Συντονισμένη αντίδραση των εργαζομένων σε ΕΛΤΑ και Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.
Σε κοινό αγωνιστικό μέτωπο για τη διαφύλαξη της δημόσιας περιουσίας καλούν τους εργαζόμενους σε όλες τις δημόσιες εταιρίες που οδηγούνται στην ιδιωτικοποίηση με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Ταχυδρομεία και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (Τ.Τ.).
Μιλώντας στον Δρόμο, τόσο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών, Γιώργος Βασιλόπουλος, όσο και ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Γιώργος Σίδερης, επισημαίνουν την ανάγκη ενοποίησης της αντίστασης και των μορφών αγώνα όλων των εργαζομένων στις επιχειρήσεις οι οποίες απειλούνται με ιδιωτικοποίηση ή, όπως χαρακτηριστικά τονίζουν, «με γενικό ξεπούλημα, όπως ζητά με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα η τρόικα».
Οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ και το Τ.Τ. έχουν από την πρώτη στιγμή συντονίσει τον αγώνα τους, συμμετέχοντας την προηγούμενη εβδομάδα στην πανεργατική απεργία και έχοντας ήδη προχωρήσει σε μια πανελλαδική παν-ταχυδρομική απεργία η οποία είχε 100% επιτυχία. Όπως εξηγούν οι δύο πρόεδροι, «η στρατηγική συνεργασία των δύο οργανισμών με την από κοινού κατοχή του 10% των μετοχών η μία της άλλης, αλλά και την εμπορική συνεργασία τους, καθιστά μοναδικές τις υπηρεσίες που παρέχουν μαζί τα ΕΛΤΑ και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, με βασικό συστατικό αυτών ένα διευρυμένο πανελλαδικό δίκτυο και ένα τεράστιο κοινωνικό έργο». Όπως υποστηρίζει ο Γ. Βασιλόπουλος «τα Ταχυδρομεία και το Ταμιευτήριο είναι σαφώς «φιλέτο» για τους επίδοξους μνηστήρες τους, καθώς αποτελούν κερδοφόρους οργανισμούς που δεν έχουν δανειστεί ούτε ένα ευρώ από τις υπόλοιπες τράπεζες ή το ίδιο το κράτος και που δεν κοστίζουν, ουσιαστικά, τίποτα στο Ελληνικό Δημόσιο».
Αντίθετα, προσθέτει ο Γ. Σίδερης «επιτελούν τεράστιο κοινωνικό έργο, εξυπηρετώντας σε πολύ χαμηλές τιμές τους Έλληνες πολίτες σε όλα τα σημεία της χώρας, ενώ και το Τ.Τ. έχει την υποστήριξη όλων των Ελλήνων, καθώς τα κοινωνικά του χαρακτηριστικά το διαφοροποιούν από το υπόλοιπο τραπεζικό σύστημα και για το λόγο αυτό το έχουν εμπιστευθεί 3 εκατομμύρια πελάτες».
Δημόσιες υπηρεσίες με κοινωνικό έλεγχο
Όπως καταγγέλλουν μιλώντας στον Δρόμο οι συνδικαλιστές των δύο οργανισμών, οι προσπάθειες ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ και του Τ.Τ. είναι παλιά ιστορία – άλλωστε οι πρώτες μετοχοποιήσεις έγιναν το 2006. Ωστόσο, τώρα μιλούν για γενικό ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας, που αγγίζει τα όρια ποινικού αδικήματος και «αποκαλύπτει την αμηχανία και την αδυναμία της κυβέρνησης να υπερασπιστεί βασικούς τομείς της οικονομίας και της κοινωνίας, όπως οι επικοινωνίες και ο δημόσιος πυλώνας χρηματοοικονομικής χρηματοδότησης, έναντι της τρόικας».
Και οι δύο συνομιλητές μας επεσήμαναν χαρακτηριστικά πως πουθενά στην Ευρώπη δεν υπάρχουν αποκλειστικά ιδιωτικά ταχυδρομεία, ενώ και προ 4ετίας που επιχειρήθηκε στην Ιαπωνία αντίστοιχο μοντέλο, εν τέλει κατέρρευσε και επέστρεψε σε δημόσιο έλεγχο.
Αντίστοιχα, όσον αφορά στο Τ.Τ., οι εργαζόμενοι σε αυτό, προκρίνουν τη στήριξη ενός ισχυρού και αποτελεσματικού δημόσιου πυλώνα, που θα αποτελεί την ειδοποιό διαφορά στο υπάρχον χρηματοπιστωτικό σύστημα και θα διασφαλίζει συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού, θα προστατεύει τον καταναλωτή-δανειολήπτη και θα στηρίζει καθοριστικά την πραγματική οικονομία.
Σύμφωνα με στοιχεία του Συλλόγου Εργαζομένων στο Τ.Τ., το Ταμιευτήριο είναι η πρώτη τράπεζα σε κεφαλαιακή επάρκεια στην Ελλάδα, με το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων (σε συνεργασία με τα ΕΛΤΑ), το μικρότερο αριθμό εργαζομένων (2.500 άτομα στο Τ.Τ. και 11.000 στα ΕΛΤΑ), χωρίς χρέος προς το Δημόσιο, αλλά αντίθετα με ετήσιο κέρδος για το κρατικά ταμεία περί τα 400 εκατ. ευρώ από το 2003 έως και σήμερα, με σημαντικά ετήσια κέρδη και χωρίς επιβάρυνση προς τον κρατικό Προϋπολογισμό. Το Ταμιευτήριο έχει ενεργητικό 16,5 δισ. ευρώ, καταθέσεις 13 δισ. ευρώ, ενώ επιτελεί σημαντικό κοινωνικό έργο προσφέροντας χαμηλότοκα στεγαστικά δάνεια, κυρίως σε δημόσιους υπαλλήλους.
Οι εργαζόμενοι που βρίσκονται σε αγωνιστική εγρήγορση, από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η πλήρης ιδιωτικοποίηση του Τ.Τ. προχωρώντας και σε καταλήψεις του κτιρίου της διοίκησης, δηλώνουν αποφασισμένοι να μην αφήσουν το σχέδιο αυτό να περάσει. Τονίζουν ότι κανένα Ταμιευτήριο πουθενά στον κόσμο δεν έχει ιδιωτικοποιηθεί, επισημαίνοντας πως θα κινηθούν και νομικά, ώστε με αφορμή την υπόθεση του Τ.Τ., να διερευνηθούν οι διαδικασίες που αφορούν τις πρακτικές εκποίησης της δημόσιας περιουσίας. Αντίστοιχα, οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ δηλώνουν την υποστήριξή τους και έχουν ήδη ξεκινήσει εδώ και 15 ημέρες περιφερειακές συνελεύσεις ενημέρωσης όλων των εργαζομένων ανά τη χώρα για τα σχέδια που απεργάζεται η κυβέρνηση, ώστε να υπάρξει συντονισμός του αγώνα ενάντια στις επιχειρούμενες ιδιωτικοποιήσεις.