της Κατερίνας Παγουλάτου

 

Στον «αέρα» βρίσκονται τα δημόσια έργα στη Δυτική Ελλάδα.

Στο παρά πέντε –κυριολεκτικά- της κατάθεσης του τελικού Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΠΕΠ), στις 5 Μάρτη, η κυβερνητική κατεύθυνση είναι να περάσουν από το Γ΄ ΚΠΣ στο ΕΣΠΑ τα «απολύτως αναγκαία», την ίδια στιγμή που «δεν υπάρχουν ώριμες μελέτες για εντάξεις», όπως είπε ο γ.γ. της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕ) στο τελευταίο Περιφερειακό Συμβούλιο. Επιπροσθέτως; Η πρόβλεψη του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων 2010 για την ΠΔΕ είναι 96 εκατ. ευρώ, ήτοι μειωμένη κατά 34 εκατ. ευρώ από εκείνη του 2009 (130 εκατ.).

Με απλά λόγια, η συρρίκνωση των κονδυλίων για δημόσιες επενδύσεις και η κατάρριψη της αναπτυξιακής «πανάκειας» του ΕΣΠΑ, όπως καλλιεργούνταν μέχρι σήμερα, θα οδηγήσει τη μεγάλη πλειοψηφία των έργων της περιοχής στα… αζήτητα.

Ήδη, η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Πάτρα και η σύνδεσή της με το νέο Λιμένα Πατρών απεντάχθηκε και παραπέμπεται για… συζήτηση μετά το 2015, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών Ν. Σηφουνάκη.

Το έργο των παραγλαύκιων αρτηριών (υπεγράφη 15/3/2006) βρίσκεται πολύ πίσω, καθώς δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, ενώ η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου που θα συνέδεε τις παραγλαύκιες με το νέο λιμάνι παραμένει στο στάδιο… να δημοπρατηθεί, χωρίς νέα περιβαλλοντική μελέτη.

Η μίνι περιμετρική -έργο που, σύμφωνα με μηχανικούς, θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο- παραμένει ανολοκλήρωτη εδώ και πέντε χρόνια, με τμήμα της να καταρρέει πριν από μία εβδομάδα, έπειτα από δυνατή βροχόπτωση…

Όσον αφορά στην κάλυψη του χειμάρρου Διακονιάρη, που θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί πριν από πέντε χρόνια, δόθηκε νέα ημερομηνία παράδοσης στις 31 Μαΐου 2010. Παράλληλα, ερωτηματικό παραμένει πώς (και αν) θα αποκατασταθεί η κακοτεχνία του κατασκευαστή, σε μήκος 300 μέτρων, στους υπόγειους αγωγούς αποχέτευσης, στο τμήμα του έργου που έχει ήδη δοθεί στην κυκλοφορία.

«Αν κάνουμε μια υπόθεση εργασίας ότι όλα αυτά τα έργα τα περνάμε στο ΕΣΠΑ, τότε μιλάμε για ένα ποσό που φτάνει στα 83.040.412 ευρώ» είπε ο γ.γ. της ΠΔΕ Τ. Αποστολόπουλος στο Περιφερειακό Συμβούλιο, αναφερόμενος στα ανολοκλήρωτα έργα του Γ΄ ΚΠΣ που «έκλεισε».

Έτσι, σήμερα, η φτωχότερη περιφέρεια της Ελλάδας πρέπει να αποφασίσει όχι ποια έργα θα κατασκευάσει, αλλά ποια έργα θα «κόψει», τόσο από το ΕΣΠΑ όσο και από το συρρικνωμένο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Γεγονός που αποδεικνύει ότι και η σημερινή κυβέρνηση δεν έχει κανένα απολύτως σχέδιο ανάπτυξης για την περιοχή, ούτε καν… πράσινο.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!