Ένα από τα βασικά ζητήματα στα οποία ο ίδιος ο λαός πρέπει να εστιάσει αυτήν τη στιγμή, πέραν του θορύβου που παράγουν τα καθεστωτικά media για το «όφελος» της πώλησης [παρέλαση έκαναν σε κανάλια και διεθνούς εμβέλειας σταθμούς οι θιασώτες της ιδιωτικοποίησης μιλώντας για άνοδο του Πειραιά στις πρώτες 5 θέσεις της Ευρώπης…
σε ποιόν τομέα κ. Χατζηδάκη; Των Logistics, της διαμετακόμισης δηλαδή φορτίου που δεν μένει στη χώρα, δεν παράγεται στη χώρα, δεν τιμολογείται στη χώρα, απλώς διέρχεται των δικτύων της;] είναι στο ποιος είναι ο ΟΛΠ.
Είναι τόσο χρεοκοπημένο το «μαγαζί» όσο προσπαθούν να μας πείσουν; Τα νούμερα δείχνουν ότι μόνο έτσι δεν είναι. Το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα λιμάνι μεγάλων μεγεθών. Είναι το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Ευρώπης:
• εξυπηρετεί ετησίως 40.000 αφίξεις/αναχωρήσεις πλοίων
• 15 εκατ. επιβάτες
• 3 εκατ. οχήματα
• 500.000 οχήματα στο car terminal
• 62.000 teus εμπορευματοκιβώτια (μόνο ο Προβλήτας του ΟΛΠ)
Ο ΟΛΠ είναι ένας κερδοφόρος οργανισμός, που λειτουργεί αυτόνομα και ήδη διαχειρίζεται ένα σύστημα 322 συμβάσεων παραχώρησης με ιδιωτικούς φορείς, εξάγοντας ουσιαστικά έργο σε ολόκληρη την πόλη. Ο Οργανισμός κατάφερε το 2012 εν μέσω κρίσης και ενώ είχε σχεδόν «καταβροχθιστεί» από την ΣΕΠ (Cosco) να αυξήσει τον κύκλο εργασιών του σε 106,5 εκατ. ευρώ, αλλά και τον όγκο μεταφερόμενου φορτίου.
Ο ΟΛΠ, που πάει η κυβέρνηση μέσω ΤΑΙΠΕΔ να ξεπουλήσει, εκτελεί επενδυτικά έργα με κοινοτικές χρηματοδοτήσεις ύψους 150 εκατ. ευρώ (έργα που αφορούν την υποδομή ασφάλειας του λιμένα, σε τεχνογνωσία αναφορικά με τον τεχνικό έλεγχο ε/κ, σε διαχείριση κρουαζιεροπλοίων). Έχει πιστοποιηθεί από την ESPO και την Lloyd’s ως Οικολογικό Λιμάνι (Ecoport), διαθέτει μια σειρά από πιστοποιήσεις ISO, δεν έχει χάσει ποτέ ευρωπαϊκά χρήματα, δημιουργώντας μια αλυσίδα πιστοποιήσεων και συσσωρευμένης γνώσης στο προσωπικό του, ενώ αποτελεί πλέον τμήμα του ευρωπαϊκού δικτύου ΤΕΝ-Τ (Διευρωπαϊκά Δίκτυα) και επομένως δυνητικού αποδέκτη χρηματοδότησης από το Ταμείο «Συνδέοντας την Ευρώπη», ύψους 23 δισ. ευρώ. Το ερώτημα που προκύπτει αβίαστα, είναι: «σε ποιον ιδιώτη και γιατί θα χαριστούν αυτές ο προοπτικές ανάπτυξης;».
Ένα λιμάνι-πόλη, όπως είναι ο ΟΛΠ (που παράλληλα αποτελεί το βασικό και μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας) που ασκεί δημόσια εξουσία (ελεύθερες ζώνες, τελωνειακές, λιμενικές, υγειονομικές, πυροσβεστικές, πύλες εισόδου-εξόδου από τη χώρα, ασφάλειας, περιβάλλοντος, ρυμούλκησης, ναυαγίων κ.λπ.) δεν μπορεί παρά να έχει δημόσιο χαρακτήρα. Δεν μπορεί παρά να λειτουργεί προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και να αποτελεί τη ναυαρχίδα της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, και όχι να ξεπουλιέται σε όποιον ιδιώτη, όσο υψηλό τίμημα και να παραχωρεί αυτός.
ΟΛΠ: Kεφάλαιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση
Σχόλια