Η δημοσιοποίηση από τον υπουργό Υποδομών, Μιχ. Χρυσοχοΐδη, των εσόδων των πέντε κοινοπραξιών που διαχειρίζονται τους οδικούς άξονες για το χρονικό διάστημα από το 2008 μέχρι τον Οκτώβριο του 2013 επιβεβαίωσε το δικομματικό σκάνδαλο των συμβάσεων παραχώρησης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν, οι πέντε κοινοπραξίες εισέπραξαν το ανωτέρω χρονικό διάστημα τα παρακάτω ποσά:
– Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα): 435.623.473,07
– Νέα Οδός (Αντίρριο-Ιωάννινα, Αθήνα-Μαλιακός, Σχηματάρι-Χαλκίδα): 441.841.638,94
– Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί): 315.362.259,74
– Μορέας (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, Λεύκτρο-Σπάρτη): 149.249.153,61
– Κεντρική Οδός (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος): 31.508.913,30
Για το σχηματισμό ολοκληρωμένης εικόνας θα πρέπει να συνυπολογισθεί ότι το προϋπολογισθέν συνολικό κόστος κατασκευής των πέντε οδικών αξόνων ανέρχεται σε 7 δισ. ευρώ και η διάρκεια παραχώρησης των συμβάσεων έχει επεκταθεί μέχρι το 2041. Με βάση τα ιστορικά δεδομένα της περιόδου 2008- 2013 (έσοδα περίπου 1,5 δισ. ή ετήσια έσοδα 250 εκατ. ευρώ) τα έσοδα για την περίοδο 2014- 2041 προβλέπεται να ανέλθουν σε 7 δισ. ευρώ.
Καπιταλιστικός παράδεισος με δημόσια επιχορήγηση…
Γ.Τ.