Η κυβέρνηση αγοράζει και διαφημίζει κοινωνική ευαισθησία από τα… Lidl!
Την περασμένη εβδομάδα η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θ. Φωτίου και ο υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης άνοιξαν τις πόρτες του υπουργείου Εργασίας και σε κοινό πάνελ με εκπροσώπους πέντε σημαντικών εταιρειών στον κλάδο των τροφίμων, ανακοίνωσαν την έναρξη του προγράμματος «Δεκατιανό στο σχολείο», για τη σίτιση 11.050 μαθητών σε 68 σχολεία της Αττικής.
Οι υπουργοί φόρεσαν τα χαμόγελα της επιτυχίας και αγκαζέ με τους εκπροσώπους των Lidl, Pepsi, Everest, ΔΕΛΤΑ και Αφοί Κομπατσιάροι, επιχείρησαν να «γυαλίσουν» το κοινωνικό πρόσωπο της κυβέρνησης. Προσπαθούν μάταια και μάλιστα χρησιμοποιώντας το ευαίσθητο θέμα της σίτισης των μαθητών δημοτικού και νηπιαγωγείου, να πείσουν την κοινωνία πως το «παράλληλο πρόγραμμα» προχωράει και πως παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει πρωτοκολλητές του Χίλτον στη διάλυση και το ξεπούλημα της χώρας, η αριστερή τους συνείδηση υφίσταται και τους κάνει καλύτερους από τον Κ. Μητσοτάκη και τη ΝΔ.
Η πραγματικότητα είναι όμως τελείως διαφορετική και καταγράφεται ξεκάθαρα στη σοκαριστική έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ:
Το πρώτο τρίμηνο του 2016 το 12% των παιδιών ηλικίας 0-17 ετών ζουν σε νοικοκυριά χωρίς κανένα εργαζόμενο, ενώ το τελευταίο τρίμηνο του 2015 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 11,2%. Αυτό σε απόλυτους αριθμούς σημαίνει πως 230.774 παιδιά ζουν σε νοικοκυριά χωρίς κανέναν εργαζόμενο. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ένα στα έξι νοικοκυριά να διαμένει σε σπίτια ακατάλληλα, με διαρροές στη στέγη, υγρασία σε τοίχους, πατώματα κ.α. και το 44,5% των παιδιών 0-17 ετών να στερούνται βασικά αγαθά και υπηρεσίες όπως φαγητό, ρεύμα, θέρμανση.
Οι αρμόδιοι υπουργοί δήλωσαν πως η συνεργασία με τις εταιρείες έχει εξασφαλίσει τη σίτιση 11.050 μαθητών και ευελπιστούν με μέρος των εσόδων από τις τηλεοπτικές άδειες να αυξήσουν τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα σε 30.000 και αργότερα σε 60.000. Επιπλέον, κάλεσαν τους πολίτες να στηρίξουν οικονομικά την προσπάθεια μέσω της Crowdfunding πλατφόρμας της Εθνικής Τράπεζας, που έχει ανοίξει για τα σχολικά γεύματα.
Τα ψέματα τους δεν έχουν τελειωμό. Κάποιος πρέπει να θυμίσει στον κ. Φίλη και την κ. Φωτίου πως τα έσοδα από τις τηλεοπτικές άδειες δεσμεύονται από το μνημόνιο που ψήφισαν και υλοποιούν και δεν συγκαταλέγονται στα δημόσια έσοδα, για να χρησιμοποιηθούν στην υποτιθέμενη κοινωνική πολιτική της κυβέρνησης. Για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι η δημοπράτηση των τηλεοπτικών αδειών κρίθηκε τελικά αντισυνταγματική, όπως πολύ καλά ήξεραν πως μπορεί να συμβεί. Αλλά και το θράσος τους περισσεύει, αφού προσπαθούν να λύσουν το ζήτημα της σίτισης των μαθητών με έρανο και crowdfunding λες και πρόκειται για κάποια ταινία ανεξάρτητης παραγωγής ή για start-up εταιρεία.
«Αυτή η κυβέρνηση δεν μπορεί να αφήσει τα παιδιά του δημοτικού, ούτε να λιποθυμούν μέσα στην τάξη, όπως είχε παρατηρηθεί τα προηγούμενα χρόνια, αλλά ούτε και να βρίσκονται σε μία δύσκολη ψυχολογική κατάσταση, λόγω έλλειψης τροφής», ανέφερε μεταξύ άλλων η κ. Φωτίου. Βέβαια, από ότι φαίνεται και από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, δεν έχει κανένα πρόβλημα να τα αφήνει χωρίς ρεύμα ή θέρμανση στο σπίτι τους.
Ο κ. Φίλης επιχειρώντας να θέσει πιο πολιτικά το ζήτημα δήλωσε πως «έχει και έναν ισχυρό συμβολισμό (…) τα έσοδα από μία δημοκρατική ενέργεια, όπως είναι αυτή του διαγωνισμού (για τις τηλεοπτικές άδειες), να ενισχύσουν τις αναγκαίες κοινωνικές δράσεις υπέρ των πιο ευάλωτων από την κρίση κοινωνικών στρωμάτων.
Όχι κ. Φίλη. Δεν πρόκειται περί ισχυρού συμβολισμού αλλά περί συμβολικής ενέργειας από μεριάς της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει την ανθρωπιστική κρίση αγοράζοντας κοινωνική πολιτική από τα Lidl που χορηγούν το πρόγραμμα.
Νίκος Γεωργιάδης