Στις αρχές της επόμενης εβδομάδας η ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ –πώληση του 40% των μετοχών και του μάνατζμεντ, με προοπτική το Δημόσιο να πουλήσει τελικά το σύνολο της συμμετοχής του στην εταιρία– μπαίνει στην τελική ευθεία, ώστε μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2012 η ύδρευση και η αποχέτευση της Θεσσαλονίκης να περάσει στα χέρια των βαρόνων του νερού.
Όπως αφήνουν να διαρρεύσει από το υπουργείο Οικονομικών, το 40% των μετοχών της ΕΥΑΘ δεν θα πουληθεί στους «επενδυτές» στη χρηματιστηριακή του αξία, δηλαδή περίπου 60 με 55 εκατ. ευρώ, αλλά θα γίνει χοντρό παζάρι για την παραχώρηση του μάνατζμεντ. Επειδή είναι γνωστά τα παζάρια που κάνει αυτή η κυβέρνηση, δεν υπάρχει περίπτωση το συνολικό πακέτο να ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ…
Ήδη θέση μάχης για την εξαγορά της ΕΥΑΘ έχουν πάρει η πολυεθνική SUEZ, που κατέχει με διάφορους τρόπους περίπου το 10% της εταιρίας, αλλά και ο Άκτωρας, που μέσω εργολαβιών ελέγχει και το διυλιστήριο του νερού και το βιολογικό καθαρισμό της Θεσσαλονίκης. Αυτή τη στιγμή η συνολική (για το 100%) χρηματιστηριακή αξία της ΕΥΑΘ δεν ξεπερνάει τα 150-145 εκατ. ευρώ, όταν μόνο τα κέρδη της τελευταίας 5ετίας έφτασαν τα 70 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2011 η εταιρία παρουσιάζει αύξηση των κερδών της, που πάει να πει ότι μέσα στην επόμενη 5ετία τα κέρδη της ΕΥΑΘ μπορεί και να ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ, ακόμα και αν τα τιμολόγιά της παραμείνουν στα σημερινά επίπεδα, που είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 15.
Ήδη θέση μάχης για την εξαγορά της ΕΥΑΘ έχουν πάρει η πολυεθνική SUEZ, που κατέχει με διάφορους τρόπους περίπου το 10% της εταιρίας, αλλά και ο Άκτωρας, που μέσω εργολαβιών ελέγχει και το διυλιστήριο του νερού και το βιολογικό καθαρισμό της Θεσσαλονίκης. Αυτή τη στιγμή η συνολική (για το 100%) χρηματιστηριακή αξία της ΕΥΑΘ δεν ξεπερνάει τα 150-145 εκατ. ευρώ, όταν μόνο τα κέρδη της τελευταίας 5ετίας έφτασαν τα 70 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2011 η εταιρία παρουσιάζει αύξηση των κερδών της, που πάει να πει ότι μέσα στην επόμενη 5ετία τα κέρδη της ΕΥΑΘ μπορεί και να ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ, ακόμα και αν τα τιμολόγιά της παραμείνουν στα σημερινά επίπεδα, που είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 15.
Σχόλια