Μήνυση του συντονιστή επιτροπών Ακρίβεια-STOP στην κοινοπραξία

 

Του Νίκου Ταυρή

 

Στις 6/4 ο Γιώργος Θεοδωρόπουλος, συντονιστής των επιτροπών Ακρίβεια-STOP Θεσσαλονίκης, έπειτα από την άρνησή του να πληρώσει το αντίτιμο των διοδίων στη Λεπτοκαρυά, κατακρατήθηκε παράνομα για περίπου μία ώρα.

Μάλιστα, είχαν ακινητοποιημένο το αυτοκίνητό του στην ελεύθερη δίοδο μεταξύ των θαλάμων είσπραξης, γεγονός που δημιουργούσε κίνδυνο ατυχήματος και διαπράττοντας παράλληλα και το αδίκημα της παρακώλησης συγκοινωνιών. Οι υπάλληλοι της εταιρίας άνοιξαν την μπάρα μόνο έπειτα από την παρέμβαση της τροχαίας την οποία κάλεσε ο συγκεκριμένος πολίτης. Έπειτα από την ταλαιπωρία την οποία υπέστη, ο Γ. Θεοδωρόπουλος κατέθεσε μήνυση κατά των υπευθύνων της κοινοπραξίας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίον Α.Ε. Οι επιτροπές Ακρίβεια-STOP, σε ανακοίνωση τους, καλούν όλους τους πολίτες να ενισχύσουν το κίνημα πολιτών «δεν πληρώνω διόδια σε καμία ιδιωτική εταιρία» (όλα τα διόδια είναι ιδιωτικά εκτός των Μαλγάρων που σύντομα μέρος των εσόδων τους θα παραχωρηθεί στην κοινοπραξία).

 

Σκάνδαλο: Επίσημος χορηγός της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίον Α.Ε. η κυβέρνηση

Από την 1η Μαρτίου άρχισε η σκιώδης λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο Πιερίας. Τι σημαίνει αυτό. Ότι ο σταθμός δεν λειτουργεί κανονικά, δεν εισπράττονται διόδια από τους διερχόμενους οδηγούς αλλά καταγράφονται ηλεκτρονικά όλα τα οχήματα που περνούν και το ελληνικό Δημόσιο καταβάλει στην κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. 40 λεπτά για κάθε διέλευση. Αυτό σημαίνει περίπου 5.200 ευρώ ημερησίως. Γιατί αυτό; Επειδή η συγκεκριμένη εταιρία χάνει έσοδα αφού ο σταθμός Αιγινίου δεν λειτούργησε ποτέ μετά από τις κινητοποιήσεις της τοπικής κοινωνίας. Λεπτομέρεια πρώτη: Η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. (σε αυτή συμμετέχουν η γαλλική VINCI  και η γερμανική HOCHTIEF με ποσοστό 75%, ενώ το υπόλοιπο 25% ανήκει στις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες) είναι η ανάδοχος εταιρία για το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί που περιλαμβάνει και τα έργα στα Τέμπη όπου έγινε το τραγικό δυστύχημα με συνέπεια να είναι κλειστά μέχρι τώρα. Λεπτομέρεια δεύτερη: Η ίδια κοινοπραξία είναι ιδιοκτήτρια του σταθμού διοδίων της Λεπτοκαρύας. Μετά την αναστολή της λειτουργίας των διοδίων του Αιγινίου η κοινοπραξία αύξησε την τιμή των διοδίων της Λεπτοκαρυάς από 1,1 ευρώ σε 2,4 ευρώ για να μην χάνει τα κέρδη της. Λεπτομέρεια τρίτη: Το ποσό που θα δίνει η κυβέρνηση στην κοινοπραξία θα το βγάλει από την αύξηση των διοδίων των Μαλγάρων, τα οποία βρίσκονται σε απόσταση μόλις 14 χιλιομέτρων από τον αντίστοιχο του Αιγινίου. Από τον προσεχή Ιούνιο οι οδηγοί των Ι.Χ. αυτοκινήτων θα πληρώνουν στα Μάλγαρα 2,4 ευρώ αντί 2 ευρώ που καταβάλλουν μέχρι σήμερα. Λεπτομέρεια τέταρτη: Η κοινοπραξία διεκδικεί διαφυγόντα κέρδη ύψους 2 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο για δύο ακόμα σταθμούς διοδίων που δεν λειτουργούν λόγω του κλεισίματος των Τεμπών. Λεπτομέρεια πέμπτη: Η κυβέρνηση προσανατολίζεται να κλείσει εντελώς τα διόδια του Αιγινίου και για να το κάνει αυτό θα παραχωρήσει μετά από ειδική συμφωνία στην κοινοπραξία μέρος των εσόδων από τα διόδια των Μαλγάρων, τα οποία είναι τα μοναδικά δημόσια διόδια με εισπράξεις περίπου 25 εκατ. ευρώ ετησίως. Συμπέρασμα: Έχουμε ένα καραμπινάτο σκάνδαλο που ξεπερνάει και την πιο νοσηρή φαντασία. Η κυβέρνηση διαπραγματεύεται «σκληρά» και τα παραχωρεί όλα στην κοινοπραξία χωρίς κανένα ενδοιασμό. Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, ψεύδεται όταν δηλώνει ότι από όλη αυτήν την ιστορία θα ωφεληθούν οι πολίτες. Ακόμα και να λειτουργούσε ο σταθμός διοδίων του Αιγινίου, οι πολίτες θα πλήρωναν διόδια συνολικά για τους 3 σταθμούς 4,30 ευρώ. Ενώ τώρα το κόστος θα φθάσει 4,80 ευρώ και με μεγάλη ζημιά του ελληνικού Δημοσίου. Για να μην υπολογίσουμε ότι το Δημόσιο όχι μόνο θα πληρώσει το κόστος της αποκατάστασης των Τεμπών, λόγω της αποικιοκρατικής σύμβασης που έχει υπογράψει με την κοινοπραξία, αλλά επιπλέον θα πληρώσει και διαφυγόντα κέρδη για τα διόδια του Μακρυχωρίου και του Πυργετού που δεν λειτουργούν λόγω του δυστυχήματος των Τεμπών. Λεπτομέρεια τελευταία: Και αυτοί οι δύο σταθμοί διοδίων ανήκουν στην κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίον Α.Ε.

 

Επιτροπές «Ακρίβεια-STOP»: https://www.akribeia-stop.gr/

Πανελλαδικό Συντονιστικό ενάντια στα διόδια: https://diodiastop.blogspot.com/

 

Γιώργος Θεοδωρόπουλος:

«Παράνομες οι πολυεθνικές που λυμαίνονται τα διόδια»

Παράνομες είναι οι πολυεθνικές που λυμαίνονται ως νέοι αγάδες τους σταθμούς των διοδίων. Από 11 ευρώ η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη έφτασε τα 35 ευρώ. Ψεύτες είναι και τα ΜΜΕ που διαδίδουν ότι οι ενεργοί πολίτες που δεν πληρώνουν διόδια, κρατούνται στα αστυνομικά τμήματα και διώκονται από τις εταιρίες. Η αλήθεια είναι ότι κανένας πολίτης δεν έχει διωχτεί. Αντίθετα, οι εταιρίες και οι υπεύθυνοι των σταθμών έχουν δεχθεί μηνύσεις και έχουν οδηγηθεί στο αυτόφωρο. Ακόμα και οι αποικιοκρατικές συμβάσεις παραχώρησης δεν τους δίνουν το δικαίωμα να μας κατακρατούν παράνομα. Η αστυνομία δεν έχει καμία αρμοδιότητα παρέμβασης παρά μόνο να καταγράφει το περιστατικό.

Δεν δίνουμε κανένα στοιχείο μας, δεν υπογράφουμε τίποτα, ανοίγουμε την μπάρα και περνάμε. Αν μας παρεμποδίσουν να ανοίξουμε την μπάρα καλούμε την αστυνομία και κάνουμε μήνυση στην εταιρία. Δεν έχουμε τίποτα με τους υπαλλήλους οι οποίοι, δυστυχώς, έχουν αποδεχθεί να παρανομούν και να μετατρέπονται κάτω από την πίεση των εργοδοτών τους σε σάκους του μποξ.

Οι χιλιάδες ενεργοί πολίτες που αντιστέκονται και μάλιστα κατά μόνας πρέπει να ενωθούν για καλύτερα αποτελέσματα. Η κυβέρνηση αναδιπλώνεται. Κατήργησε το σταθμό των διοδίων στο Αιγίνιο και έναν από τους 13 σταθμούς της Εγνατίας. Οι υπουργοί μιλάνε για άδικα διόδια και αναπροσαρμογή των συμβάσεων. Τους έχουμε φοβίσει. Πρέπει να συνεχίσουμε μέχρι να αναγκαστούν να τα καταργήσουν.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!