Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η 4η Πανελλαδική Συνέλευση.
Της Μαρίας Γασπαρινάτου.
Την περασμένη Κυριακή πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στα Τρίκαλα η προγραμματισμένη 4η Πανελλαδική Συνέλευση του κινήματος για δημόσιους-ελεύθερους δρόμους και για την κατάργηση όλων των διοδίων, στην οποία παρευρέθηκαν 16 επιτροπές από όλη την Ελλάδα, καθώς και αρκετοί εκπρόσωποι φορέων της Θεσσαλίας που είναι αλληλέγγυοι με το κίνημα. Η αίθουσα εκδηλώσεων του Φρουρίου Τρικάλων γέμισε από τις αντιπροσωπείες και από πολίτες, ενώ στάλθηκαν χαιρετισμοί από επιτροπές και συλλογικότητες που δεν μπόρεσαν να στείλουν εκπροσώπους. Μέσα από δεκάδες τοποθετήσεις, που εξέφρασαν δημιουργικό προβληματισμό για το πώς θα συνεχιστεί το κίνημα στις νέες συνθήκες που δημιουργεί η επαίσχυντη τροπολογία Ρέππα, έγινε σαφής η κοινή διάθεση όλων για διαρκή και αποφασιστική απάντηση στην άνομη και προκλητική στάση των μεγαλοεργολάβων και της κυβέρνησης που τους υπηρετεί. Αξίζει να σημειωθεί η εντυπωσιακή μελέτη της Επιτροπής Αγώνα Πιερίας, που κατέδειξε για μια ακόμη φορά πώς, σε σύγκριση με άλλες χώρες, οι μεγαλοεργολάβοι και οι πολυεθνικές χρεώνουν για τα έργα στην Ελλάδα πολλαπλάσια «κόστη» και απολαμβάνουν τεράστια υπερκέρδη, χάρη στις αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις παραχώρησης που έχουν αποσπάσει με τη συμπαιγνία των κυβερνώντων. Η 4η Πανελλαδική Συνέλευση κατέληξε στην εκτίμηση ότι «το κίνημα Δεν Πληρώνω είναι ένα αυθεντικό μαζικό λαϊκό κίνημα ανυπακοής που δεν κάμπτεται», και επαναβεβαίωσε τις προηγούμενες αποφάσεις – ιδίως τη βασική διεκδίκηση του κινήματος: «Να καταγγελθούν υπέρ του Δημοσίου οι συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών δρόμων σε ιδιωτικές εταιρίες και να καταργηθούν όλα τα διόδια, ιδιωτικά ή κρατικά. Να συνεχιστούν τα έργα επέκτασης ή βελτίωσης όλων των εθνικών δικτύων με ευθύνη ενός ενιαίου δημόσιου φορέα με κοινωνικό έλεγχο».
Ταυτόχρονα, κάλεσε τις επιτροπές και τους πολίτες σε όλη την Ελλάδα να πάρουν μαζικά μέρος στο επόμενο πανελλαδικό άνοιγμα των διοδίων την Κυριακή 27 Μαρτίου, ενώ παράλληλα εξέδωσε ψήφισμα συμπαράστασης στους εργαζόμενους της Vinci και των άλλων κατασκευαστικών εταιρειών, και υιοθέτησε προτροπή στους αστυνομικούς να αρνηθούν τη μετατροπή τους σε εισπράκτορες των ιδιωτικών εταιριών.
Οδηγίες «Δεν πληρώνω διόδια»
Ο κατ’ απαίτηση των μεγαλοεργολάβων (ν)τροποποιημένος ΚΟΚ, που βαφτίζει το σπρώξιμο της μπάρας σε… κίνδυνο για την οδική ασφάλεια, ορίζει συγκεκριμένα ότι: «Η βεβαίωση της παράβασης γίνεται από τα αρμόδια αστυνομικά όργανα που τη διαπιστώνουν αυτοπροσώπως» (άρθρο 29 παρ. 10 του ΚΟΚ). Άρα, ιδίως όταν δεν υπάρχει αστυνομία στα διόδια, συνεχίζουμε ακριβώς όπως πριν: Δεν πληρώνουμε, σπρώχνουμε την μπάρα και φεύγουμε. Πέραν αυτού, διάφορες τοπικές επιτροπές έχουν δημοσιεύσει λεπτομερείς οδηγίες, οι οποίες καλύπτουν και την περίπτωση παρουσίας της αστυνομίας. Αναζητήστε τις στην ιστοσελίδα του Πανελλαδικού Συντονιστικού: www.diodiastop.gr.