Τα εκατομμύρια των κερδών και ο εκβιασμός της Διοίκησης

 

Τις τελευταίες ημέρες στη Θεσσαλονίκη ένα από τα πιο καυτά θέματα προς συζήτηση είναι αυτό που έχει να κάνει με την απόφαση του ΟΑΣΘ να τραβήξει χειρόφρενο στα αστικά λεωφορεία. λόγω οικονομικών προβλημάτων. Δεδομένου του γεγονότος ότι κατέχει το μονοπώλιο στις αστικές μετακινήσεις, το πρόβλημα είναι μείζονος σημασίας.
Από την πλευρά του ο ΟΑΣΘ αξιώνει από το Δημόσιο οφειλές της τάξης περίπου των 80 εκατομμυρίων ευρώ (35,5 γι’ αυτήν τη χρονιά και 45 από το 2010 και 2011). Από την πλευρά τους οι 2.700 εργαζόμενοι που δηλώνουν απλήρωτοι ένα μήνα, λένε ότι θα προβούν σε επίσχεση εργασίας.
Εάν, όμως, προσπαθήσουμε να ξετυλίξουμε το κουβάρι της ιστορίας του ΟΑΣΘ θα διαπιστώσουμε άκρως ενδιαφέρουσες παραμέτρους. Η πρώτη έχει να κάνει με τα διόλου ευκαταφρόνητα κέρδη των μετόχων του Οργανισμού την τριετία -της κρίσης κατά τ’ άλλα- 2009/2011: 50 εκατομμύρια ευρώ… Αλλά και η έλλειψη ρευστότητας που επικαλείται η διοίκηση είναι πλασματική, αν σκεφτεί κανείς ότι τα μηνιαία έσοδα από εισιτήρια, κάρτες κλπ. ξεπερνάνε τα 6 εκατ. ευρώ, ενώ τα έξοδα για καύσιμα ανέρχονται σε 2,5 εκατ. ευρώ μηνιαίως… Πολύ χρήσιμο, επίσης, είναι να έχουμε υπ’ όψιν τη δυνατότητα καταγγελίας οποτεδήποτε της σύμβασης, με αποζημίωση των μετόχων ίση με την αναπόσβεστη αξία των λεωφορείων (72 εκατ. ευρώ με στοιχεία 31/12/2010).
Κι επειδή μπορεί να ζαλιστήκατε με τα ποσά που γράφονται πιο πάνω, να θυμίσουμε τους αγώνες των «Επιβατών Θεσσαλονίκης» και των «Επιτροπών Ακρίβειας Στοπ Θεσσαλονίκης», στους οποίους συμμετείχαν χιλιάδες πολίτες, ενάντια στις αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ, αλλά και για την ικανοποίηση μιας σειράς αιτημάτων (δωρεάν μετακινήσεις για άνεργους, μαθητές, φοιτητές κ.λπ.). Και τη θυμίζουμε γιατί ενώ οι πολίτες μάχονταν για φτηνή και δωρεάν μετακίνηση, η επιβάρυνση των τιμών έρχονταν για να στηριχθούν τα κέρδη των μετόχων του ΟΑΣΘ.
Όταν, μάλιστα, γινόταν παρέμβαση από τους «Επιβάτες Θεσσαλονίκης» στα λεωφορεία, οι οδηγοί έπαιρναν εντολή από το συνδικάτο να τα ακινητοποιούν. Και αυτό έκαναν, αντί να συνταχθούν με τον απλό κόσμο, τον εργαζόμενο, τον αγανακτισμένο πολίτη, επέλεξαν να συνταχθούν με την απέναντι πλευρά.

Ο… κύριος ελεγκτής
Η εικόνα του ελεγκτή που ξεφτιλίζει κόσμο που δεν έχει να πληρώσει το εισιτήριό του είναι καθημερινό φαινόμενο.  Όσοι διαθέτουν περίσσεια κοινωνικής αναλγησίας, την αδυναμία κομματιών της κοινωνίας να ανταπεξέλθουν ακόμη και στην πληρωμή ενός εισιτηρίου, την ονομάζουν «εισιτηριοδιαφυγή». Όπως, επίσης, δεν είναι καθόλου τυχαία η αγανάκτηση των πολιτών για την έλλειψη αξιοπρεπούς μετακίνησης στην πόλη. Μια πόλη που κάποιοι αρέσκονται να την ονομάζουν «πρωτεύουσα των Βαλκανίων», αλλά δεν έχει νυχτερινή συγκοινωνία άξια λόγου… μια πόλη που παρά τα μεγαλόπνοα σχέδια για εξέλιξή της δεν μπορεί να σου προσφέρει ούτε μια άνετη μετακίνηση στο μοναδικό της Μέσο Μεταφοράς, το λεωφορείο, όπου τις περισσότερες φορές αναγκάζεσαι να είσαι «παστωμένος» μέσα, μαζί με δεκάδες άλλους συμπολίτες σου.
Ο ΟΑΣΘ είναι μία «πονεμένη ιστορία» για την πόλη. Όχι μόνο γι’ αυτά που βιώνει ο επιβάτης, αλλά και για όσα κατά καιρούς έχουν γραφτεί και λεχθεί για τον Οργανισμό. Οι αποκαλύψεις της τοπικής εφημερίδας Θεσσαλονίκη για 26 προσλήψεις «ημετέρων» και το πρωτοσέλιδο δημοσίευμά της στις 31 Ιανουαρίου 2011 δεν έχουν ξεχαστεί. Οι απανωτές αυξήσεις-«φωτιά» στα εισιτήρια, επίσης. Φτάνοντας στο σήμερα, πιθανόν ένας από τους λόγους που οδήγησαν τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να εκβιάζει την τρικομματική κυβέρνηση να έχει να κάνει με το θέμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Η καθιέρωσή του θα περιόριζε σημαντικά την αδιαφάνεια που ανέκαθεν υπήρχε ως προς το σκέλος των εσόδων.

ΣΥΡΙΖΑ: Εκβιαστική η πολιτική του ΟΑΣΘ
Ο μεγαλύτερος χαμένος βέβαια θα είναι για ακόμα μία φορά ο λαός της Θεσσαλονίκης. Την Τετάρτη, 28/11, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Θεσσαλονίκης εξέδωσε δελτίο Τύπου που μεταξύ άλλων αναφέρει:
«Ο ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει την κυβέρνηση η οποία στέκεται αδιάφορη μπροστά στο τεράστιο αυτό πρόβλημα. Καταγγέλλει επίσης την εκβιαστική πολιτική της διοίκησης του ΟΑΣΘ η οποία, προκειμένου να διασφαλίσει την είσπραξη δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο, εκμεταλλεύεται τη μονοπωλιακή θέση του οργανισμού στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης και απειλεί να στερήσει τους κατοίκους του νομού από το δικαίωμά τους στις μετακινήσεις.
Καλούμε την κυβέρνηση, όχι μόνο να μην υποκύψει στον εκβιασμό της διοίκησης του ΟΑΣΘ, αλλά και να καταγγείλει την οικονομική συμφωνία του 2008, αξιοποιώντας και τα πορίσματα του ελέγχου του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης που παραμένουν καταχωνιασμένα στα συρτάρια της Διεύθυνσης Επιβατών Μεταφορών.
Ως ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ πιστεύουμε ότι οι αστικές συγκοινωνίες είναι ένα δημόσιο κοινωνικό αγαθό που πρέπει να είναι προσιτό σε όλους και όλες, αγωνιζόμαστε για δημόσιες συγκοινωνίες και ελπίζουμε ότι, με τη λαϊκή θέληση, θα μπορέσουμε σύντομα να κάνουμε τα λόγια μας πράξεις».

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!