Επίσχεση εργασίας σε τρία μεγάλα εργοτάξια της «Μηχανικής» στην Πάτρα
Σε επίσχεση εργασίας βρίσκονται εδώ και δέκα ημέρες οι εργαζόμενοι σε τρία μεγάλα εργοτάξια της εταιρείας «Μηχανική» στην Πάτρα, καθώς τους οφείλονται δεδουλευμένα έως και πέντε μηνών. Για πολλοστή φορά, οι 90 περίπου εργαζόμενοι στα έργα του φράγματος Πείρου-Παραπείρου, του Διακονιάρη και των Παραγλαύκιων Αρτηριών αναγκάζονται να διεκδικήσουν μέσω επίσχεσης τα χρήματά τους, καθώς η «Μηχανική» έχει μετατρέψει την απληρωσιά σε… φάμπρικα και τα έργα σε φαντάσματα. Με έγγραφο που έχει ήδη αποσταλεί προς τους αρμόδιους φορείς, οι εργαζόμενοι ζητούν την ενεργοποίηση του άρθρου 7 του Προεδρικού Διατάγματος 609 του 1998, το οποίο προβλέπει σε περιπτώσεις καθυστερήσεων πληρωμής, η εποπτεύουσα υπηρεσία να αποπληρώσει τα δεδουλευμένα από τις πιστώσεις του έργου. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Γενικού Επαγγελματικού Σωματείου Οδηγών Αυτοκινήτων, Δημήτρη Καλαμπόκα, που είναι και μέλος της διοίκησης τους Εργατικού Κέντρου Πάτρας, για τα εργοτάξια του Διακονιάρη και των Παραγλαύκιων, το συγκεκριμένο Π.Δ. έχει ήδη ενεργοποιηθεί από την ΕΥΔΕ-ΜΕΔΕ (Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων – Μεγάλα Έργα Δυτικής Ελλάδας), ενώ χθες, 4/6/2010, απεστάλη αντίστοιχο αίτημα προς την εποπτεύουσα για το έργο του φράγματος υπηρεσία ΕΥΔΕ-ΟΣΥΕ (Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων – Οδικών Σηράγγων και Υπόγειων Έργων).
«Υπάρχει αγανάκτηση, αβεβαιότητα και μεγάλη ανασφάλεια» λέει στο Δρόμο ο κ. Καλαμπόκας, μεταφέροντας το κλίμα που επικρατεί στους εργαζόμενους, οι οποίοι θα πρέπει να αναμένουν μέχρι τις 14 Ιουνίου, ώστε να παρέλθει το 15νθήμερο που προβλέπει η διαδικασία, ελπίζοντας παράλληλα ότι οι λογαριασμοί των πιστώσεων δεν είναι άδειοι.
Έργα, τέλος;
Όπως αναφέρει ο κ. Καλαμπόκας, η εταιρεία δηλώνει οικονομική αδυναμία, επιρρίπτοντας τις ευθύνες στο Δημόσιο που δεν πληρώνει και στις τράπεζες που δεν της δίνουν δάνεια. Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με τον πρόεδρο των Οδηγών, την Τρίτη 1/6/2010, ο γενικός διευθυντής Εκτελούμενων Έργων της «Μηχανικής» Σάββας Κατραμάδος ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα εκποιήσει τα μηχανήματα στο φράγμα του Πείρου-Παραπείρου, γεγονός που σημαίνει το επ’ αόριστον σταμάτημα των εργασιών.
Η κατάσταση που επικρατεί στα εργοτάξια της «Μηχανικής» εδώ και περισσότερο από δύο χρόνια είναι ενδεικτική: απλήρωτοι εργαζόμενοι, έργα που έχουν «παγώσει» ή εξελίσσονται με ρυθμούς… χελώνας, την ώρα που οι εποπτεύουσες υπηρεσίες και το αρμόδιο υπουργείο σφυρίζουν αδιάφορα.
Η κοροϊδία είναι καταφανής. Τελευταίο κρούσμα; Η νέα ημερομηνία παράδοσης –η πέμπτη στη σειρά– που δόθηκε για το έργο κάλυψης του Διακονιάρη. Από τις 31/5/2010 η παράδοση μεταφέρθηκε για τις 31/7/2010, και βλέπουμε…
Κ. Π.