Του Γεώργιου Λιανού

Συνεχίζεται η διαδρομή στα «μαργαριτάρια» και στα όσα περιέχουν τα βιβλία γλώσσας στην ΣΤ’. Και εδώ παρατηρείται η παρουσία μικρών αγγελιών, πληθώρα συνταγών μαγειρικής, οδηγίες χρήσης συσκευών ανούσια κείμενα και ασκήσεις με σαχλό περιεχόμενο και ακατάλληλα για σχολικό βιβλίο. Υπάρχουν πολλές διαφημίσεις απροκάλυπτες, και αρκετά στοιχεία που καταδεικνύουν τη στροφή της παιδείας και της εκπαίδευσης σε ιδιωτικά και συντηρητικά μονοπάτια, γενόμενη προνόμιο για λίγους με βίλες, τρισεκατομμύρια και δισεκατομμύρια στους λογαριασμούς τους. 

Στ’ δημοτικού /α τεύχος 

Α) σελ. 14: υπάρχει Στιγμιαίος, αντί για Συνοπτικός Μέλλοντας 

Β) σελ. 24: το ποίημα του Κωστή Παλαμά βρίσκεται στην εισαγωγική σελίδα του κεφαλαίου και δεν αποτελεί διδακτικό μάθημα, όπως θα μπορούσε να είναι. 

 Γ) σελ. 28: Δεν έχουν λόγο ύπαρξης οι μικρές αγγελίες σε σχολικό βιβλίο. 

Δ) σελ 48-52: υπάρχουν απαράδεκτα κείμενα με συνταγές μαγειρικής («Μακαρόνια με κιμά», «Ρολόι για φάγωμα», «Φασολάκια βραστά»). Ποιος ο λόγος να υπάρχουν συνταγές σε ένα βιβλίο σχολικό;  Δεν υπάρχουν κείμενα Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών, κορυφαίων για να διδαχθεί η κλίση ρημάτων; 

Ε)  σελ. 53: διαφήμιση βρεφικής κρέμας ή γάλακτος 

ΣΤ) σελ. 54-55: Με ποιο δικαίωμα υπάρχουν διαφημίσεις από σοκολάτες και ανθότυρα. Αυτό δεν ονομάζεται προώθηση προϊόντων και προπαγάνδισή τους; Το ίδιο δε συμβαίνει  

Ζ)  σελ. 58: άσκηση-συνταγή κέικ. 

Η) σελ. 87: φτωχές οι αναφορές στη Μικρασιατική καταστροφή. Τα κείμενα θα μπορούσε να ήταν περισσότερα και μεγαλύτερα. 

 β’ τεύχος 

Α) σελ .42-44: Μάθημα με τίτλο «Οδηγίες χρήσης καφετιέρας» Κείμενο πληροφοριακό, ανιαρό και γνωστικά άχρηστο για τους μαθητές. 

Β) σελ. 47: Άσκηση που αποτελεί προσομοίωση διαφήμισης και εθίζει στην ουσία τους μαθητές στην άκριτη αποδοχή διαφημιστικών μηνυμάτων. 

Γ) σελ. 54: διαφήμιση του καφέ ενταγμένη στο κείμενο, όπως συμβαίνει πια και με τις ενταγμένες διαφημίσεις στα τηλεοπτικά προγράμματα. Έτσι διδάσκεται η απόσπαση προσοχής από τα σημαντικά και η προσήλωση στα ασήμαντα ζητήματα σε κάθε τομέα 

Δ) σελ.62-64: Κείμενο για τον ηρωισμό «Με λένε Σόνια», όπου έχουμε την ηρωοποίηση μιας γάτας αντί ενός ανθρώπου. Στο παλαιότερο βιβλίο υπήρχε αφιέρωμα στον Κύπριο μαθητή της ΕΟΚΑ Ευαγόρα Παλικαρίδη.  

Το ποίημα του Φώτη Βαρέλη για τον Ευαγόρα Παλικαρίδη που υπήρχε στο παλιό  σχολικό βιβλίο γλώσσας  

Ποίημα για την τουρκική εισβολή στη Κύπρο το 1974 του ποιητή Κώστα Μόντη που αφαιρέθηκε 

Ε) σελ 68-69: Το θέμα των τροχαίων δυστυχημάτων και της γενοκτονίας στους δρόμους διδάσκεται με έναν τρόπο χαζοχαρούμενο και παιδικό. 

Στο παλαιότερο βιβλίο υπήρχε το κείμενο από τον Θουκυδίδη με τον περίφημο λόγο του Περικλή «Δημοκρατία κέκληται» 

τετράδιο εργασιών τεύχος β΄ 

σελ 39. Υπάρχει άσκηση  με τρείς ισομεγέθεις και ισοϋψείς εικόνες, όπου απεικονίζονται ο Καραγκιόζης, η Κοκκινοσκουφίτσα και ο Μέγας Αλέξανδρος. Καλό τους πάντες, και το υπουργείο Παιδείας να σκαρφιστεί κάτι και  να γράψει. Γιατί μια από τις κορυφαίες μορφές της ελληνικής και παγκόσμιας ιστορίας να υποτιμάται και να ξεφτιλίζεται μπαίνοντας δίπλα στον Καραγκιόζη και δη στην Κοκκινοσκουφίτσα. 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!