Της Τζίνας Πολίτη.
«Είμαι άντρας και το κέφι μου θα κάνω» (Λαϊκόν άσμα)
Σύμφωνα με το συλλογισμό του διακεκριμένου καλλιτέχνη κ. Κ. Τσόκλη, ότι οι γυναίκες με τις άσεμνες εμφανίσεις τους προκαλούν το αρσενικό και άρα ευθύνονται για το βιασμό τους, συνάγεται ότι: τα αγοράκια με τα κοντά παντελονάκια προκαλούν τους άσπιλους ιερωμένους και άρα ευθύνονται για το βιασμό τους, οι πλούσιοι με τις βιλάρες στα βόρεια προάστια προκαλούν τους κλέφτες και άρα φέρουν την ευθύνη της κλοπής, ομοίως και οι τράπεζες. Σ’ ότι αφορά, δε, τους λεγόμενους «αντιστασιακούς», αυτοί προκαλούν τη βία της εξουσίας και άρα ευθύνονται για τα βασανιστήρια που υφίστανται κοκ. Αυτή είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη αντίληψη περί «Δικαίου» η οποία, σε τελική ανάλυση, δεν διαφέρει και πολύ από εκείνη που ασπάζεται και ο πρωθυπουργός μας, κ. Γ. Α. Παπανδρέου. Συγκεκριμένα, ότι ο προκλητικά διεφθαρμένος ελληνικός λαός φέρει όλη την ευθύνη που σήμερα τον «ξεσκίζουν» ομαδικά ΠΑΣΟΚ, Ε.Ε. και ΔΝΤ.
Ως εδώ καλά. Υπάρχει όμως και η ψυχαναλυτική ερμηνεία σύμφωνα με την οποία όποιος τα βάζει με τα «βυζιά» είναι γιατί ήθελε να πηδήξει τη μαμά του και, σε αντίθεση με τον Οιδίποδα, δεν τα κατάφερε. Επιπλέον, προδίδει έναν «απωθημένο» πόθο του υποκειμένου γι’ αυτό που «δεν έχει» – στην περίπτωση του κ. Τσόκλη, τα «βυζιά» και συνακόλουθα για την πράξη που προκαλούν: το βιασμό. Αν αυτό είναι που πραγματικά επιθυμεί ο κ. Τσόκλης, τίποτα το ευκολότερο και το ξέρει. Ας το τολμήσει!
Σ’ ό,τι αφορά τον πρωθυπουργό μας, θα θυμηθούμε ότι ο πατήρ του κατά συρροή «πηδούσε» τον ελληνικό λαό, ακόμα και τα «περήφανα γηρατειά»! Έτσι, ανταγωνιζόμενος το γεννήτορά του, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ έρχεται τώρα να αποδείξει ότι η στρατηγική της «αποπλάνησης» που ακολουθούσε ο πατήρ του όχι μόνο ήταν πολυέξοδη για το κράτος αλλά στερείτο και ηθικού διδάγματος. Σκέφτηκε, λοιπόν, να αντικαταστήσει αυτή τη σοσιαλιστική στρατηγική με μιαν αποτελεσματικότερη, συγκεκριμένα, την επαναστατική εκείνη του απρόσμενου επιθετικού και άμεσου ομαδικού βιασμού του ελληνικού λαού, έχοντας καταλήξει στο ηθικό συμπέρασμα ότι «τα ήθελε ο κ…ς του» και ότι είναι ο μοναδικός ηγέτης που έχει τις ικανότητες και το πολιτικό θάρρος να τον «συνετίσει».
Πώς κατέληξε στο συμπέρασμα αυτό ο κ. Γ. Α. Παπαπανδρέου; Απλούστατο! Ο ελληνικός λαός δεν ήταν αυτός που τον ψήφισε προβάλλοντας τα στήθια του κατά της «επάρατης, νεοφιλελεύθερης Δεξιάς» προκαλώντας έτσι, για ακόμα μια φορά, το σοσιαλιστικό ΠΑΣΟΚ να τον «πηδήξει»; Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, λοιπόν, με τη σειρά του, προ(σ)κάλεσε την Ε.Ε. και το ΔΝΤ να γιουργιάρουν όλοι μαζί ομαδικά και να του «γ…σουν» μια και καλή την κωλοτσέπη! Υπό έναν όρο, ωστόσο: να δώσουν στο νταβατζή μερικά δισ. ευρώ «δανεικά». Έτσι, πέραν του «βιασμού» του, τον οποίον μόνος του προκάλεσε ο Ελληνικός Λαός, έδωσε το δικαίωμα στους αθώους βιαστές του να τον αποκαλούν κι από πάνω «πληρωμένη πουτάνα»!
Για να είμαστε δίκαιοι, όμως, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι υπάρχει μια διακριτή διαφορά ανάμεσα στον καλλιτέχνη και τον πολιτικό. Διότι, ο κ. Τσόκλης, διαθέτοντας ως καλλιτέχνης μια πιο αυθόρμητη, πιο «μπρούτα» ψυχοσύνθεση, που του επιτρέπει να εκφράζει ελεύθερα την περιφρόνηση και αποστροφή του για το γυναικείο φύλο, στρέφεται προς αυτό λέγοντας: «Καλά να τα πάθεις μωρή!» Ενώ ο πρωθυπουργός μας, και λόγω καλής ανατροφής και λόγω διπλωματίας, επιλέγει την politically correct οδό, προκειμένου να εκφράσει στον ελληνικό λαό τη βαθύτατη περιφρόνηση που τρέφει γι’ αυτόν. Έτσι, ως γνήσια αμερικανοτραφής κύριος, χαμογελώντας συγκαταβατικά, στρέφεται προς αυτόν συμβουλεύοντας τον: «Αφού θα σε πηδήξουμε, έτσι κι αλλιώς με το μνημόνιο, τουλάχιστον sit back and enjoy it!» Ήγουν: «Ξάπλα κι’ απόλαυσε το!»
* Η Τζίνα Πολίτη είναι ομότιμη καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας στο ΑΠΘ.