Αναφορά στον εισαγγελέα από «Ακρίβεια-STOP»

Είναι γνωστό ότι ο ΟΑΣΘ, κάτω από τη λαϊκή κατακραυγή και τις κινητοποιήσεις των επιτροπών «Ακρίβεια-STOP», αναγκάστηκε να αποσύρει τη σκανδαλώδη αύξηση του εισιτηρίου με δικαίωμα 4 μετεπιβιβάσεων σε 70 λεπτά κατά 100% (από 50 λεπτά σε 1 ευρώ), όπως καθορίστηκε από την ΚΥΑ 8923/861/2010.
Εδώ και ένα μήνα, από τις 11 Μαΐου που πήρε πίσω το χαράτσι, ο ΟΑΣΘ κυκλοφορεί παράνομα και παραπλανητικά το αρχικά προβλεπόμενο βασικό εισιτήριο των 60 λεπτών, που έχει ένα μόνο σημείο ακύρωσης, αναγράφει και στις δυο πλευρές, στα ελληνικά και στα αγγλικά ότι πρόκειται για «Εισιτήριο μίας μόνο διαδρομής», «Απαγορεύεται η μετεπιβίβαση».
Χιλιάδες επιβάτες μέχρι τώρα, υπακούοντας στις προειδοποιήσεις του εισιτηρίου και αγνοώντας το δικαίωμα των 4 μετεπιβιβάσεων, πλήρωναν και εξακολουθούν να πληρώνουν έως και 4 εισιτήρια για μια μετακίνηση που κοστίζει μόνο 1 εισιτήριο.
Ο ΟΑΣΘ, μόνο μ’ ένα δελτίο Τύπου στις 11/5, ενημέρωσε τους επιβάτες! Μόλις στο τέλος Μαΐου και μετά από επανειλημμένες εκκλήσεις των επιτροπών «Ακρίβεια-STOP» εδέησε να ενημερώσει τα ανηρτημένα μέσα στα λεωφορεία τιμολόγια, τα οποία ελάχιστοι τα βλέπουν. Και οι μετανάστες και οι τουρίστες αδυνατούν να τα διαβάσουν.
Πρόκειται για καραμπινάτη κλοπή και εξαπάτηση του επιβατικού κοινού. Ο Γιώργος Θεοδωρόπουλος, εκπροσωπώντας την επιτροπή «Ακρίβεια-STOP», στις 7/6/2010, κατέθεσε αναφορά στον εισαγγελέα Θεσσαλονίκης. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ δήλωσε ότι το «λάθος» θα διορθωθεί, όταν τελειώσει η παρτίδα των παλιών εισιτηρίων και εκδοθούν νέα. Μέχρι τότε, θα εισπράττει χιλιάδες παράνομα εισιτήρια από εξαπατημένους επιβάτες.
Η αρχική όμως ΚΥΑ, που καθόριζε βασικό εισιτήριο μίας μόνο διαδρομής χωρίς δικαίωμα μετεπιβίβασης, εξακολουθεί να ισχύει. Έτσι, η κλοπή από τον ΟΑΣΘ είναι νόμιμη. Το νέο εισιτήριο, που θα τυπώσει ο ΟΑΣΘ, θα είναι παράνομο με βάση την ΚΥΑ. Οι θρασύτατοι υπεύθυνοι-μέτοχοι του ΟΑΣΘ ισχυρίζονται ότι παρανομούν για το καλό των επιβατών.
Πρέπει άμεσα να ακυρωθεί η αρχική ΚΥΑ, που έχει κάθε λόγο να την κρατάει σε ισχύ ο ΟΑΣΘ, ώστε να την επαναφέρει όποτε θέλει.
Ο ΟΑΣΘ είναι κράτος εν κράτει και η δημοσιοποίηση του μετοχολογίου του είναι δικαίωμα των πολιτών, δεδομένου ότι επιχορηγείται αδρά από τους φορολογούμενους με 120 εκατ. ευρώ το χρόνο και είχε καθαρά κέρδη 16 εκατ. ευρώ το 2009.
Το αίτημα για δωρεάν δημόσια αστική συγκοινωνία είναι ώριμο όσο ποτέ και με βάση την οικονομική κατάσταση που ζουν όλοι οι εργαζόμενοι, είναι πλέον επιτακτική διεκδίκηση.

Μ.Σ.

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!