Η επιδότηση ήρθε, η ταλαιπωρία συνεχίζεται. Του Μάριου Διονέλλη.

Θύματα των ορέξεων των ναυτιλιακών εταιριών πέφτουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες των ακριτικών νησιών υπομένοντας τριτοκοσμικές συνθήκες μεταφοράς, την ώρα που το κρατικό χρήμα ρέει με τη μορφή των επιδοτήσεων. Χαρακτηριστικά είναι όσα διαδραματίστηκαν στη Γαύδο, την Κυριακή 21 Αυγούστου, όταν η ΑΝΕΝΔΥΚ (Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρία Νοτιοδυτικής Κρήτης) επέλεξε να στοιβάξει επιβάτες τριών δρομολογίων σε ένα πλοίο, με στόχο την εξοικονόμηση κόστους.

«Όποιος προλάβει μπαίνει»
Όλα ξεκίνησαν από το διήμερο απαγορευτικό που ανέστειλε τα δυο από τα τρία δρομολόγια (Παρασκευή και Σάββατο) του οχηματαγωγού «Δασκαλογιάννης» από το νησί προς τη Χώρα Σφακίων. Στο τρίτο δρομολόγιο, της Κυριακής, ήταν φυσικό να μη χωρέσουν όλα τα οχήματα και αντί να προστεθεί εξ αρχής ένα επιπλέον δρομολόγιο ακολουθήθηκε το σύστημα «όποιος προλάβει», με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί πανδαιμόνιο στο λιμάνι. Επιπλέον, καταστρατηγήθηκε και η λίστα κρατήσεων για τα οχήματα, που η ίδια η εταιρία είχε καταρτίσει, με αποτέλεσμα εισιτήριο να βρει τελικά όποιος είχε στενότερη γνωριμία με τον πράκτορα της εταιρίας στη Γαύδο.
Στο λιμάνι του νησιού ακολούθησαν σκηνές απείρου κάλλους με εξαγριωμένους ταξιδιώτες, οι οποίοι έβλεπαν να μένουν εκτός πλοίου παρόλο που είχαν κάνει κράτηση, και την εταιρία να αρνείται να ανακοινώσει άμεσα την εκτέλεση ενός έστω επιπλέον δρομολογίου. Μάλιστα απειλήθηκε ένταση όταν πολίτες που έμειναν εκτός του δρομολογίου επιχείρησαν να καταλάβουν τον καταπέλτη του πλοίου και δέχτηκαν φραστικές επιθέσεις από άλλους επιβάτες που είχαν επιβιβαστεί και ήθελαν να αναχωρήσουν το συντομότερο δυνατό.

Απαγορευτικό «κατά παραγγελία»(;)
Η ένταση έληξε με τη δέσμευση ότι το ίδιο βράδυ θα ξαναπάει το πλοίο στη Γαύδο φεύγοντας έστω και άδειο από τα Σφακιά μόνο για να παραλάβει οχήματα και επιβάτες που είχαν ξεμείνει. Και αυτό όμως αποδείχτηκε μια έξυπνη «ντρίπλα» εις βάρος των επιβατών, αφού όσοι κατέβηκαν και το βράδυ στο λιμάνι αντί να δουν το πλοίο έμαθαν πως το λιμεναρχείο είχε κάνει το χατίρι της εταιρίας και έβγαλε απαγορευτικό με αποτέλεσμα το δρομολόγιο και πάλι να ματαιωθεί. Όσοι ήταν ακόμα στο νησί μιλούν για ένα από τα πιο περίεργα απαγορευτικά αφού η θάλασσα ήταν «λάδι» και οι προβλέψεις της ΕΜΥ έδιναν ανέμους 1 με 2 μποφόρ…
Τελικά, μετά από πολλές αντιδράσεις και απειλές μηνύσεων το έκτακτο δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας, ενώ σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΑΝΕΝΔΥΚ Γιάννης Μπραουδάκης απέδωσε την όλη ταλαιπωρία στις καιρικές συνθήκες ενώ υποσχέθηκε τη διεξαγωγή έρευνας για την καταστρατήγηση της λίστας κρατήσεων από τον πράκτορα στη Γαύδο.
Η μεταφορά από και προς τα ακριτικά νησιά αποδεικνύεται άσκηση για γερά νεύρα. Η πανέμορφη Γαύδος, το νοτιότερο σημείο της Ευρώπης, σχεδόν όλο το χειμώνα έμεινε αποκλεισμένη λόγω έλλειψης αξιόπλοου πλοίου. Και αφού τελικά παρακάμφθηκαν οι οδηγίες της Ευρώπης περί καταλληλότητας του πλοίου ήρθε και η επιδότηση με 3.150 ευρώ ανά δρομολόγιο, με μία από τις τελευταίες υπουργικές αποφάσεις του κ. Παμπούκη. Παρόλα αυτά, οι μεταφορές στο νησί, εξακολουθούν να μη θυμίζουν σε τίποτα Ευρώπη…

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!