Κατατέθηκε στη Βουλή το ν/σ για τις συγκοινωνίες.
Το πόσο σέβεται το διάλογο με τα συνδικάτα των συγκοινωνιών η κυβέρνηση, φάνηκε καθαρά από την εσπευσμένη κατάθεση του νομοσχέδιου στη Βουλή την περασμένη Πέμπτη το βράδυ. Ένα κείμενο που στην ουσία παραμένει στην ίδια σκληρή αντεργατική και αντιλαϊκή κατεύθυνση. Οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει απέναντι στο μηχανισμό της τρόικας, κάνουν την κυβέρνηση να μην μπορεί να τηρήσει ούτε τα στοιχειώδη προσχήματα.
Οι αλλαγές που έγιναν, επουσιώδεις: ο όρος «κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας», που είναι και το σημείο στο οποίο δεν μπορεί να συναινέσει ούτε ο πιο κυβερνητικός συνδικαλιστής, αντικαταστάθηκε με τον όρο «αντικατάσταση». Με τέτοια τερτίπια και τη συνδρομή των συνδικαλιστών της ΠΑΣΚΕ στα σωματεία των συγκοινωνιών, ελπίζει η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός ότι θα πετύχει να κάμψει τις διαθέσεις των εργαζομένων. Χθες Παρασκευή, το προγραμματισμένο Διοικητικό Συμβούλιο του μεγαλύτερου συνδικάτου – των εργαζομένων στην ΕΘΕΛ – ΟΑΣΑ δεν συνεδρίασε αφού το προεδρείο (που αποτελείται από συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ) ανακοίνωσε ότι πάει σε νέες συζητήσεις με το υπουργείο Υποδομών. «Ουσιαστικά δεν έγινε η συνεδρίαση για να μην παρθεί απόφαση για απεργία», λέει στο Δρόμο ο Απόστολος Κασιμέρης, μέλος του Δ.Σ. του Συνδικάτου. Όσο ο υποτιθέμενος διάλογος συνεχιζόταν τα σωματεία βρίσκονται σε διαδικασίες συνεχών συνελεύσεων και κινητοποιήσεων για να μην περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης. Τη Δευτέρα υπάρχει προγραμματισμένη Γενική Συνέλευση των εργαζομένων στην ΕΘΕΛ (λεωφορεία) με παράλληλη στάση εργασίας. Ήδη από προηγούμενη συνέλευση υπάρχει απόφαση για κήρυξη 48ωρης απεργίας όταν κατατεθεί το νομοσχέδιο στη Βουλή. Ένας σκόπελος που δεν μπορεί να ξεπεράσει καμιά κυβερνητική συνδικαλιστική ηγεσία.
Η ανακοίνωση του ΣΕΛΜΑ (Μετρό) μετά την τελευταία συνάντηση με το υπουργείο (25/1) είναι χαρακτηριστική για το πού τοποθετούν την κόκκινη γραμμή τους τα συνδικάτα:
– Στην κατάργηση του Δημόσιου χαρακτήρα των Αστικών Συγκοινωνιών.
– Στην κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
– Στις υποχρεωτικές μετατάξεις και στις μονομερείς εσωτερικές μετακινήσεις.
Και η κατάληξη της ανακοίνωσης αποδεικνύεται προφητική: «Σε περίπτωση που η στάση του υπουργείου είναι αρνητική και αποδειχθεί έτσι πως ο διάλογος ήταν προσχηματικός, τότε δεν μένει τίποτε άλλο παρά να υλοποιήσουμε την απόφαση της γενικής συνέλευσης», που να θυμίσουμε είναι επαναλαμβανόμενες απεργίες.
Η όλη διαδικασία εκθέτει όσους συνδικαλιστές έσπευσαν να συμμετέχουν στο διάλογο, σαμποτάροντας στην ουσία το συντονιστικό των συνδικάτων των συγκοινωνιών, αλλά και όσους κλείνουν τον αγώνα στα στενά όρια της αποτροπής των δυσμενών ρυθμίσεων για τους εργαζόμενους.
Το κίνημα των εργαζόμενων – επιβατών ενάντια στις αυξήσεις των εισιτηρίων μπορεί να αποτελέσει ένα δυνατό σύμμαχο για να ανατραπεί το ν/σ. Άλλωστε, ένα βασικό στοιχείο είναι η μείωση της κρατικής επιδότησης του λειτουργικού κόστους που επιβάλλει και το άλλο βασικό στοιχείο του ν/σ για σημαντική αύξηση των εισιτηρίων.