Μαύρη Κυριακή για το πολύπαθο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο είναι αυτή της 30ής Ιανουαρίου, καθώς δεκάδες δρομολόγια καταργούνται, επιταχύνοντας έτσι τον από καιρό προαναγγελθέντα θάνατό του.

Με πρόσχημα την εξυγίανση του ΟΣΕ και τον περιορισμό των πλασματικών του ελλειμμάτων, η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών (Ρέππας-Μαγκριώτης), ολοκληρώνοντας το καταστροφικό έργο των προκατόχων της (Χατζηδάκης-Στυλιανίδης), δεν δίστασε να προχωρήσει στην κατάργηση ακόμη και κερδοφόρων δρομολογίων με ταυτόχρονο διπλασιασμό της τιμής των εισιτηρίων, προετοιμάζοντας ταυτόχρονα το έδαφος για το ξεπούλημα του σιδηροδρομικού δικτύου και της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ στους ιδιώτες.
Θα τρίζουν τα κόκαλα των Οθωμανών αξιωματούχων, που σχεδόν 120 χρόνια πριν κατασκεύασαν σε χρόνο ρεκόρ το πρωτοποριακό για εκείνη την εποχή έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Φλώρινας-Μοναστηρίου, με χρηματοδότηση της γερμανικής τράπεζας Deutsche Bank και το οποίο σήμερα καταργούν οι τυφλοί υπηρέτες της τρόικας και του Μνημονίου.
Ένα εξάμηνο μετά την κατάργηση της σύνδεσης με την Κοζάνη, η κατάργηση των δρομολογίων Έδεσσας-Φλώρινας που, σύμφωνα με δηλώσεις αρμοδίων μεταξύ των οποίων και του πρώην προέδρου του ΟΣΕ Γιάννη Μπαλτά, παρουσίαζαν από ικανοποιητική ώς πολύ μεγάλη πληρότητα, έρχεται να ολοκληρώσει την σιδηροδρομική απομόνωση της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, στρέφοντας τους πολίτες στη χρήση του Ι.Χ. και τα ΚΤΕΛ.
Ούτε η ιδιαιτερότητα των καιρικών και μορφολογικών συνθηκών της περιοχής, που ειδικά το χειμώνα λόγω πάγου και χιονοπτώσεων δυσκολεύουν τις μετακινήσεις των κατοίκων στους αυτοκινητοδρόμους, ούτε η σπουδαιότητα των συνδέσεων αυτών για την επικοινωνία με τα δυτικά Βαλκάνια, ούτε και η εμπορική σημασία τους για τη μεταφορά καυσίμων στα εργοστάσια της ΔΕΗ αλλά και τη μεταφορά τεύτλων προς τις βιομηχανίες ζάχαρης, δεν απέτρεψαν τα αφεντικά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την προσπάθειά τους να ακρωτηριάσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της κεντροδυτικής Μακεδονίας.
Η τραγική ειρωνεία είναι πως όλα αυτά συμβαίνουν μόλις τρία χρόνια μετά την ανακαίνιση αυτών των γραμμών (2003-2007) που απορρόφησε το ευσεβές ποσόν των 43 εκ. €.
Σε ποια συρτάρια του υπουργείου Μεταφορών να βρίσκεται, άραγε, κρυμμένη η «Μελέτη σκοπιμότητας του προαστιακού περιφερειακού σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης» που εκπονήθηκε τον Μάιο του 2008 και προβλέπει τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης-Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών, με απόλυτα θετικά συμπεράσματα, δικαιώνοντας έτσι το αίτημα της Πρωτοβουλία Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο του Νομού Πέλλας, καθώς και των χιλιάδων κατοίκων του νομού που το συνυπέγραψαν;
Τι έχει να πει για όλα αυτά η υφυπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Θεοδώρα Τζάκρη που, ενώ όσο ήταν στην αντιπολίτευση δεν έπαυε να καταγγέλλει τις καταργήσεις δρομολογίων και την απαξίωση του σιδηρόδρομου, τώρα κλείνει επιδεικτικά αυτιά και μάτια;
Πώς είναι δυνατόν να ξέχασε τόσο γρήγορα τις μεγαλόστομες καλοκαιρινές δηλώσεις της (τον Ιούλιο του 2010) για αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό του σιδηρόδρομου και να διατυμπανίζει τη λειτουργία θεματικών τρένων, όπως το Τραινοσκι, που θα μετέφερε, λέει, τουρίστες στην Άρνισσα -σταθμό φάντασμα πλέον- ώστε να προωθηθούν στη συνέχεια προς τον Άγιο Αθανάσιο και το Χιονοδρομικό Κέντρο;
Τι έχουν να πουν γι’ αυτό το συγκοινωνιακό, κοινωνικό και οικολογικό έγκλημα οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι του Ν. Πέλλας, κ. Θεοδωρίδης, Γιουματζίδης και Καρασμάνης που έχουν γυρίσει μόνιμα και επιδεικτικά την πλάτη σ’ αυτά τα μεγάλης σπουδαιότητας τόσο για το νομό, όσο και για ολόκληρη τη χώρα ζητήματα;

Πρωτοβουλία Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο του Νομού Πέλλας

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!