Κάτοικοι εμπόδισαν την κατασκευή υπόγειου γκαράζ στο Α΄ Νεκροταφείο.

Της Μαρίας Σιδηροπούλου.

Ο «εθνικός»μεγαλοεργολάβος, κος Μπόμπολας, απέτυχε να ξεκινήσει τις εργασίες κατασκευής υπόγειου πάρκινγκ στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών, το πρωί της Δευτέρας 14/3, όταν επιτροπές κατοίκων κυριολεκτικά εκτόπισαν τα μηχανήματα και τα φορτηγά του.
Τα συνεργεία του Μπόμπολα βρίσκονταν μπροστά από τον υπαίθριο χώρο της εισόδου του Α’ Νεκροταφείου, τη στιγμή που εκκρεμεί η ακρόαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) τον Μάιο, όπου έχουν προσφύγει πολλοί κάτοικοι των περιοχών του Μετς, του Άλσους Παγκρατίου και του Λόφου Λαμπράκη ενάντια στην κατασκευή του πάρκινγκ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ανοιχτή Επιτροπή Κατοίκων του Μετς θα δημιουργηθούν μια σειρά προβλημάτων από την κατασκευή του γκαράζ. Το υπόγειο πάρκινγκ θα προσελκύσει, αντί να διώξει την αυτοκίνηση στο κέντρο της πόλης. Θα επιβαρύνει με κυκλοφοριακή συμφόρηση, ρύπανση και θόρυβο μια παραδοσιακή γειτονιά αποκλειστικής κατοικίας. Θα αποκλείσει το Α΄ Νεκροταφείο από την Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας, όπως προβλέπεται από τις σχετικές μελέτες, εφόσον στα πέριξ της πλατείας υπάρχουν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα. Θα διακοπεί με βάναυσο τρόπο ο υπόγειος υδροφόρος ορίζοντας, ο οποίος συλλέγει τα νερά και τροφοδοτεί τον Ιλισσό. Θα κοπούν πάνω από 80 αιωνόβια δέντρα και θα αντικατασταθούν, σύμφωνα με την πάγια τακτική, με γκαζόν.

Υπουργείο Υποδομών και Δήμος Αθηνών χέρι-χέρι με Μπόμπολα
Η συγκεκριμένη έκταση ανήκει σε ιδιώτη, ο οποίος την παραχώρησε στον Δήμο Αθηναίων με την προϋπόθεση να μη χρησιμοποιηθεί για κερδοσκοπικές δραστηριότητες. Μάλλον για το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αλλά και για τον δήμαρχο Καμίνη ένα ιδιωτικό, υπόγειο γκαράζ, δεν αποτελεί «κερδοσκοπική δραστηριότητα». Γι’ αυτό και δόθηκε η έγκριση στην παραχώρηση της δημόσιας έκτασης προς «μπομπολική» εκμετάλλευση. Για το συγκεκριμένο «έργο» ο «εθνικός»μεγαλοεργολάβος θα επιδοτηθεί από το ελληνικό κράτος με 1,5 εκατ. ευρώ. «Είναι πρόκληση για τον αθηναϊκό λαό σε περίοδο οικονομικής κρίσης να επιδοτείται ο Μπόμπολας με 4.000 ευρώ τη θέση, δηλαδή με το 30- 35% του κόστους, για ένα έργο που είναι αμφίβολο αν θα τελειώσει ποτέ, που α καταστρέψει τον υδροφόρο ορίζοντα, που θα κόψει 145 δέντρα, σε μία περιοχή που εξυπηρετείται από πολλές συγκοινωνιακές γραμμές και το σταθμό του Μετρό Ακρόπολη. Και όλα αυτά για ένα έργο που δεν καλύπτει τις ανάγκες των κατοίκων παρά μόνο του κατασκευαστή», δήλωσε η Ελπίδα Αλεβίζου από την Ανοιχτή Επιτροπή Κατοίκων του Μετς.
Ο μόνος που επωφελείται, σύμφωνα με τα παραπάνω, είναι ο κ. Μπόμπολας, ωστόσο οι κάτοικοι των γύρω περιοχών εμφανίζονται αποφασισμένοι να αντισταθούν, αφού πολύ πριν τη Δευτέρα υπήρξε κινητοποίηση και μέσω του διαδικτύου. Κάτοικοι από τη Συνέλευση του Λόφου Λαμπράκη και του Άλσους Παγκρατίου βρίσκονταν από τις 5:00 το πρωί της Δευτέρας έξω από τις πύλες του Α’ Νεκροταφείου, για να εμποδίσουν τις μπουλντόζες.
«Η κινητοποίηση των κατοίκων είχε ως αποτέλεσμα μία μικρή πρώτη νίκη να αποχωρήσουν τα φορτηγά και οι μπουλντόζες από την πλατεία όμως πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί και σε επαγρύπνηση. Με ανακοίνωση του το υπουργείο Υποδομών πετάει το μπαλάκι για την παραχώρηση της πλατείας στο Δημοτικό Συμβούλιο που όλοι γνωρίζουμε τις μειωμένες κατά πλειοψηφία αντιστάσεις του στο κέρδος και στους κατασκευαστές», τόνισε η Ελπίδα Αλεβίζου, η οποία τέλος επισημαίνει πως « και σε αυτήν την περίπτωση εφαρμόζεται το σύνθημα ‘Έθνος, Κερατέα, Αττική Οδός, του Μπόμπολα τα κέρδη πληρώνει ο λαός’».

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!