Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου και κυβερνητικής αυθαιρεσίας

Με τον προσφιλή -τους τελευταίους μήνες- τρόπο διακυβέρνησης που έχει υιοθετήσει η τρικομματική κυβέρνηση Σαμαρά, δηλαδή με τον βομβαρδισμό μας με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, επιχειρήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα μια ακόμη μεγάλη… τομή: η πλήρης διάλυση των ελληνικών σιδηροδρόμων, του ΟΣΕ, που πλέον τριχοτομείται και επισήμως και προσφέρεται προς πώληση στα διεθνή συμφέροντα.
Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, ορίστηκε λοιπόν πως ιδρύεται νέα εταιρία συντήρησης τροχαίου υλικού του Ελληνικού Δημοσίου, η ROSCO με ημερομηνία ίδρυσης την 31/12/2012 και «προίκα» από το ελληνικό Δημόσιο, 5 εκατ. ευρώ. Σκοπός της εταιρείας η παροχή σε τρίτους, υπηρεσιών συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής του τροχαίου και λοιπού σιδηροδρομικού υλικού. Παράλληλα, μεταβιβάζεται εντός διμήνου και χωρίς αντάλλαγμα στο ελληνικό Δημόσιο το σύνολο του τροχαίου υλικού για εμπορική εκμετάλλευση. Όπως καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), ουσιαστικά «ετοιμάζεται η πλήρης ιδιωτικοποίηση όλων των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων και ταυτόχρονα απαξιώνεται ένας κλάδος με ιστορία και μοναδική για τη χώρα μας υψηλή τεχνογνωσία και τεράστια συμβολή στη λειτουργία του Ελληνικού Σιδηροδρόμου».

Αυστριακοί και Γάλλοι στο παιχνίδι
Η κυβέρνηση με τη συγκεκριμένη απόφαση δίνει το στίγμα της: οι σιδηρόδρομοι πωλούνται σε κομμάτια, προς όφελος ξένων κεφαλαίων που θα αποφασίσουν να τους διαχειριστούν. Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ και καιρό «παίζουν» τα ονόματα των Αυστριακών Σιδηροδρόμων (που ήδη δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα με ξεχωριστή εταιρία στη Θεσσαλονίκη), αλλά και των Γαλλικών Σιδηροδρόμων. Οι προθέσεις της κυβέρνησης είναι ξεκάθαρο ότι ουδεμία σχέση έχουν με την εγχώρια ανάπτυξη και την αναβάθμιση των μεταφορικών δικτύων της χώρας, καθώς αυτά θα τα διαχειρίζονται πλέον τρίτοι και προς όφελος επιχειρηματικών συμφερόντων τύπου Cosco και HP (για τη μετακίνηση των φορτίων της οποίας θα χρησιμοποιείται και το δίκτυο του ΟΣΕ).
Όπως άλλωστε επισημαίνει η ΠΟΣ, «η απόφαση αυτή της κυβέρνησης καθώς και η μεταβίβαση του τροχαίου υλικού και των μετοχών της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. από τον ΟΣΕ στο Δημόσιο – και άλλες δυσμενείς για το σιδηρόδρομο ρυθμίσεις – πάρθηκαν χωρίς να προηγηθεί καμιά διαβούλευση με τους εργαζόμενους», οι οποίοι και θα πληγούν πρώτοι από τις αποφάσεις αυτές, καθώς «η ιδιωτικοποίηση του κλάδου συντήρησης του τροχαίου υλικού θα έχει αρνητικά αποτελέσματα στην απασχόληση του προσωπικού αφού είναι βέβαιο ότι θα επιταχυνθεί η απόλυση έμπειρων και εξειδικευμένων σιδηροδρομικών τεχνικών και η παραχώρηση του έργου της συντήρησης σε ιδιώτες που ούτε γνώση, ούτε σχετική εμπειρία διαθέτουν».

M.E.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!