Με τρικ και μαγειρέματα προσπαθεί να εξαφανίσει τα κενά ο Λοβέρδος

του Μάριου Διονέλλη


Με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ξεκίνησε και η φετινή σχολική χρονιά, θέτοντας και τον Ανδρέα Λοβέρδο στη μακρά λίστα των υπουργών που αποτυγχάνουν, εδώ και χρόνια, να εκκινήσουν «κανονικά» την εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολειά της χώρας. Μόνο που ο κ. Λοβέρδος αρέσκεται στα τρικ και αντί για ουσιαστικές λύσεις προτίμησε να… μαγειρέψει τα νούμερα των εκπαιδευτικών που λείπουν.  Ενώ μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου ο υπουργός έκανε λόγο για 22.000 κενές θέσεις δασκάλων και καθηγητών, ξαφνικά, λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς τα κενά κατέβηκαν ως δια μαγείας στα 16.500, αριθμό τον οποίο παρουσιάζει πλέον σε όλες τις δημόσιες τοποθετήσεις του.

Ακόμα και έτσι όμως, η σχολική χρονιά ξεκίνησε με μόλις 2.995 προσλήψεις αναπληρωτών, ενώ για τις υπόλοιπες θέσεις θα ακολουθηθεί η πεπατημένη των σταδιακών προσλήψεων μέχρι τα Χριστούγεννα, ίσως και μέχρι το Πάσχα, ίσως και ποτέ.

Την τραγική κατάσταση με τα κενά στα σχολεία επισημαίνουν οι συνδικαλιστικοί φορείς των δασκάλων και των καθηγητών. Σε κεντρικό επίπεδο η πλήρης εικόνα των ελλείψεων δόθηκε με κοινή συνέντευξη Τύπου της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ μια μέρα πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ενώ στην Περιφέρεια οι σύλλογοι δασκάλων και οι τοπικές ΕΛΜΕ, επισημαίνουν τις ανάγκες απευθυνόμενοι είτε προς τους προϊστάμενους εκπαίδευσης είτε κυρίως προς την κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα. Στις 8.000 ανεβάζει τις κενές οργανικές θέσεις μόνο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση η Διδασκαλική Ομοσπονδία, ενώ η ΟΛΜΕ τονίζει πως παρά το γεγονός ότι πέρυσι συνταξιοδοτήθηκαν περίπου 4.000 καθηγητές, φέτος δεν έγινε ούτε μία πρόσληψη μόνιμου προσωπικού.

Από την πλευρά του υπουργείου είχε δοθεί η υπόσχεση για νέο γύρο προσλήψεων μέχρι χθες, Παρασκευή, 19/9, ενώ για την κάλυψη των οργανικών θέσεων ο ίδιος ο κ. Λοβέρδος κάνει λόγο για το Δεκέμβριο, αν και εφόσον εγκρίνει η τρόικα τις τοποθετήσεις νέων μόνιμων εκπαιδευτικών. Η πιο σίγουρη λύση πάντως είναι και φέτος οι κακοπληρωμένοι αναπληρωτές, από την τεράστια δεξαμενή των ανέργων, ενώ για πρώτη φορά, μετά και τις περυσινές συνταξιοδοτήσεις φαίνεται πως οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στο εκπαιδευτικό σύστημα θα είναι λιγότεροι από όσους προσλαμβάνονται με ελαστικές εργασιακές σχέσεις (αναπληρωτές κ.λπ.).

Πάντως, ο Ανδρέας Λοβέρδος, δήλωσε ήδη πως σκοπεύει να χρησιμοποιήσει και άλλους τρόπους για να …εξαφανίσει τα κενά, με κατάργηση και συγχώνευση ειδικοτήτων, αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα κ.ά. Αναμένεται με αυτό τον τρόπο να διευρυνθεί το φαινόμενο καθηγητών ξένων γλωσσών που διδάσκουν Ιστορία ή γυμναστών που καλούνται να κάνουν και το μάθημα της Γεωγραφίας.

Την ανάγκη, πάντως, να στηρίξει το έργο του υπουργού ένιωσε το ΠΑΣΟΚ, με ανακοίνωση του τομέα Παιδείας (υπάρχουν ακόμα και τομείς έργου στο κόμμα). Στην ανακοίνωση εκφράζεται η πίστη πως η ηγεσία του υπουργείου θα πετύχει τον στόχο της κάλυψης των κενών και  ζητά να προχωρήσουν τάχιστα οι… καινοτομίες που έχουν σχεδιαστεί στην εκπαίδευση.

 

Τραγική η κατάσταση στην Περιφέρεια

Αν και στις πρώτες περίπου 3.000 προσλήψεις αναπληρωτών δόθηκε βαρύτητα στις εκτός Αττικής περιοχές, εντούτοις η κατάσταση στην Περιφέρεια παραμένει ιδιαίτερα επιβαρημένη. Ακάλυπτα παραμένουν σε 90% τα κενά στα Γυμνάσια, τα Λύκεια και τα ΕΠΑΛ. Τεράστιες είναι οι ελλείψεις για τις ειδικότητες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενώ πλέον τα ολοήμερα χαρακτηρίζονται ως «πάρκινγκ παιδιών» αφού λείπουν οι καθηγητές των ειδικοτήτων.

Οι ειδήσεις που έρχονται από όλη την Ελλάδα, δίνουν την εικόνα για κάθε περιοχή. Στον Έβρο για 45 κενά καθηγητών προσλήφθηκαν μόλις 15 αναπληρωτές ενώ στην Κρήτη άρχισαν ήδη οι καταλήψεις από γονείς μαθητών, όπως στο Δημοτικό Σχολείο της Κάνδανου. Εκεί, σε ένα από τα μεγαλύτερα σχολεία της περιοχής το υπουργείο ορίζει να κάνουν μαζί μάθημα τα παιδιά της πέμπτης και έκτης τάξης και οι γονείς μπήκαν μπροστά διεκδικώντας την αποστολή ενός ακόμα δασκάλου. Ειδικά στην Κρήτη, την Τετάρτη πραγματοποιήθηκε και παράσταση διαμαρτυρίας από γονείς και εκπαιδευτικούς στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, στο Ηράκλειο, με αίτημα την κάλυψη των κενών αλλά και την ακύρωση της αξιολόγησης

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!