Αρχική πολιτισμός Πολιτισμός & Βαρβαρότητα (φ.307)

Πολιτισμός & Βαρβαρότητα (φ.307)

του Ηρόστρατου

filhs

Υπουργός (εναντίον) Παιδείας!

«Με αφορμή το μεγάλο πλήθος αιτημάτων… για επισκέψεις τρίτων στις σχολικές μονάδες εντός ωρολογίου προγράμματος για την πραγματοποίηση ομιλιών, ενημερώσεων, δραστηριοτήτων, εκδηλώσεων, σας γνωρίζουμε τα εξής: Προκειμένου να μη διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία Γυμνασίων, Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων και η διδασκαλία της εξεταστέας-διδακτέας ύλης ενόψει των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων… οι ανωτέρω δράσεις είναι δυνατόν να πραγματοποιούνται εκτός ωρολογίου προγράμματος…».

Νίκος Φίλης, υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Εκεί που νομίζεις ότι δεν υπάρχει παρακάτω στον κατήφορο, ο υπουργός Παιδείας καταφέρνει πάντα να σε εκπλήξει. Και οι μεν δηλώσεις του χαρακτηρίζουν και αφορούν τον ίδιο, προκαλώντας οργή ή θυμηδία.

Όταν, όμως, παίρνοντας τη θέση του λογοκριτή ή του δικτάτορα της Παιδείας απαγορεύει την πραγματοποίηση εκδηλώσεων μέσα στα σχολεία, τότε το θέμα γίνεται πραγματικά σοβαρό.

Ο υπουργός της Αριστεράς(!) θεωρεί πως π.χ. οι επισκέψεις συγγραφέων και η συζήτηση στη σχολική τάξη που ξεφεύγει από το στενά, ασφυκτικό πλαίσιο του «ωρολογίου προγράμματος» διαταράσσουν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου!

Αντί να τον χαροποιεί ότι υπάρχει πλήθος αιτημάτων, αντί να θεωρείται βήμα μπροστά το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί αναζητούν το «κάτι παραπάνω» για να το παρουσιάσουν στα παιδιά, κάτι που απαιτεί επιπλέον γνώσεις, μόχθο και μεράκι, ο υπουργός… φοβάται. Δυσανασχετεί. Ο διάλογος τον τρομάζει. Οι συγγραφείς μοιάζουν επικίνδυνοι. Λες να βάλουν τίποτα νέες ιδέες στα μυαλά των παιδιών;

Ο υπουργός επιλέγει τον σκοταδισμό. Αγαπημένο καταφύγιο κάθε εξουσίας που φοβάται ακόμη και τη σκιά της.

Η Ένωση Ελληνικού Βιβλίου (ΕΝΕΛΒΙ) σε σχετική επιστολή αναφέρει χαρακτηριστικά:

«…Αυτά που ο κ. υπουργός απαγορεύει, αποτελούν επί σειρά ετών πολύτιμο βοηθητικό βραχίονα για τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι γνωρίζουν από την πείρα τους πως οι δραστηριότητες αυτές λειτουργούν ενισχυτικά στην επίσημη εκπαίδευση. Οι συναντήσεις με συγγραφείς, θεατρικούς θιάσους, μουσικούς, αθλητές αποτελούν πλούτο για τους μαθητές και επιπλέον προσφέρονται χωρίς το παραμικρό κόστος.

…Σε άλλες χώρες το κράτος ιδρύει, λειτουργεί και εμπλουτίζει τις σχολικές βιβλιοθήκες, ενώ στην Ελλάδα για μια ακόμα φορά μέσω μιας συνοπτικής ανακοίνωσης αντιλαμβανόμαστε ότι ο πολιτισμός πρέπει να εξοβελιστεί, αφού ακόμα και η επίσκεψη ενός συγγραφέα σε ένα σχολείο “διαταράσσει την εύρυθµη λειτουργία” του. Και όλα αυτά, με πρόσφατη την απόφαση του προηγούμενου υπουργού Παιδείας που μείωσε τις ώρες διδασκαλίας της λογοτεχνίας!».

Όλη αυτή η σπουδή του υπουργού και τα όσα καταγγέλλονται, φανερώνουν τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την Παιδεία ως μια διαδικασία εξετάσεων και αποστήθισης, ενώ παράλληλα αποκαλύπτουν τη βαθιά και πλήρη άγνοιά του περί Παιδαγωγικής.

Ώς πότε θα παραμένει σε αυτή τη θέση; Τι άλλο πρέπει να γίνει;

Για προβληματισμό

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε μια σειρά σχολείων στο πλαίσιο του προγράμματος Βoys Reading – κίνητρα για ανάγνωση για τα αγόρια στην εφηβεία που υλοποιείται σε 8 ευρωπαϊκές χώρες, διαπιστώθηκε ότι στις αναγνωστικές προτιμήσεις των αγοριών προηγούνται σχεδόν αποκλειστικά έργα ευπώλητα κυρίως προέλευσης από τις ΗΠΑ και τη Βρετανία.

Υποθέτω πως το έχουν υπ’ όψιν τους εκεί, στο υπουργείο Παιδείας.

Το ελληνικό παιδικό βιβλίο θέλει στήριξη και όχι απαγορεύσεις!

Πέντε χώρες-μια εποχή

Ένα ενδιαφέρον μουσικό ταξίδι στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα μας προτείνουν η μετζοσοπράνο Μαργαρίτα Συγγενιώτου και η πιανίστα Μαρία Μυλαράκη.

Είναι μια περίοδος που χρωματίστηκε από μία υφολογική πολυσυλλεκτικότητα και πάνω σε αυτό «πατά και το συγκεκριμένο πρόγραμμα, που περιλαμβάνει μία περιήγηση στα κυρίαρχα συστήματα σε πέντε χώρες, τόσο διαφορετικές μεταξύ τους, Γαλλία, Ιταλία, Αγγλία, Γερμανία και Ελλάδα μέσα από πέντε χαρακτηριστικούς συνθέτες, O. Respighi, B. Britten, D. Milaud, Γ. Χρήστου, H. Eisler».

Αναλυτικό πρόγραμμα

D.Milhaud: Chansons de Negresse (poems by J. Surervielle)
B. Britten: Cabaret Songs (words by W.H. Auden)
O. Respighi: 4 Songs (poems by Gabriele D’Annunzio)
Γ. Χρήστου: 6 songs (poems by T.S.Eliot)
H. Eisler: Lieder aus Tage der Kommune von Bertolt Brecht

Δευτέρα, 11 Απριλίου στις 8 το βράδυ, στο Ωδείο Αθηνών (Ρηγίλλης και Β. Γεωργίου)

Σχόλια

Exit mobile version