Αρχική συνεντεύξεις Οι μαθητές ταράζουν την ησυχία…

Οι μαθητές ταράζουν την ησυχία…

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις, πάνω από 500 οι καταλήψεις σχολείων

 

«Είμαι κι εγώ υποκινητής». Είμαστε όλοι υποκινητές. Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, Ανδρέα Λοβέρδο, κάποιοι άλλοι υποκινούν τις μαθητικές καταλήψεις. Σίγουρα μεγαλύτεροι, μπορεί να είναι οι γονείς ή οι καθηγητές τους, μπορεί οι συνδικαλιστές, μπορεί να είναι ο ΣΥΡΙΖΑ…

Από κοινού με τις εισαγγελικές αρχές και την αστυνομία, έχουν εξαπολύσει μια επιχείρηση εκφοβισμού, με επισκέψεις στα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη, προσαγωγές κ.λπ. Ο παραλογισμός της κυβέρνησης έφτασε μέχρι και στην παραγγελία έρευνας της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, για να δουν ποιος κρύβεται πίσω απ’ τη σελίδα «Πανελλήνια Κατάληψη, Όχι στο Νέο Σύστημα». Η σελίδα αυτή, που είναι ο κόμβος συντονισμού των μαθητών από διάφορες πόλεις, από την Πέμπτη το μεσημέρι είναι και πάλι ενεργή.

Οι μαθητικές καταλήψεις και πορείες ήρθαν να ταράξουν την κινηματική ηρεμία του τελευταίου χρόνου. Δείχνουν πως η οργή για τα αδιέξοδα είναι κυρίαρχη στη νέα γενιά και ψάχνει τρόπους για να εκφραστεί. Πολλοί θα πουν και ήδη το κάνουν, πως οι καταλήψεις είναι εθιμοτυπικές, δεν έχουν πραγματικά αιτήματα και γίνονται για να χαθούν μαθήματα. Και όλοι μαζί, κυβέρνηση, «έγκυροι» δημοσιογράφοι και καθωσπρέπει «μεγάλοι», θα τρέξουν να συνετίσουν τους μικρούς «ταραχοποιούς».

Όπως, όμως, εξηγούν εννιά από τους μαθητές που συμμετείχαν στις πορείες και μίλησαν στον Δρόμο, αυτή η γενιά έχει χίλιους λόγους να αντιδρά και να αγωνίζεται. Έχει αιτήματα, αξίες και όνειρα, λέξεις άγνωστες για όσους προσπαθούν να την συνετίσουν.

 

«Μας κλέβουν τα όνειρά μας, μας κόβουν τα φτερά»

 

Δήμητρα, Β’ Λυκείου (Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης)

Σήμερα είμαστε εδώ για να στηρίξουμε όλα τα σχολεία που έχουν προβλήματα και να διαμαρτυρηθούμε ενάντια στο Νέο Λύκειο. Εμείς στο Μουσικό Λύκειο έχουμε προβλήματα με τους καθηγητές μουσικής, με τα λεωφορεία, με τη σίτιση. Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι με τους καθηγητές μας, γιατί χωρίς καθηγητές μουσικής δεν είναι μουσικό το σχολείο μας. Σε σχέση με το Νέο Λύκειο, πέρυσι, με τις τράπεζες θεμάτων τα παιδιά της Α’ Λυκείου χαντακωθήκαμε με αυτά που έγιναν, έμειναν πάρα πολλά παιδιά. Ήταν πολύ δύσκολα και γι’ αυτό μαζευτήκαμε τόσοι πολλοί εδώ σήμερα, γιατί θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι κάτι τέτοιο δε θα ξανασυμβεί. Και φυσικά είμαστε εδώ για να παλέψουμε για ένα καλύτερο μέλλον. Γιατί στην ουσία μας κλέβουν τα όνειρά μας, μας κόβουν τα φτερά.

 

«Καταστρέφουν την Παιδεία όπως καταστρέφουν και τα πάντα»

 

Δέσποινα-Γιάννης, Καλλιτεχνικό Λύκειο Θεσσαλονίκης

Γιάννης: Ήρθαμε εδώ να διαμαρτυρηθούμε για το Νέο Λύκειο. Τα πράγματα έχουν δυσκολέψει πολύ για τον μαθητή και την οικογένειά του. Πρέπει όλοι οι μαθητές να πληρώνουν ιδιαίτερα σε κάθε μάθημα για να περάσουν την τάξη. Πρέπει να πληρώνουν για να έχουν ένα καλύτερο μέλλον και είναι δύσκολο σε τέτοιες μέρες να πληρώνεις τα πάντα. Γενικώς το εκπαιδευτικό σύστημα πάει συνεχώς πίσω…

Δέσποινα: Πιστεύω ότι το Νέο Λύκειο είναι ένας τρόπος έμμεσος με τον οποίο το υπουργείο προσπαθεί να μας βγάλει όλους ντουβάρια. Θέλουν να μας κάνουν ό,τι θέλουν, αυτό το έχουμε καταλάβει, θέλουν να είμαστε άνθρωποι δίχως σκέψη.

Γιάννης: Κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να καταστρέψουν την Παιδεία, γιατί άνθρωπος χωρίς Παιδεία δεν έχει άποψη.

Δέσποινα: Καταστρέφουν την Παιδεία όπως καταστρέφουν και τα πάντα. Είναι όλα πολύ δύσκολα. Ο Γιάννης θα αναγκαστεί να φύγει από τη χώρα γιατί οι γονείς του δεν μπορούν να βρουν δουλειά, αναγκαστικά δεν έχει μέλλον στην Ελλάδα. Και εγώ ίσως θα αναγκαστώ να φύγω μόλις τελειώσω το σχολείο, ίσως για την Αγγλία ή την Ιταλία. Το μόνο που θα θέλαμε είναι να πηγαίνουμε στο σχολείο και να μορφωνόμαστε και να υπάρχει μέλλον!

 

«Στο μέλλον η ιδιωτική εκπαίδευση θα είναι μονόδρομος»

 

Στρατής Ηλιακής, 8ο Λύκειο Ηρακλείου Κρήτης

Γιατί κάνετε κατάληψη και τι προσδοκάτε;

Οι καταλήψεις των τελευταίων ημερών έχουν ως στόχο οι μαθητές να στείλουν ένα μήνυμα προς το υπουργείο Παιδείας και να διεκδικήσουν ένα καλύτερο σύστημα παιδείας. Με αφορμή το νέο σύστημα που τέθηκε σε λειτουργιά, πέρυσι, υπήρξε μια συντονισμένη κινητοποίηση με καταλήψεις και διαδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα. Βασικός στόχος είναι η κατάργηση του Νέου Λυκείου που υποβαθμίζει τη λειτουργία των σχολείων και την εκπαίδευση γενικότερα και ενισχύει την παραπαιδεία.

 

Γιατί πιστεύεις ότι θέλουν να αλλάξουν το σχολείο;

Θεωρώ ότι οι αποφάσεις του υπουργείου έχουν ως βασικό σκοπό την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Η λειτουργία του νέου συστήματος στο Λύκειο ωθεί ακόμα περισσότερους μαθητές στα φροντιστήρια και κάνει δυσκολότερη την ένταξή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στο μέλλον η δημόσια Παιδεία στην Ελλάδα θα υπολειτουργεί και η ιδιωτική εκπαίδευση θα είναι μονόδρομος.

 

Πώς θα συνεχίσετε από δω και πέρα;

Αρχικός στόχος ήταν οι καταλήψεις διάρκειας και η συμμέτοχη των μαθητών στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της Πέμπτης. Ο αριθμός των σχολείων που ήταν υπό κατάληψη ήταν πολύ μεγάλος (πάνω από 500 σχολεία). Οι κινητοποιήσεις των μαθητών θα συνεχιστούν έως ότου το υπουργείο μεριμνήσει για τα προβλήματα στο χώρο της Παιδείας. Η προσπάθεια του υπουργείου να σταματήσει τις κινητοποιήσεις των μαθητών δεν θα σταθεί εμπόδιο στην προσπάθειά μας για διεκδίκηση ενός καλύτερου συστήματος στην εκπαίδευση. Ο κ. Λοβέρδος και η Εισαγγελία του Άρειου Πάγου απειλούν με εισαγγελικές παρεμβάσεις σε όσα σχολεία συνεχίσουν τις καταλήψεις. Οι μαθητές δεν φοβούνται! Η δημοκρατία δεν ασκείται με εισαγγελικές παρεμβάσεις ενάντια στους μαθητές της χώρας μας που αγωνίζονται.

Τη συνέντευξη πήραν η Μαρία Ντουσάκη και η Μπρούνα Ζεκίραϊ

 

«Με βάζουν να συμβιβάζομαι με χαμηλότερους στόχους!»

 

Κωσταντίνα-Ματθίλδη, μαθήτρια Β’ Λυκείου (2ο ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης)

Τι στόχο έχει η σημερινή κινητοποίηση των μαθητών;

Είχε στόχο να έρθει ενάντια στο σύστημα του Νέου Λυκείου που δημιούργησε πολλά προβλήματα και δεν είναι καθόλου αποτελεσματικό. Στο σχολείο μου μόνο, μείναν 54 παιδιά μετεξεταστέοι, δηλαδή περίπου το 1/2 των μαθητών! Ακόμα, τα θέματα που μπαίνουν από την Τράπεζα Θεμάτων δεν είναι στο επίπεδο που θα έπρεπε κι έτσι δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε. Την ίδια στιγμή, επειδή οι καθηγητές υποχρεώνονται να «βγάλουν» την ύλη, δεν μαθαίνουμε κάτι ουσιαστικά, άρα πολλά παιδιά επιβαρύνονται οικονομικά, λόγο των φροντιστηρίων, και στις τρεις τάξεις του Λυκείου αφού πρέπει να είμαστε αποδοτικοί και σε μαθήματα που μπορεί να μην έχουμε κλίση. Οπότε, δεν μπορούμε κιόλας να επικεντρωθούμε και σε μαθήματα που θα εξεταστούμε για την εισαγωγή μας στο πανεπιστήμιο.

 

Οι καθηγητές είναι μαζί σας στον αγώνα που δίνετε;

Είναι μαζί μας και μας καταλαβαίνουν αλλά κι αυτούς τους υποχρεώνουν, με τις αξιολογήσεις κι όλα αυτά που συμβαίνουν, να βγάλουν ολόκληρη την ύλη, οπότε δεν μπορούν να κάνουν κάτι. Η ουσία είναι ότι όλο αυτό το σύστημα δεν ωφελεί και δεν είναι αποδοτικό για κανέναν, ούτε καθηγητές ούτε μαθητές.

 

Και πώς σκοπεύετε να συνεχίσετε;

Δε ξέρουμε ακόμα, θα δούμε πώς θα πάει. Πάντως, για να αλλάξει κάτι πρέπει να υπάρχει συνεργασία μεταξύ όλων των σχολείων και να λειτουργούμε οργανωμένοι. Από μόνος του ο καθένας δεν θα αλλάξει κάτι.

 

Κατά τη γνώμη σου ποια είναι η κατάσταση ενός μαθητή σήμερα και τι σε ενοχλεί;

Βλέπω συνέχεια τους πάντες να τρέχουν! Ειδικά τις καθημερινές δεν προλαβαίνουμε να κοινωνικοποιηθούμε καθόλου, απλά τρέχουμε να προλάβουμε φροντιστήρια κ.λπ. και έτσι δεν έχουμε καθόλου ελεύθερο χρόνο. Πολλά παιδιά απαξιούν τα μαθήματά τους και τελικά τα παρατάνε. Θα ήθελα να μη βλέπω παιδιά να μην έχουν καμία όρεξη για το μέλλον τους και να μην κάνουν σχέδια! Θα ήθελα ακόμα να μην κουραζόμασταν τόσο πολύ και να μπορούμε ό,τι κάνουμε να το κάνουμε με καλή διάθεση, είτε μαθήματα που πραγματικά μας ενδιαφέρουν ή και άλλες ασχολίες.

 

Εσύ κάνεις όνειρα και σχέδια για το μέλλον σου;

Σίγουρα θα ήθελα να είχα μια δουλειά που να μου αρέσει. Προσωπικά θα μου άρεσε να διδάσκω ή να ασχοληθώ με την Παιδοψυχολογία, αλλά ό,τι κι αν έκανα θα ήθελα σίγουρα να δουλεύω σε κοινωνικό περιβάλλον. Πάντως, απογοητεύομαι γιατί τα κριτήρια πάνω στα οποία εξεταζόμαστε με ωθούν στο να συμβιβάζομαι με χαμηλότερους στόχους. Όταν σκέφτομαι πώς θα ήθελα να είμαστε στο μέλλον, το πιο βασικό που μου έρχεται στο μυαλό είναι το να είμαστε πιο κοινωνικοί. Θα ήθελα οι κοινωνικές σχέσεις να είναι πιο άμεσες. Σκέψου, ακόμα και οι ερωτικές σχέσεις ή εντυπώσεις γίνονται πίσω από έναν υπολογιστή και ένα προφίλ που φτιάχνει κάποιος όπως θέλει!

 

«Άστεγος σε μια κούτα στην Ομόνοια…»

 

Νικολέτα Λελεδάκη, μαθήτρια Β’ Λυκείου (2ο ΓΕΛ Ρεθύμνου)

Γιατί κάνατε αυτήν την κινητοποίηση;

Κάναμε αυτήν την κινητοποίηση γιατί έχουμε φωνή και πρέπει να ακουστεί. Δεν είναι δυνατόν να μένουμε απαθέστατοι στον καναπέ μας και να ανοίγουμε την τηλεόραση να βλέπουμε τις αποφάσεις που πήρε ο υπουργός μόνος του, χωρίς να σκεφτεί κανέναν. Γι’ αυτό το λόγο, λοιπόν, αποφασίσαμε να κάνουμε αυτήν την πορεία να ακουστεί η φωνή μας, να ξεσηκωθεί ο κόσμος.

 

Τι πιστεύεις ότι θέλει να πετύχει το υπουργείο με αυτές τις μεθοδεύσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;

Δεν καταλαβαίνω πώς γίνεται να ξέρει ένας άνθρωπος ότι οι αποφάσεις που θα πάρει έχουν να κάνουν με παιδιά, και να συνεχίζει. Είμαστε παιδιά και δεν μπορούμε να τραβάμε όλο αυτό το ψυχολογικό βάρος. Δεν ξέρω τι κρύβεται πίσω από αυτό. Σίγουρα λεφτά, εξουσία, δόξα. Κάνει ανώφελα και ανούσια πράγματα για να πει ότι έχει κάνει κάτι; Δεν ξέρω.

 

Πώς βλέπει ένας μαθητής το μέλλον του με βάση αυτά τα δεδομένα;

Άστεγος σε μια κούτα στην Ομόνοια.

 

Μπορεί να ελπίζει σε κάτι ένας μαθητής σήμερα;

Όχι.

 

Τότε τι νόημα έχει αυτή η κινητοποίηση;

Είναι αυτό το ναι μεν αλλά. Ναι μεν μας βομβαρδίζουν και μας τσαλαπατάνε τα όνειρα μας αλλά και με το να μείνουμε απαθέστατοι χάνουμε και την τελευταία μας ελπίδα ότι μπορεί να αλλάξει κάτι.

 

«Οι αλλαγές είναι άδικες»

 

Κώστας, μαθητής Β’ Λυκείου (Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών)

Σήμερα κατεβήκαμε μια πολύ μεγάλη ομάδα, από ό,τι φαίνεται, μαθητών να κάνουμε κάποιες κινητοποιήσεις για τις αλλαγές στο Νέο Λύκειο, τις οποίες θεωρούμε πολύ άδικες. Καταρχήν για εμάς που είμαστε στη Β’ Λυκείου δεν υπάρχει καμία απολύτως ενημέρωση. Δεν μας έχουν πει βασικά πράγματα, όπως από ποια πεδία μπαίνουμε σε ποιες σχολές, αν θα γίνουν οι Πανελλαδικές πριν ή μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις. Αυτά είναι καίρια για εμάς γιατί σε ένα χρόνο σχεδόν δίνουμε εξετάσεις. Αλλά και για τους υπόλοιπους υπάρχουν πολλά σφάλματα του συστήματος που πιστεύουμε ότι αδικούν τους μαθητές και πρέπει να αλλάξουν.

 

Αστυνομία και συλλήψεις στη Λαμία!

 

Πολύ μαζική κινητοποίηση μαθητών πραγματοποιήθηκε και στη Λαμία, όπου είχαμε και την πρώτη επέμβαση της Αστυνομίας στο 1ο ΓΕΛ Λαμίας που τελούσε υπό κατάληψη, καθώς επίσης και τις πρώτες συλλήψεις μαθητών.

Β.Α., μαθητής της Β’ Λυκείου και Π.Α., μαθητής της Γ’ Λυκείου

Κύριο αίτημά μας είναι η κατάργηση του Νέου Λυκείου το οποίο μετατρέπει το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο, ωθώντας, πολύ πιο έντονα σε σχέση με το παρελθόν, τους μαθητές στην παραπαιδεία. Είναι απαραίτητη η αλλαγή του νόμου για το Νέο Λύκειο με ένα σύστημα το οποίο θα δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους και δεν θα στρέφει τους μαθητές στα φροντιστήρια. Σε περιόδους βαθιάς οικονομικής κρίσης, ένα τέτοιο σύστημα που μας ωθεί στα φροντιστήρια, είναι εξοντωτικό για τους μαθητές των πιο φτωχών στρωμάτων. Ωστόσο, ο αγώνας μας αφορά γενικότερα την υποβάθμιση της Παιδείας που οφείλεται στη χαμηλή χρηματοδότηση από το κράτος, τα κενά στους καθηγητές και τις συγχωνεύσεις σχολείων.

Η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη να χτυπήσει οποιαδήποτε μαθητική κινητοποίηση προκειμένου να τρομοκρατήσει τους μαθητές, αποκλείοντας κάθε δυνατότητα διαλόγου. Όπως πάντα, σε περιόδους κοινωνικής αναταραχής, έτσι και σήμερα, η εξουσία χρησιμοποιεί την καταστολή στους «αντιδραστικούς» νέους. Σήμερα, οι «αντιδραστικοί» νέοι, είμαστε εμείς οι μαθητές και κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να μας φιμώσουν επειδή μας φοβούνται. Ωστόσο, οι χουντικές απειλές τους θα τονώσουν την αλληλεγγύη και την αγωνιστικότητά μας και θα ξεσηκώσουν όλους τους μαθητές. Στην εισβολή της αστυνομίας στο σχολείο μας μετρήσαμε δυνάμεις, αρκετές για να συλλάβουν οποιονδήποτε εγκληματία, αλλά αντί γι’ αυτό συνέλαβαν 9 συμμαθητές μας. Με αυτή τη στάση της η κυβέρνηση δείχνει το πραγματικό της πρόσωπο και αντί να μας τρομοκρατεί, μας εξοργίζει. Οι συλληφθέντες συμμαθητές μας να ξέρουν πως όλοι οι μαθητές στέκονται αλληλέγγυοι δίπλα τους.

 

Βασίλης Κυριακάκης, βουλευτής Φθιώτιδας: “Οι μαθητές ζητούν λύσεις, εισπράττουν καταστολή”

 

Η κυβέρνηση και οι θεσμικοί υποστηρικτές της, για άλλη μια φορά, δείχνουν το σκληρό πρόσωπό τους σε μαθητές και γονείς που διεκδικούν τα αυτονόητα για την Παιδεία. Αποφεύγοντας το διάλογο κι επιλέγοντας φασιστικές μεθόδους προσπαθούν να κάμψουν την αγωνιστικότητα των μαθητών.

Επιλέγοντας την επέμβαση της αστυνομίας με εντολές εισαγγελέων, συλλαμβάνουν μαθητές και γονείς και στήνουν μαθητοδικεία. Τους τρομοκρατούν για να σταματήσουν τον αγώνα ενάντια στα προβλήματα που έχουν δημιουργήσει τα αντιεκπαιδευτικά-αντιλαϊκά μέτρα της υποτελούς κυβέρνησης.

Κι ενώ στην επικράτεια τελούν υπό κατάληψη 500 σχολεία, σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού, στη Λαμία για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες μέρες, μετά τις συλλήψεις στο 1ο ΕΠΑΛ, συλλαμβάνονται μαθητές και γονείς του 1ου ΓΕΛ και προσάγονται σε δίκη.

Το οξύμωρο στην περίπτωση του 1ου ΓΕΛ είναι ότι ενώ δεκαπέντε μέρες πριν, σε μια συντονισμένη προσπάθεια αποφυγής της κατάληψης, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί δημοσιοποιούν επιστολή προς τον υπουργό, αναδεικνύοντας όλα τα προβλήματα που δημιουργεί το «Νέο Λύκειο» και ζητούν τη μέριμνά του για την επίλυσή τους, αντί του διαλόγου επιλέγεται η καταστολή.
Θορυβημένος ο υπουργός από το συντονισμό και τη γενίκευση των καταλήψεων σε 500 σχολεία, ανά την επικράτεια, απειλεί με επιμήκυνση του διδακτικού έτους και με εισαγγελικές-αστυνομικές επεμβάσεις.

Τέτοιου είδους τακτικές είναι καταδικασμένες στη συνείδηση του λαού μας και φανερώνουν την αδυναμία των κυβερνώντων να υποβαθμίσουν και να συκοφαντήσουν κάθε μορφή κινητοποίησης των εξαθλιωμένων πολιτών της χώρας.

Τα προβλήματα δεν λύνονται με την καταστολή, αλλά με σχεδιασμό και διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους.

 

Σχόλια

Exit mobile version