Του Γιώργου Θεοδωρόπουλου*
Για τρίτη φορά μέσα στο 2010, ο ΟΑΣΘ επιτίθεται στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης των φτωχών, των ανέργων, της νεολαίας, των 85.000 φοιτητών.

Τον περασμένο Μάιο, επιχείρησε να αυξήσει την τιμή του εισιτηρίου κατά 100% και επανήλθε τον Οκτώβριο για να καταργήσει τα νυχτερινά δρομολόγια. Και στις δύο περιπτώσεις, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης απάντησαν και τους ανάγκασαν να τα πάρουν πίσω. Ήταν δύο από τα λίγα μέτρα που ο προϊστάμενος του ΟΑΣΘ, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Μεταφορών, πήραν πίσω -σε καιρούς Μνημονίου- γιατί η κοινωνία ενώθηκε, αντιστάθηκε και νίκησε.
Τα τελευταία δύο χρόνια και ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες, ο ΟΑΣΘ έχει επιδοθεί σ’ ένα «κυνήγι κεφαλών» στις στάσεις και τα λεωφορεία. Οι ελεγκτές του, με την «προστασία» των πρόσφατα προσληφθέντων Ράμπο, εξευτελίζουν και κατατρομοκρατούν καθημερινά εκατοντάδες άνεργους, συνταξιούχους, νεολαίους, που αρνούνται να πληρώσουν το εισιτήριο τους, τις περισσότερες φορές για τον απλούστατο λόγο ότι δεν έχουν χρήματα. Η απάνθρωπη αυτή συμπεριφορά των οργάνων του ΟΑΣΘ έχει ξεσηκώσει ένα ιδιότυπο αντάρτικο άρνησης της πληρωμής εισιτηρίου από πολλούς πολίτες. Η έκφραση της κοινωνικής αλληλεγγύης με το «Δώσε το εισιτήριο σου στον επόμενο», συνεχώς εξαπλώνεται κι έχει ενοχλήσει τους παχυλά χρηματοδοτούμενους από το Ελληνικό Δημόσιο, μετόχους του ΟΑΣΘ. Με ένα μικρό γκάλοπ στους δρόμους της πόλης διαπιστώνεις ότι τα πλέον μισητά πρόσωπα είναι οι ελεγκτές του ΟΑΣΘ και η δημοτική αστυνομία.
Το πρώτο οκτάμηνο του 2010, οι ελεγκτές -που σημειωτέον παίρνουν και κεφαλικό μπαξίσι για κάθε πρόστιμο- κατέγραψαν 21.730 «παραβάσεις», που αντιστοιχούν σε περίπου 850.000 ευρώ πρόστιμα σε πολίτες -θύματα του ΔΝΤ, της Tρόικας και της κυβέρνησης- που πιθανό να μην έχουν χρήματα να αγοράσουν το ψωμί της ημέρας.
Ο αριθμός των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ, το τελευταίο τετράμηνο, αυξήθηκε κατά 37,5% και η τιμή του εισιτηρίου από 1ης Μαΐου αυξήθηκε κατά 20%. Στον Αγγελιοφόρο της 10/9/2010, ο πρόεδρος του Οργανισμού δήλωνε: «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι, γιατί οι συμπολίτες μας χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες ως απόρροια της αναμόρφωσης της τιμολογιακής πολιτικής αλλά και της εκστρατείας του ΟΑΣΘ για τη χρήση των Mέσων Mαζικής Mεταφοράς. Ο Οργανισμός κρίνει αυτά τα αποτελέσματα θετικά, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα να εκτιμηθεί ότι θα ακολουθηθεί η ίδια τιμολογιακή πολιτική και το 2011».
Παρ’ όλες τις διαβεβαιώσεις του κ. Στεφανίδη και με δεδομένο ότι η κρατική επιχορήγηση το 2010 θα ξεπεράσει τα 121 εκατομμύρια ευρώ -που ήταν η αντίστοιχη του 2009- και τα προϋπολογισμένα κέρδη για το 2010 θα ξεπεράσουν τα 16 εκατομμύρια ευρώ του 2009, η διοίκηση του ΟΑΣΘ, επιχειρεί το τρίτο χτύπημα! Το υπουργείο Μεταφορών με αρμόδιο υφυπουργό τον κ. Σπ. Βούγια και γ.γ. τον κ. Χ. Τσιόκα (αμφότεροι πολιτευόμενοι στην Α’ και Β’ Θεσσαλονίκης αντίστοιχα) εφαρμόζοντας τις εντολές της τρόικας, διαπραγματεύεται με τον ΟΑΣΘ αύξηση του βασικού εισιτηρίου από τα 60 λεπτά στα 80 ή 90 λεπτά, με κατάργηση ταυτόχρονα των 4 μετεπιβιβάσεων και εισιτήριο του 1 ευρώ με δυνατότητα δύο μόνο μετεπιβιβάσεων.
Οι ενεργοί πολίτες της Θεσσαλονίκης -όπως και στις δύο προηγούμενες απόπειρες– θα απαντήσουν και θα νικήσουν! Στο επόμενο φύλλο του Δρόμου, θα υπάρχει εκτενής αναφορά για τα έργα και τις ημέρες του ΟΑΣΘ και των μεγαλομετόχων του, για τους οποίους βοά χρόνια τώρα η Θεσσαλονίκη. Πρέπει, επιτέλους, να ανακοινωθεί το μετοχολόγιο και ο τρόπος διαχείρισης της κρατικής επιχορήγησης των 121 εκατομμυρίων ευρώ, που είναι τα χρήματα μας. Η ανάγκη να γίνει δημόσιος φορέας η μοναδική αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης ο ΟΑΣΘ -παρέχοντας δωρεάν υπηρεσίες- είναι πιο επιτακτική από κάθε άλλη φορά. Στο επόμενο διάστημα οργανωνόμαστε για να ξανανικήσουμε την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΑΣΘ!

* Ο Γιώργος Θεοδωρόπουλος είναι συντονιστής της επιτροπής Ακρίβεια-STOP Θεσσαλονίκης

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!