Αρχική πολιτική αριστερά Εθνικό έγκλημα η πώληση των 14 αεροδρομίων

Εθνικό έγκλημα η πώληση των 14 αεροδρομίων

Πετυχημένη εκδήλωση στις Βρυξέλλες από Σακοράφα και Χουντή

 

Η μεθοδευμένη μεταφορά του ελληνικού δημόσιου πλούτου σε ιδιωτικά συμφέροντα εκτός Ελλάδας, στην οποία περιλαμβάνεται και η εκποίηση των 14ων κερδοφόρων δημόσιων αεροδρομίων, βρέθηκε στο επίκεντρο της εκδήλωσης που οργάνωσαν την Τρίτη στις Βρυξέλλες οι Έλληνες ευρωβουλευτές Σοφία Σακοράφα και Νίκος Χουντής.

Στην εκδήλωση στην οποία συμμετείχαν Έλληνες και ξένοι συνδικαλιστές, μέλη κινημάτων και αιρετοί της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αναδείχτηκαν οι στοχεύσεις της Κομισιόν για τον κλάδο των αερομεταφορών, αλλά και η ανάγκη για αντίσταση και σημαντικούς επαναπροσδιορισμούς των προτεραιοτήτων σε όλα τα επίπεδα.

Σημειώνοντας τα κενά και τις προθέσεις που αναδεικνύονται από το τελευταίο κείμενο-στρατηγική της Κομισιόν για τις αερομεταφορές, η ευρωβουλευτής Σοφία Σακοράφα τόνισε τη δυνατότητα που δίνει η συγκεκριμένη ημερίδα για προβληματισμό, παρέμβαση και αντίσταση στην τυφλή εφαρμογή, όπως χαρακτηριστικά είπε, της σκληρής νεοφιλελεύθερης πολιτικής στον τομέα των αερομεταφορών, γεγονός όμως που προϋποθέτει υψηλό βαθμό ενημέρωσης και συνειδητοποίησης της κοινωνίας.

Οι Έλληνες ομιλητές, Μανώλης Καμηλάκης, πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ και Λάμπρος Ντούσικος, μέλος του Συντονιστικού της Επιτροπής εναντίον της πώλησης των αεροδρομίων, αναφέρθηκαν εκτενώς στην επιστράτευση της παγκόσμιας μηχανής οικονομικής καταστολής εναντίον της Ελλάδας, που γίνεται τα πέντε τελευταία χρόνια, και η οποία δημιούργησε τις προϋποθέσεις ώστε οι πολίτες της να βιώνουν καθημερινά μια πρωτοφανή κοινωνική κρίση, τα αίτια της οποίας πρέπει να αναζητηθούν στις γνωστές νεοφιλελεύθερες πρακτικές του παγκόσμιου οικονομικού, εμπορικού και χρηματοπιστωτικού συστήματος.

Όπως σημείωσαν, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος, δημιουργήθηκε ένα παράνομο και επονείδιστο ιδιωτικό χρέος το οποίο μετατράπηκε σε δημόσιο, μέσα από την εφαρμογή των τριών Μνημονίων / Δανειακών Συμβάσεων, μέσα από το ξεπούλημα του φυσικού πλούτου, μέσα από την άγρια λιτότητα και τη καταδυνάστευση των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων, στοχεύοντας σε ένα βασικό πράγμα: στην υφαρπαγή της δημόσιας γης και περιουσίας της Ελλάδας, την υποθήκευση όλων των αναπτυξιακών της υποδομών και στη γεωπολιτική της καθυπόταξη.

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, δρομολογήθηκε και η ιδιωτικοποίηση των 14 κερδοφόρων Περιφερειακών Αεροδρομίων της Ελλάδας. Αυτή η παράλογη και άκρως επιζήμια πράξη για την οικονομία της Ελλάδας, όπως τονίστηκε, μπορεί να ερμηνευθεί μόνο ως ένα καλά μελετημένο σχέδιο γεωστρατηγικής επικυριαρχίας. Σε καμιά άλλη χώρα της Ευρώπης δεν εξελίσσεται -ούτε θα μπορούσε να εξελίσσεται- ένα τόσο καλά οργανωμένο σχέδιο υφαρπαγής της δημόσιας γης και περιουσίας, ένα τόσο καλά οργανωμένο σχέδιο παραχώρησης των κυριαρχικών δικαιωμάτων ενός έθνους.

To μόνο σίγουρο, όπως είπαν, είναι ότι η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικής διερεύνησης οικονομικού και πολιτικού σκανδάλου. Η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας δεν μπορεί να μην είναι διαφανής και ελεγκτέα και γι’ αυτό θα αποδοθούν και ποινικές ευθύνες. «Εκτιμούμε ότι θα έρθει και η στιγμή, όπου η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι “θεσμοί” της θα λογοδοτήσουν για τα σκάνδαλα της υφαρπαγής της δημόσιας γης και περιουσίας των Ελλήνων», τόνισαν.

Ο κόσμος στην Ελλάδα έχει αντιδράσει με ποικίλους τρόπους και σε καμία περίπτωση δεν εγκρίνει τόσο την εν λόγω ιδιωτικοποίηση όσο και τις συγκεκριμένες μεθοδεύσεις. Πλήθος κινημάτων, φορέων, εργαζομένων και στελεχών της Αυτοδιοίκησης έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ θα προσφύγουν και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Οι εισηγήσεις – παρεμβάσεις των εκπροσώπων συνδικαλιστικών Οργανώσεων στις αερομεταφορές εστιάστηκαν κυρίως στη διαπίστωση ότι το κείμενο της Ευρωπαικής Επιτροπής για τις αερομεταφορές στερείται κοινωνικού περιεχομένου και στρατηγικού οράματος, ενώ αναδεικνύει την επισφάλεια χιλιάδων εργαζομένων του κλάδου, προωθώντας, στο όνομα πάντα του ανταγωνισμού, τις αερομεταφορές χαμηλού κόστους, που σημαίνει υψηλή κερδοφορία με εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα.

Οι κινήσεις αυτές δείχνουν -τόνισε ο Enrike Carmona, πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συνδικάτου αερομεταφορών, ότι «το management είναι έξω και μακριά από τις διεκδικήσεις των εργαζομένων. Στο πλαίσιο του ανταγωνισμού με τις αναπτυσσόμενες αγορές, μας έχει παρασύρει ένας τυφώνας χωρίς δείκτη ασφαλείας. Οι προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα αποδειχθούν για τους εργαζόμενους άλμα στο κενό… Οι χειρότεροι φόβοι μας επαληθεύτηκαν. Η Κομισιόν παίζει και πάλι με τη διχοτόμηση πολιτών-εργαζομένων», επισήμανε.

Χαρακτηριστική ήταν και η τοποθέτηση του Danid Ricatte, πιλότου της Air France o οποίος αναφερόμενος στη μακροχρόνια εμπειρία του στον κλάδο, επισήμανε ότι η συγκεκριμένη νεοφιλελεύθερη πολιτική της Ε.Ε. για τις αερομεταφορές, δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών. Τόσο οι ευρωπαϊκοί θεσμοί όσο και η ΙΑΤΑ δεν ασχολούνται με την ασφάλεια και το κοινωνικό κομμάτι, αλλά λειτουργώντας σαν μεγάλοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί βρίσκονται σε μια διαρκή αναζήτηση κέρδους».

Τις δυσκολίες σε επίπεδο δημοκρατίας ανέδειξε μέσα από τις αναφορές της η Karine Monsegu, συνδικαλίστρια της γαλλικής CGT, με ενδεικτική την απαξία πληροφόρησης των πλέον αρμόδιων φορέων για τις στρατηγικές κινήσεις των θεσμικών οργάνων της Ε.Ε., κινήσεις που φαίνεται όχι μόνον να αγνοούν αλλά και να υποσκάπτουν εθνικές πολιτικές.

Μέχρι πού μπορεί να φράσει η έννοια του ανταγωνισμού, αναρωτήθηκε στην παρέμβασή του ο Χρήστος Παπαδέας, πρώην συνδικαλιστής στις αερομεταφορές, ο οποίος αφού χαρακτήρισε θεσμικό ατόπημα της Κομισιόν την πώληση της Ολυμπιακής, συμπλήρωσε χαρακτηριστικά: «Πήγαμε να σώσουμε μια ιδιωτική εταιρία φτιάχνοντας ένα μονοπώλιο, ακριβώς στο όνομα του ανταγωνισμού. Ο χώρος των αερομεταφορών στην Ελλάδα έχει διαμορφωθεί με όρους ειδικών οικονομικών ζωνών».

Σχόλια

Exit mobile version