Αρχική πολιτική Catastroika, οι ιδιωτικοποιήσεις από το δικό μας πρίσμα

Catastroika, οι ιδιωτικοποιήσεις από το δικό μας πρίσμα

Νέο αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ ετοιμάζει η ομάδα του Debtocracy

Η προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων άρον-άρον και με κάθε κόστος (πολιτικό, οικονομικό) θα αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα καθήκοντα της νέας -κατ’ ευφημισμόν- κυβέρνησης με πρωθυπουργό τον Λουκά Παπαδήμο. Μοναδικό της έργο θα είναι να αποτελειώσει ό,τι έμεινε όρθιο την προηγούμενη διετία από την κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου. Σε αυτό το τοπίο η μάχη που έχει να δώσει το εργατικό κίνημα, αλλά και ολόκληρη η κοινωνία ενάντια στο ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου αποκτά μια ξεχωριστή σημασία.
Η ομάδα του Debtocracy (Χρεοκρατία) (Κατερίνα Κιτίδη, Άρης Χατζηστεφάνου, Λεωνίδας Βατικιώτης) θέλοντας να συμβάλει σε αυτή την μάχη, με τον δικό της τρόπο, επέλεξε το επόμενο ντοκιμαντέρ να αναφέρεται στις ιδιωτικοποιήσεις. Ο τίτλος που δώσαμε είναι Catastroika. Ο όρος χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά στη Ρωσία της δεκαετίας του ’90 για να αποδώσει την κοινωνική καταστροφή που άφησε πίσω του το ντελίριο των ιδιωτικοποιήσεων που διαδέχθηκε την περίφημη περεστρόικα και τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης. Στα καθ’ ημάς, την «τελευταία σοβιετική δημοκρατία», σύμφωνα με τα λόγια του θιασώτη του Μπορίς Γέλτσιν, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, οι συνειρμοί με την τρόικα που δημιουργεί το δεύτερο συνθετικό της λέξης ήταν ένας επιπλέον λόγος ώστε ο τίτλος να περάσει και τα πιο απαιτητικά… κρας τεστ.
Ήδη τα πρώτα πλάνα από το εξωτερικό έχουν συγκεντρωθεί. Στο σκεπτικό μας είναι να παρουσιάσουμε τη δραματική εμπειρία που υπάρχει από τις ιδιωτικοποιήσεις στον αναπτυγμένο καπιταλιστικό χώρο. Να γίνει, για παράδειγμα, γνωστό ότι η Τρόιχαντ, η εταιρία που ανέλαβε την ιδιωτικοποίηση της Ανατολικής Γερμανίας και η οποία στην Ελλάδα προβάλλεται ως πρότυπο, ταυτίστηκε με σκάνδαλα τεράστιας οικονομικής αξίας. Να μαθευτεί, επίσης, ότι ακόμη και στις ΗΠΑ, τη Mέκκα του καπιταλισμού, η περίφημη απελευθέρωση του τομέα της ιδιωτικής ενέργειας όχι μόνο δεν μείωσε τα τιμολόγια όπως υπόσχονται ότι θα συμβεί στην Ελλάδα αλλά βύθισε την «χρυσή πολιτεία» στα μαύρα σκοτάδια. Να αποκαλυφθεί, επίσης, ότι η ιδιωτικοποίηση των βρετανικών σιδηροδρόμων έκανε τα άλλοτε αξιόπιστα τρένα να μοιάζουν με συγκρουόμενα αυτοκινητάκια. Τα παραδείγματα είναι πολλά. Τόσα που δείχνουν ότι οι λεγόμενες αποτυχίες δεν συνιστούν μια εξαίρεση, αλλά τον κανόνα. Κανόνας επίσης, παρά τα όσα υφίστανται οι πολίτες και οι εργαζόμενοι από κάθε ιδιωτικοποίηση, είναι τα τεράστια κέρδη που συγκεντρώνουν οι ιδιώτες. Γι’ αυτό τον λόγο πρέπει να μείνουν στα χαρτιά τα σχέδια της τρόικας και του ελληνικού κεφαλαίου, φυσικά, που βλέπει τις ΔΕΚΟ και το δημόσιο πλούτο σαν μάννα εξ ουρανού που θα καλύψει τις μαύρες τρύπες της ύφεσης.
Ήδη στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.catastroika.com έχει ανέβει το πρώτο τρέιλερ, που είναι αρκετά δηλωτικό του περιεχομένου. Το ντοκιμαντέρ θα διατίθεται δωρεάν και σε υψηλή ανάλυση από το Διαδίκτυο, έτσι ώστε κάθε συλλογικότητα να μπορεί να το προβάλει δημόσια, οργανώνοντας ταυτόχρονα μια πολιτική εκδήλωση, όπως συνέβη δεκάδες φορές σε όλη την Ελλάδα τους προηγούμενους μήνες με αφορμή το Debtocracy (Χρεοκρατία). Για να μπορέσει, όμως, να γυριστεί το ντοκιμαντέρ, με τα υψηλά ποιοτικά δεδομένα που χαρακτήρισαν και το προηγούμενο, χρειάζονται χρήματα τα οποία θα κατευθυνθούν σε έξοδα για αποστολές στο εξωτερικό, σε αμοιβή των τεχνικών και επίσης των βασικών δημιουργών, πάντα με βάση τις συλλογικές συμβάσεις. Γι’ αυτό τον λόγο απευθυνόμαστε στον κόσμο του αγώνα και σε οργανωμένες συλλογικότητες (σωματεία, εργατικές ενώσεις, δημοτικά σχήματα, παρατάξεις, κινήσεις, μετωπικά σχήματα κ.ά.) και τους ζητάμε να στηρίξουν ενεργά μια άλλη δημοσιογραφία η οποία επιλέγει να εξαρτάται και να λογοδοτεί στα κινήματα και τον κόσμο που ανησυχεί.
Ήδη, το προηγούμενο ντοκιμαντέρ έδειξε ότι ακόμη και στις σημερινές «μαύρες μέρες» που ο κόσμος βλέπει το μισθό και το μεροκάματό του να μειώνονται κάθε μήνα, υπάρχει η υλική δυνατότητα να στηριχθεί μια εναλλακτική δημοσιογραφία που θα υπηρετεί την ανατροπή του μεσαίωνα. Μένει να αποδειχθεί ξανά…
Λεωνίδας Βατικιώτης

 

Σχόλια

Exit mobile version