Καταγγελίες για ελλείψεις υλικών και κακοσυντηρημένα οχήματα, στον απόηχο των τραγικών θυμάτων του ΕΚΑΒ στην Κρήτη. Του Μάριου Διονέλλη

Με μια ανείπωτη τραγωδία για το ΕΚΑΒ της Κρήτης αποτυπώθηκαν οι τραγικές ελλείψεις στον χώρο της Υγείας. Ο θάνατος δύο ανθρώπων, ενός γιατρού και ενός διασώστη του ΕΚΑΒ την Τετάρτη, μέσα στο ασθενοφόρο που τους μετέφερε, συγκλόνισε ολόκληρο το νησί. Την ίδια στιγμή άνοιξε τη συζήτηση για τα ασυντήρητα οχήματα, για τους εράνους ώστε να αγοραστούν από GPS μέχρι ακόμα και ελαστικά, και ασφαλώς για το τεράστιο ζήτημα της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη. Για όλα αυτά είχαν μιλήσει, επανειλημμένα, τόσο ο διευθυντής του ΕΚΑΒ Κρήτης Δημήτρης Βουρβαχάκης όσο και ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων Βαγγέλης Κελαράκης, που χάθηκαν άδικα.

Το χρονικό της τραγωδίας
Το πρωί της Τετάρτης οι δύο άνδρες ξεκίνησαν από το Ηράκλειο για να συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικό σεμινάριο στο Ρέθυμνο. Το υπηρεσιακό τους όχημα παρουσίασε βλάβη και τους άφησε στη μέση του δρόμου. Μετά από επικοινωνία με το κέντρο του ΕΚΑΒ ζήτησαν άλλο διαθέσιμο μέσο. Στο σημείο έφτασε ασθενοφόρο που βρισκόταν στην ευρύτερη περιοχή, καθώς εκείνη την ώρα δεν υπήρχε επείγον περιστατικό. Ωστόσο, μόλις λίγα χιλιόμετρα παρακάτω το ασθενοφόρο συγκρούστηκε με διερχόμενο όχημα από το αντίθετο ρεύμα, ανατράπηκε και τυλίχτηκε στις φλόγες. Ο οδηγός του ασθενοφόρου κατάφερε να βγει από το όχημα, ωστόσο οι άλλοι δύο διασώστες είχαν εγκλωβιστεί. Στο σημείο έσπευσαν περίοικοι οι οποίοι μαρτυρούν πως τουλάχιστον ο ένας εκ των δύο είχε τις αισθήσεις του και ζητούσε βοήθεια. Η φωτιά όμως έφτασε στο χώρο με τις φιάλες οξυγόνου που όλα τα ασθενοφόρα μεταφέρουν. Οι τρεις εκρήξεις που ακολούθησαν δεν άφησαν κανένα περιθώριο για να παρασχεθεί ουσιαστική βοήθεια στους δύο εγκλωβισμένους.

Πάνω από 100 νεκροί το χρόνο
Εκτός από τα ακριβή αίτια και τις συνθήκες του δυστυχήματος, που διερευνώνται από την Τροχαία, ανοίγει και πάλι ο φάκελος της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη. Οι δύο νεκροί προστίθενται στους 352, που έχουν χαθεί στην άσφαλτο, στην Κρήτη, από την αρχή του 2009 ενώ σύμφωνα με στοιχεία του Παγκρήτιου Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων στο νησί έχουν χάσει τη ζωή τους 1.400 άνθρωποι τα τελευταία 12 χρόνια.
Με αφορμή το τραγικό συμβάν οι συνάδελφοι των διασωστών κάνουν λόγο και για τις τεράστιες ελλείψεις του ΕΚΑΒ. Μιλούν για υποχρηματοδότηση που αγγίζει τα όρια της ανέχειας. Πρόσφατα διοργανώθηκε συναυλία υποστήριξης του ΕΚΑΒ Κρήτης για να αγοραστούν συσκευές GPS για τα ασθενοφόρα, ενώ όπως είχε επανειλημμένα καταγγείλει και ο ίδιος ο πρόεδρος των εργαζομένων, πολλές φορές αναγκάστηκαν να κάνουν έρανο μεταξύ τους για να αγοράσουν λάστιχα για τα οχήματα. Ο διευθυντής της ΕΛΠΑ Κρήτης, Γιάννης Λιονάκης, αποκαλύπτει πως μόλις λίγες μέρες πριν από το δυστύχημα ο διευθυντής του ΕΚΑΒ του είχε κάνει συζήτηση για εξεύρεση «χορηγών» με στόχο την αγορά ελαστικών για τα ασθενοφόρα. «Δυστυχώς χρειαζόμαστε κάθε φορά μια τραγωδία για να θυμηθούμε τις ελλείψεις και τις υποχρεώσεις της πολιτείας απέναντι στην Κρήτη», λέει ο κ. Λιονάκης.
Ο αριθμός και μόνο των χιλιομέτρων που έχουν «πάνω τους» τα ασθενοφόρα, προκαλεί δέος: από 250 μέχρι 500 χιλιάδες χιλιόμετρα, με τη στοιχειώδη συντήρηση και χωρίς επαρκή ανταλλακτικά, τα ασθενοφόρα οχήματα αποτελούν τα ίδια κίνδυνο για τη ζωή του προσωπικού και των ασθενών.
Αδιάψευστος μάρτυρας της κακής συντήρησης των οχημάτων είναι το μικρό υπηρεσιακό όχημα (Renault Clio), που παρουσίασε βλάβη στη μέση της εθνικής οδού. «Εάν δεν τους είχε αφήσει, ίσως να μην είχε γίνει τίποτα από όλα αυτά», λένε οι συνάδελφοί τους γνωρίζοντας όμως πως με υποθέσεις δεν γυρνούν πίσω οι δικοί τους άνθρωποι.
Το σωματείο ζήτησε αντί για στεφάνια να κατατεθούν χρήματα στο λογαριασμό του ΕΚΑΒ Κρήτης για την κάλυψη των μεγάλων αναγκών… (Αρ. Λογ. 770836-0 – Παγκρήτια Συνεταιριστική).

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!