Ζητάνε τώρα και λεφτά από τον Στόλο της Ελευθερίας
Του Μάριου Διονέλλη

Οι ναυμαχίες του Στόλου της Ελευθερίας με την ελληνο-ισραηλινή συμμαχία δεν έχουν τελειώσει ακόμα. Μετά τις απαγορεύσεις απόπλου, τους εξοντωτικούς ελέγχους, τα προσχώματα και το θέατρο του παραλόγου, προκειμένου να εμποδιστεί το σπάσιμο του αποκλεισμού της Γάζας, σειρά έχει η προσπάθεια οικονομικής εξόντωσης του Στόλου. Τα πλοία «Τζουλιάνο» και «Γκερνίκα», αφού εγκλωβίστηκαν από τις ελληνικές Αρχές στα λιμάνια του Ηρακλείου και των Χανίων αντίστοιχα, πλέον αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο επιβολής υψηλών τελών και προστίμων, καθώς λήγει ο επιτρεπόμενος χρόνος παραμονής τους στα ελληνικά χωρικά ύδατα…
Η συγκεκριμένη πολιτική ακολουθείται για πλοία που έχουν ξένη σημαία και μετά το πέρας της άδειας παραμονής έχουν την υποχρέωση να πληρώνουν εξοντωτικούς φόρους και πρόστιμα. Για την είσπραξή τους αρμόδιος είναι ο κατά τόπο διευθυντής τελωνείου.

Φόροι και πρόστιμα
Το πλοίο «Γκερνίκα» παραμένει αγκυροβολημένο στο Γύθειο, μετά από ένα περιπετειώδες ταξίδι από τα Χανιά μέχρι τα Κύθηρα και με προορισμό την Κέρκυρα. Η μηχανική βλάβη που έχει υποστεί, εξαιτίας της εισροής υδάτων, το κρατά καθηλωμένο. Εντούτοις, η προθεσμία παραμονής στα ελληνικά χωρικά ύδατα έχει λήξει από τις 21 Ιουλίου και από τότε τρέχει η περίοδος επιβολής προστίμου, που μέχρι και σήμερα (παρά τη μικρή παράταση που έχει δοθεί) ενδέχεται να ανέλθει στο ένα τέταρτο της αξίας του ίδιου του σκάφους. Λίγο μεγαλύτερη παράταση έλαβε το πλοίο «Τζουλιάνο», καθώς η αρχική καταληκτική ημερομηνία για την παραμονή στα χωρικά ύδατα έως της 1η Αυγούστου, μετατέθηκε έως τις 15/8. Το πλοίο βρίσκεται εν πλω προς Κέρκυρα, μετά από στάση στα Κύθηρα, προκειμένου να επιστραφούν οι κούτες με φάρμακα που είχαν δωρίσει οι κάτοικοι και το Ιατρικό Κέντρο του νησιού και τα οποία δυστυχώς, δεν έφτασαν ποτέ στη Γάζα.

Ασφυκτική και δαπανηρή επιτήρηση
Όπως καταγγέλλει στον Δρόμο, ο Τάκης Πολίτης, μέλος του πληρώματος του «Τζουλιάνο», καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού από την Κρήτη προς την Κέρκυρα, πλέουν σε απόσταση αναπνοής από το σκάφος περιπολικά του Λιμενικού, εναλλασσόμενα σε βάρδιες. Πέρα από την ασφυκτική επιτήρηση που, ουσιαστικά, ακυρώνει το καθεστώς ελεύθερης ναυσιπλοΐας στη Μεσόγειο, προκύπτει και ένα ζήτημα υπέρογκου κόστους (καυσίμων, εργατοωρών) το οποίο, εν μέσω κρίσης, η ελληνική κυβέρνηση αναλαμβάνει προκειμένου να κάνει τα χατίρια των Ισραηλινών παρακολουθώντας κατά πόδας ειρηνικούς ακτιβιστές.

Παιχνίδι και με τις ασφαλιστικές
Πριν το «Τζουλιάνο» αναχωρήσει από το Ηράκλειο, όπου έμεινε καθηλωμένο επί τρεις εβδομάδες, αντιμετώπισε ακόμα μία περιπέτεια. Αυτή τη φορά με την ασφαλιστική εταιρία «Αιγαίον Ασφαλιστική», η οποία ξαφνικά και απροειδοποίητα ακύρωσε το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του σκάφους. Αιτία ήταν ένα έγγραφο της ισραηλινής νομικής υπηρεσίας Shurat Hadin με το οποίο καθιστούσε την «Αιγαίον», ούτε λίγο-ούτε πολύ υπεύθυνη έναντι των Ισραηλινών πολιτών, εάν το πλοίο ταξίδευε μεταφέροντας βοήθεια στους «τρομοκράτες» Παλαιστινίους.
Μάλιστα, όπως ρητά αναφέρεται στο έγγραφο: «Σε περίπτωση που καταφέρουν τα πλοία να φτάσουν στη Γάζα και ξεφορτώσουν, η ασφαλιστική εταιρεία θα είναι υπόλογη απέναντι σε κάθε θύμα τρομοκρατικής ενέργειας που θα γίνει στο μέλλον». Με αυτά τα δεδομένα, η «Αιγαίον Ασφαλιστική» ενημέρωσε στις 28 Ιουλίου το πλήρωμα του «Τζουλιάνο» πως η ασφάλεια του σκάφους έχει ακυρωθεί από τις 4 Ιουλίου…
Από όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό πως, πλέον, εις βάρος του Στόλου της Ελευθερίας δεν εκπονήθηκαν προσπάθειες μόνο για την ανακοπή του συγκεκριμένου ταξιδιού, αλλά και για την οριστική αποδυνάμωση του εγχειρήματος και την παρεμπόδιση μελλοντικών πρωτοβουλιών. Και στις προσπάθειες αυτές η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου συμμετέχει, έχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!