Αρχική κοινωνία «Τζαμπατζήδες είναι τα αρπακτικά των δημόσιων δρόμων»

«Τζαμπατζήδες είναι τα αρπακτικά των δημόσιων δρόμων»

Αναπτύσσεται το κίνημα κατά των διοδίων ενάντια στα κατασκευαστικά και τραπεζικά συμφέροντα. Του Χρήστου Παναγή.

Εδώ και ένα χρόνο, έχει αναπτυχθεί ένα δυναμικό μαζικό κίνημα ενάντια στα διόδια με κεντρική θέση την κατάργηση των διοδίων αλλά και των συμβάσεων που παραχωρούν τους εθνικούς μας δρόμους στα μεγάλα κατασκευαστικά και τραπεζικά συμφέροντα. Με «κέντρο» την Β.Α .Αττική και το σταθμό διοδίων των Αφιδνών το κίνημα έχει εξαπλωθεί σε όλη την Ελλάδα και τα κατά τόπους κινήματα που αγωνίζονται ενάντια στα διόδια, συντονίζουν τη δράση τους μέσα από το Πανελλαδικό Συντονιστικό Κατά των Διοδίων που δημιουργήθηκε τον περασμένο Δεκέμβρη.

Καθημερινός αγώνας
Ως μέσο πάλης και πίεσης έχουμε αποφασίσει από τον Οκτώβριο του 2009 να μην πληρώνουμε διόδια. Η ενέργειά μας είναι δικαιολογημένη, ενώ αντίθετα η παρεμπόδιση της διέλευσης μας από τη μεριά της εταιρείας είναι παράνομη, καθώς στοιχειοθετεί το αδίκημα της παράνομης κατακράτησης, βάσει του άρθρου 325 του Ποινικού Κώδικα. Εξάλλου, όπως προκύπτει από τη σύμβαση παραχώρησης του δρόμου (άρθρο 24), η άρνηση πληρωμής εκ μέρους των πολιτών είναι αστική διαφορά με την εταιρεία, στην οποία το Δημόσιο (Αστυνομία, Τροχαία, ΔΥΟ κ.λπ.) δεν έχει καμία ανάμειξη. Εμπιστευόμαστε το δίκιο του αγώνα μας, ενώ μέχρι τώρα καμία εταιρεία δεν έχει κινηθεί ενάντια σε οδηγό που δεν πλήρωσε.
Σε κάποιους που μας αποκαλούν «τζαμπατζήδες» εμείς απαντάμε ότι οι δημόσιοι δρόμοι είναι κοινωνικό αγαθό και δεν μπορούν να γίνονται αντικείμενο ιδιωτικής εκμετάλλευσης. Τζαμπατζήδες είναι αυτοί που «τζάμπα» πήραν τους δρόμους που τόσα χρόνια πληρώνουμε και κερδοσκοπούν σε βάρος εκατομμυρίων πολιτών.

Ενέργειες και στο νομικό επίπεδο
Μελετήσαμε τις συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών μας δρόμων σε ιδιωτικές πολυεθνικές εταιρείες. Συμβάσεις που επιτρέπουν στις εταιρείες να τοποθετούν διόδια όπου θέλουν με μόνο κριτήριο τη μεγιστοποίηση των εσόδων τους αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και στους πολίτες. Οι νομικοί και τεχνικοί μας σύμβουλοι έχουν εντοπίσει τα κενά της σύμβασης, καθώς και τις παρατυπίες και καθυστερήσεις στην εφαρμογή της από τις κοινοπραξίες. Έχουν κατατεθεί στο Συμβούλιο Επικρατείας τρεις αιτήσεις ακύρωσης από δημάρχους, κοινοτάρχες και πολίτες της Β.Α. Αττικής και εκκρεμεί η εκδίκασή τους. Επίσης, κατατέθηκε γνωστοποίηση και αίτηση προς τον υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Ρέππα από μέρους δημάρχων, κοινοταρχών και συμβούλων της Β.Α. Αττικής για την καταγγελία της σύμβασης παραχώρησης προς τη Νέα Οδό Α.Ε. λόγω της συνδρομής πολλών Γεγονότων Αθέτησης του Παραχωρησιούχου.
Αυτά, κατά κύριο λόγο, αφορούν τη μη τήρηση της Πολεοδομικής Νομοθεσίας, τη μη τήρηση περιβαλλοντικών όρων και τη μη υλοποίηση πληθώρας έργων, που έπρεπε να έχουν περατωθεί το αργότερο μέχρι τον Αύγουστο του 2009. Παρ’ όλ’ αυτά, ο ανεξάρτητος Μηχανικός (ιδιωτική εταιρεία) που βάσει των συμβάσεων υποκαθιστά της υπηρεσίες του Δημοσίου σε ό,τι αφορά την παροχή αδειών (Πολεοδομία), την επίβλεψη και παραλαβή έργων, αναληθώς πιστοποίησε ότι ολοκληρώθηκαν επιτυχώς οι εργασίες για την πρώτη (20/12/2007) και τη δεύτερη (19/8/2009) αποκλειστική προθεσμία.
Το δε Δημόσιο δεν έλεγξε τις πιστοποιήσεις με αποτέλεσμα 1) να καταβληθούν από το Δημόσιο 2 δόσεις χρηματοδοτικής συμβολής ύψους 132 εκατ. ευρώ 2) να μην έχουν επιβληθεί οι προβλεπόμενες ποινικές ρήτρες ύψους 24 εκατ. ευρώ 3) να καταβάλλονται αυξήσεις τελών διοδίων, που μόνο για τα διόδια Αφιδνών, Τραγάνας ανέρχονται σε 43 εκατ. ευρώ περίπου.
Τα κτίσματα της εταιρίας στην περιοχή των Αφιδνών και της Μαλακάσας, καθώς και οι διαμορφώσεις του περιβάλλοντα χώρου και η κοπή δέντρων, έχουν χαρακτηριστεί αυθαίρετες κατασκευές από την αρμόδια Πολεοδομία και έχουν επιβληθεί στη Νέα Οδό πρόστιμα για το λόγο αυτό, ύψους 19.324.533 ευρώ.
Είναι προφανές ότι στους εθνικούς μας δρόμους έχει στηθεί ένα «τρελό πάρτι»! Μόνο από τα διόδια Αφιδνών η μέση ημερήσια είσπραξη πλησιάζει τις 300.000€. Ξεφυτρώνουν νέοι σταθμοί διοδίων, ανακοινώνονται νέες αυξήσεις τελών. Πόσο, τελικά, θα κοστίσει στον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη ανά χλμ. η κατασκευή των νέων δρόμων και η συντήρηση των υφιστάμενων;
Ζητάμε την ξεκάθαρη πολιτική θέση των κομμάτων και των οργανώσεων, ζητάμε τη στήριξη στον αγώνα μας. Θεωρούμε ότι η ανατροπή του σκηνικού, που έχει στηθεί στους εθνικούς μας δρόμους, είναι εφικτή.

* Ο Χρήστος Παναγής είναι πολιτικός μηχανικός, μέλος του Συντονιστικού Φορέων και Κατοίκων Β.Α. Αττικής

 

 

Με ανοιχτά διόδια στο δρόμο προς τη ΔΕΘ

Με δικό τους μπλοκ θα συμμετέχουν τα τοπικά κινήματα κατά των διοδίων στην πορεία της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης στις 11 Σεπτέμβρη. Θα συγκεντρωθούν στις 18:30 στο Άγαλμα Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη.
Ο αγώνας κατά των διοδίων και των εταιριών που λυμαίνονται τους εθνικούς δρόμους γίνεται περισσότερο επίκαιρος την εποχή του Μνημονίου και του ΔΝΤ, για την υπεράσπιση της δημόσιας περιουσίας και του λαϊκού εισοδήματος.
Στη διαδρομή από τις διάφορες πόλεις προς τη Θεσσαλονίκη θα σχηματιστεί αυτοκινητοπομπή, η οποία θα ανοίγει όλα τα διόδια που θα συναντά κατά μήκος των Εθνικών Οδών για να διέρχονται οι οδηγοί ελεύθερα.
Τα αυτοκίνητα που θα ξεκινήσουν από την Κορινθία, Αργολίδα και Αττική θα συγκεντρωθούν στις 09:30 στο σταθμό διοδίων των Αφιδνών. Η αυτοκινητοπομπή θα κατευθυνθεί προς Θεσσαλονίκη περνώντας και ανοίγοντας όλους τους ενδιάμεσους σταθμούς διοδίων, ενώ έξω από τη Λάρισα και την Κατερίνη θα συναντηθεί με τους κατοίκους και τις τοπικές επιτροπές που θα ενισχύσουν το κονβόι.

diodiastop.blogspot.com
www.akribeia-stop.gr

Σχόλια

Exit mobile version