Απολύσεις στην Goldair Handling φέρνει η επικείμενη ενοποίηση Ο.Α.-Aegean

Ένα ακόμα επεισόδιο στις «απελευθερωμένες» αερομεταφορές παίζεται αυτό το διάστημα. Η εταιρία επίγειας εξυπηρέτησης Goldair Handling ανακοίνωσε ότι πρόκειται στο επόμενο διάστημα να κάνει μαζικές απολύσεις (17 στη Ρόδο και 6 στην Κέρκυρα), αξιοποιώντας τον τελευταίο νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση (Ν. 3863) για να δώσει μισές αποζημιώσεις. Ο λόγος που επικαλείται είναι η επικείμενη ενοποίηση της Aegean, με την οποία συνεργάζεται, με την ιδιωτικοποιημένη Ολυμπιακή. Το σίριαλ των αναδιαρθρώσεων στις αεροπορικές μεταφορές έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια. Πριν μια δεκαετία και πλέον η επίγεια εξυπηρέτηση παραδόθηκε στους handlers πετυχαίνοντας μικρότερο κόστος μέσα από την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων και τη διάλυση των ασφαλιστικών και εργασιακών κατακτήσεων. Σήμερα συνεχίζεται με τη δημιουργία των mega carries, την εξαγορά ή συγχώνευση εταιριών, το ξεπούλημα της Ολυμπιακής και τη συγχώνευση της ιδιωτικής πλέον Olympic Air με την Aegean. Πατώντας στο νέο, εντελώς βολικό και στα μέτρα του κεφαλαίου, νομικό καθεστώς που δημιούργησε το υπουργείο Εργασίας, με τα αυξημένα όρια απολύσεων και την μείωση της αποζημίωσης δια της… προειδοποίησης, προωθείται το νέο, ιδιωτικό πλέον, μονοπώλιο στις αεροπορικές συγκοινωνίες. Ένα μονοπώλιο που ανατρέπει εκ βάθρων την εικόνα των αεροπορικών συγκοινωνιών στη χώρα μας.
«Ένας σχεδιασμός με στρατηγική στόχευση τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος άγριας εκμετάλλευσης των εργαζόμενων, στον ευαίσθητο αλλά και εξόχως ενδιαφέροντα για τα επιχειρηματικά κεφάλαια, χώρο των αερομεταφορών και με συμμέτοχους ξένους και Έλληνες εργοδότες, αεροπορικής ή μη δραστηριότητας, εξυφαίνεται με τα συγκεκριμένα αποτελέσματα», καταγγέλλει το συνδικάτο εργαζομένων στις εταιρίες του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Και καλεί όλα τα συνδικαλιστικά όργανα του χώρου να παρέμβουν όχι μόνο πυροσβεστικά, αλλά προωθώντας ένα συγκεκριμένο σχέδιο – πρόταση για την ανάπτυξη του χώρου, την εξασφάλιση και κατοχύρωση θέσεων εργασίας, μισθολογικών, εργασιακών και άλλων δικαιωμάτων. Οι νέες εξαιρετικά επισφαλείς και ελαστικές συνθήκες εργασίας, είναι η μια όψη της κατάστασης που επικρατεί στις αερομεταφορές. Η άλλη, είναι οι συνέπειες που θα φέρει η νέα πραγματικότητα στην εξυπηρέτηση (ιδιαίτερα στις άγονες γραμμές), στην τιμή των εισιτηρίων, στην ασφάλεια των πτήσεων και την ποιότητα των συγκοινωνιών. Η ανάδειξη όλων αυτών των συνεπειών έχει μεγάλη αξία σήμερα που γενικεύεται η πολιτική των απελευθερώσεων και των ιδιωτικοποιήσεων με την πρόσφατη άρση του καμποτάζ στη ναυτιλία, την επιχειρούμενη διάλυση και ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, την λεγόμενη απελευθέρωση της ενέργειας κ.λπ. με αρωγό την ιδεολογική επίθεση ενάντια σε ό,τι κρατικό και δημόσιο.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!