Του Ηρόστρατου

…Ο Ηρόστρατος είδε σε μια άδεια αίθουσα τη Δεμένη κόκκινη κλωστή, του Κώστα Χαραλάμπους. Μια κινηματογραφική ταινία που καταπιάνεται με την περίοδο μετά τη Συμφωνία της Βάρκιζας. Δεν θα πω ότι πρόκειται για κάποιο κινηματογραφικό αριστούργημα, ωστόσο, το μένος εναντίον της από την μεγαλύτερη μερίδα των κριτικών, μου έκανε εντύπωση…
Η σφοδρή επίθεση κατά της «ενοχλητικής» ταινίας πέτυχε, καθώς φαίνεται, το στόχο της, απομακρύνοντας τους θεατές από τις αίθουσες προβολής…  
Σε μια ταινία που αν και υπάρχουν σκηνές ωμής βίας, παρ’ όλα αυτά δεν προδίδει την ιστορική πραγματικότητα. Με εξαιρετικές ερμηνείες και με πετυχημένη απόδοση της εποχής και της ασφυξίας που έζησαν οι άνθρωποι, έρμαια των παρακρατικών συμμοριών…

Επικίνδυνη για τη «λήθη»
«Μονόπλευρα τοποθετημένη, φτιαγμένη εμφανώς για να προκαλέσει συζητήσεις, αν όχι για να εξοργίσει, στη μεγαλύτερή της διάρκεια τονίζει τη βία και τον εξευτελισμό που εισέπραξαν οι κομμουνιστές οι οποίοι ως το τελευταίο δεκάλεπτο δείχνουν εντελώς παθητικοί. Το μόνο που μένει τελικά είναι το μίσος, το απύθμενο μίσος που αναβλύζει από μια ταινία κομμένη και ραμμένη για να ικανοποιήσει τη μία πλευρά…», γράφει στο Βήμα ο Γιάννης Ζουμπουλάκης
Αν ο κύριος Ζουμπουλάκης είχε μελετήσει το τι ακολούθησε μετά τη Βάρκιζα, αν είχε ακούσει αφηγήσεις για εκείνη τη σκοτεινή περίοδο, αν είχε διαβάσει τα όσα σχολίαζαν διεθνείς οργανισμοί, θα είχε καταλάβει πως η ταινία περιγράφει (δυστυχώς) την ωμή πραγματικότητα εκείνης της εποχής. Η τρομοκρατία σαφώς και ήταν μονόπλευρη. Είναι γνωστοί οι διωγμοί που ανάγκασαν τους αριστερούς να πάρουν τα βουνά, όπως τον ήρωα της Κλωστής. Αν τώρα η γνώση καταστρέφει τη σούπα της εθνικής συμφιλίωσης και της φιλτραρισμένης ιστορίας, τόσο το χειρότερο για τη γνώση…

…και ο Τονίνο Γκουέρα
«Ενοχλητικός» υπήρξε πάντα και ο Τονίνο Γκουέρα που μας χάρισε μερικά από τα πιο δυνατά σενάρια του ελληνικού και του παγκόσμιου κινηματογράφου. «Έφυγε» την περασμένη εβδομάδα, αλλά οι κινηματογραφημένες ιστορίες του θα στοιχειώνουν τη μνήμη μας:
Το Άμαρκορντ καθώς και άλλες ταινίες του Φελίνι, οι κορυφαίες στιγμές του Αντονιόνι  Η νύχτα, Η περιπέτεια, Η κόκκινη έρημος, η Νοσταλγία του Ταρκόφσκι, το Καλημέρα Βαβυλωνία των Ταβιάνι.
Ο Γκουέρα, όμως, έγραψε και τις περισσότερες ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου: Μια αιωνιότητα και μια ημέρα (Χρυσός Φοίνικας στο Φεστιβάλ των Κανών), Το βλέμμα του Οδυσσέα, Μελισσοκόμος, Τοπίο στην ομίχλη, Το μετέωρο βήμα του πελαργού,  Το λιβάδι που δακρύζει και Η σκόνη του χρόνου…
Οι νέοι, δύσκολοι καιροί αναζητούν με αγωνία τους δικούς τους σεναριογράφους…

Ένα ριάλιτι για τον επιθεωρητή Κάλαχαν!
Μετά από μια σειρά εξαιρετικών ταινιών ο Κλιντ Ίστγουντ γίνεται και πρωταγωνιστής σε ριάλιτι. 81 ετών πια, υπέκυψε -όπως λένε- στις πιέσεις της οικογένειάς του και θα εμφανιστεί σε τηλεοπτικό σόου δέκα επεισοδίων μαζί με τη σύζυγο και τις δύο κόρες του. Οι κάμερες, σε στυλ Big Brother, θα παρακολουθούν την οικογένεια στην καθημερινότητά της. Τίτλος Η κυρία Ίστγουντ και η παρέα της.
«Οι τηλεθεατές θα εκπλαγούν από τον τρόπο με τον οποίο ζούμε τη ζωή μας, από την αντισυμβατική μας προσέγγιση» δήλωσε η κ. Ίστγουντ, ενώ ο Κλιντ, αρκέστηκε να επισημάνει πως νιώθει υπερήφανος για την οικογένειά του…
Απογοητευτική η στάση του διάσημου σκηνοθέτη και ηθοποιού που μας είχε δείξει τελευταία πως εκτός από καλλιτεχνικές έχει και φιλοσοφικές ευαισθησίες… Τελικά το μήνυμα που μας δίνει είναι ότι μπορεί ο καπιταλισμός να εξαγοράσει τους πάντες και τα πάντα;
Κρίμα…

Σε ριάλιτι κι ο Γερουλάνος!
Βλέπω να ακολουθεί τα χνάρια του Κλιντ, προκειμένου να τηρήσει τα όσα υποσχέθηκε για φέτος, καθώς του… ξέφυγε το γεγονός που καταγγέλλουν οι αρχαιολόγοι:
«…Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων πληροφορήθηκε ότι τα αποθεματικά του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων & Απαλλοτριώσεων, που σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία βρίσκονταν κατατεθειμένα στην Τράπεζα της Ελλάδος, όπως και των λοιπών ΝΠΔΔ, υπέστησαν «κούρεμα» λόγω της διαδικασίας του PSI. Η χρηματική περιουσία του ΤΑΠΑ από 30 εκ. ευρώ «κουρεύτηκε» σε 9 εκ. ευρώ (πραγματική αξία). Το θέμα είναι ακόμη πιο σοβαρό, καθώς η εν λόγω διαδικασία προχώρησε αιφνιδιαστικά και χωρίς προηγούμενη ενημέρωση του ΤΑΠΑ, ενώ στα κεφάλαια κίνησης έχουν απομείνει διαθέσιμα μόλις 2 εκ. ευρώ!
Στις 16 Φεβρουαρίου 2012 ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Π. Γερουλάνος εξέδωσε δελτίο Τύπου για να παρουσιάσει τον εξορθολογισμό των εξόδων του ΤΑΠΑ και την αύξηση των εσόδων του. Ταυτόχρονα, η πολιτική ηγεσία υποσχόταν ότι οι Εφορείες Αρχαιοτήτων και τα Μουσεία σε όλη τη χώρα θα λάβουν αυξημένη επιχορήγηση από το ΤΑΠΑ για το 2012, προκειμένου να καλύψουν τις λειτουργικές τους ανάγκες, καθώς ο τακτικός προϋπολογισμός για το 2012, μετά από δύο συνεχόμενες περικοπές, δεν μπορεί να καλύψει ούτε καν τα στοιχειώδη…».
Κακόμοιρε Πολ. Σε ξεγέλασαν! Πού θα βρεις τώρα 21 εκατομμύρια; Δεν πας μια βόλτα από τον Κλιντ να σε συμβουλέψει; Εν ανάγκη φέρε πίσω την Άντζελα (Γκερέκου). Νομίζω πως μια πολιτικός του διαμετρήματός της θα έβρισκε λύση!

Πρωταπριλιά
Κι αύριο μην ξεχάσετε να ευχηθείτε στην πολιτική μας ηγεσία, η οποία γιορτάζει σύσσωμη. Οι Παπα-δήμιος και Πα(ρα)πούλιας θα δεχθούν από κοινού τους ευγνώμονες Έλληνες πολίτες, ενώ οι Σαμαράς και Βενιζέλος θα υποδεχθούν το κοινό σε ειδικά διαμορφωμένο (με κάγκελα) χώρο.

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!