Αρχική κοινωνία εργασία Ποιοι κινούν τα νήματα ενάντια στο συνδικάτο του αεροδρομίου;

Ποιοι κινούν τα νήματα ενάντια στο συνδικάτο του αεροδρομίου;

Σωματείο-αρωγός στην εργοδοτική επίθεση

Του Γιώργου Κατερίνη

Το συνδικάτο που έχει στηθεί στο «Ελ. Βενιζέλος» και συνενώνει όλους τους εργαζόμενους στις πολυπληθείς επιχειρήσεις του, έχει βρεθεί εξαρχής στο στόχαστρο των πολυάριθμων εργοδοσιών στο χώρο του αεροδρομίου. Όπως καταγγέλλουν συνδικαλιστές του χώρου, όλα δείχνουν ότι δρα ενιαίο κέντρο «συντονισμού» αυτής της επίθεσης και σε αυτό εντάσσεται το συνδικαλιστικό κατεστημένο του χώρου.

Το συνδικάτο, το οποίο εδώ και πολλούς μήνες αναμένει και την τυπική δικαστική του έγκριση, φτιάχτηκε ακριβώς για να αντιμετωπίσει την πολυδιάσπαση των εργοδοσιών, τις εργοδοτικές επιθέσεις στα σωματεία και τους πρωτοπόρους συνδικαλιστές, τις απαράδεκτες εργασιακές συνθήκες που αναπτύσσονται στον, κατά τα άλλα, πιο σύγχρονο αερολιμένα της Μεσογείου.

Το νεότερο επεισόδιο διώξεων έχει στο στόχαστρο τον πρόεδρο του Συνδικάτου, Νίκο Γουρλά, ο οποίος βρίσκεται σε επίσχεση εργασίας από τις 15 Ιουλίου ζητώντας τα δεδουλευμένα του που, παρανόμως, παρακρατεί η εταιρία Papasotiriou Presspoint στην οποία εργάζεται, αλλά και να σταματήσουν οι διώξεις και διακρίσεις σε βάρος του, να σταματήσουν οι συνεχείς μετακινήσεις του χώρους εργασίας του, που αποβλέπουν στην απομάκρυνσή του από τους εργαζόμενους του αεροδρομίου. Στην επίθεση σπίλωσης και συκοφάντησης  του αγώνα του, η εργοδοσία επιστράτευσε και το επιχειρησιακό σωματείο το οποίο, σε μια πρωτοφανή κίνηση διέγραψε τον Νίκο Γουρλά για … διατάραξη της συνεργασίας μεταξύ εργοδοσίας και εργαζομένων, με απόφαση που πήραν 17 εργαζόμενοι στα 60 μέλη που έχει το σωματείο!

Ποιοι είναι, όμως, οι συνδικαλιστές αυτοί που πρόσφεραν τόσο ξεκάθαρα νομικά επιχειρήματα στην εργοδοσία για να οδηγήσει στην εξόντωση τον … ενοχλητικό συνδικαλιστή; Είναι άνθρωποι της εργοδοσίας, που μέσα από μεθοδεύσεις εκλέχτηκαν πρόσφατα στην πλειοψηφία του επιχειρησιακού σωματείου: τρία μέλη του προηγούμενου Δ.Σ., αλλά και πολλοί εργαζόμενοι που στήριζαν τη διοίκηση «απομακρύνθηκαν» από την εταιρία, ενώ μέσα σε αυτό το καθεστώς 3 στους 4 εργαζόμενους που εκλέχτηκαν στην εφορευτική επιτροπή παραιτήθηκαν τρεις ημέρες μετά την εκλογοαπολογιστική συνέλευση του σωματείου. Οι ίδιοι, όταν το προηγούμενο Δ.Σ. υπέγραφε συμβάσεις με αυξήσεις πάνω από αυτές της Γενικής Συλλογικής Σύμβασης, συγκέντρωναν υπογραφές ενάντια στο σωματείο και ζητούσαν να μην προσφεύγει στον ΟΜΕΔ, αλλά να δέχεται τις μηδενικές αυξήσεις που δίνει η εργοδοσία. Αφού, λοιπόν, κατόρθωσαν να εκλεγούν στη διοίκηση, μη τηρώντας ούτε τα προσχήματα, ξεκίνησαν την επίθεση ενάντια στον προηγούμενο πρόεδρο του σωματείου – τον Ν. Γουρλά.

 

Μεγάλα συμφέροντα

Όσα περιγράφονται παραπάνω, είναι ένα μόνο κομμάτι του παζλ των επιθέσεων που δέχονται τα συνδικαλιστικά δικαιώματα στο χώρο του αεροδρομίου. Ανάλογη μεθόδευση επιχειρήθηκε και στο σωματείο της εταιρίας CPS, όπου πολλοί εργαζόμενοι είναι και μέλη του συνδικάτου, αλλά και σε διάφορους χώρους όπου προσπαθεί το συνδικάτο να δραστηριοποιηθεί. Η ΟΠΑΜ, μια ομοσπονδία που υποτίθεται καλύπτει τους εργαζόμενους στις ξένες αεροπορικές εταιρίες και δεν συμμετέχει ούτε καν στις απεργίες που προκηρύσσει η ΓΣΕΕ, ήταν η πρώτη που μπήκε στον χορό της καταγγελίας του συνδικάτου σαν δήθεν «διασπαστικό» και «κομματικοποιημένο». Η επιστράτευση εργοδοτικών «συνδικαλιστών», ακόμα και τραμπούκων που απειλούν και συκοφαντούν εργαζόμενους περιγράφει την ύπαρξη συγκεκριμένου μηχανισμού που στοχεύει να εμποδίσει τη δημιουργία του Συνδικάτου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρώην πρόεδρος του σωματείου των αχθοφόρων, αφού απομακρύνθηκε από την εταιρία που εργαζόταν και ενώ βρήκε δουλειά σε άλλη εταιρία του αεροδρομίου απολύθηκε μετά από δυο μήνες, λέγοντάς του καθαρά, όπως ο ίδιος καταγγέλλει, ότι υπάρχει άνωθεν εντολή.

Όπως καταγγέλλουν συνδικαλιστές, σοβαρή ευθύνη φέρνει και η ίδια η εταιρία διαχείρισης του Αεροδρομίου (ΑΙΑ) η οποία, όχι μόνο δεν ασχολείται με τη σωρεία παραβιάσεων της εργατικής νομοθεσίας, όπως οφείλει, αλλά στελέχη της συμμετέχουν ανοικτά σε όλες αυτές τις μεθοδεύσεις ενάντια στο συνδικάτο.

Τα συμφέροντα που παίζονται στο χώρο των αερομεταφορών, όπως δείχνουν οι εξελίξεις στις διάφορες εταιρίες (επικείμενη ενοποίηση Olympic-Aegean, προαναγγελία απολύσεων στην Goldair Handling), είναι αρκετά μεγάλα για να επιτρέψουν τη λειτουργία ενός αγωνιστικού συνδικάτου. Η αλληλεγγύη είναι το μόνο ισχυρό όπλο για να ανατραπούν αυτά τα σχέδια.

Σχόλια

Exit mobile version