Αρχική κοινωνία η άλλη Θεσσαλονίκη Οι «τζαμπατζήδες» της Θεσσαλονίκης

Οι «τζαμπατζήδες» της Θεσσαλονίκης

Του Γιώργου Θεοδωρόπουλου.
Πολύς λόγος γίνεται για το κίνημα του τσάμπα τελευταία στην Θεσσαλονίκη με αφορμή τις αντιδράσεις των πολιτών για τις αυξήσεις των εισιτηρίων. Όμως οι πραγματικοί τζαμπατζήδες είναι άλλοι, αυτοί που ροκανίζουν το δημόσιο χρήμα εδώ και πολλά χρόνια. Παρακάτω θα μιλήσουμε για αυτούς.

Το σκάνδαλο του ΟΑΣΘ
Το 2001, δύο υπάλληλοι του ΟΑΣΘ καταχράστηκαν 326 εκατομμύρια δραχμές εκδίδοντας πλαστά εισιτήρια. Η υπόθεση οδηγήθηκε στα δικαστήρια, εκδικάστηκε πρόσφατα και οι δύο υπάλληλοι καταδικάστηκαν. Το ερώτημα που τίθεται είναι αν ο ΟΑΣΘ επέστρεψε στο ελληνικό δημόσιο τα κλεμμένα από τους υπαλλήλους του. Τα αποτελέσματα των διαχειριστικών και οικονομικών ελέγχων του ΟΑΣΘ από το 2006 έως το 2009, δεν έχουν ανακοινωθεί και ουδείς γνωρίζει αν έχουν συνταχθεί οι έλεγχοι. Το αρμόδιο Υπουργείο δεν έχει προβεί σε καμία κίνηση για να επιταχύνει την πραγματοποίηση των ελέγχων, παρόλο που στον Τύπο –κατά τακτά χρονικά διαστήματα– διαχέονται πληροφορίες για αδιαφανή διαχείριση των οικονομικών του ΟΑΣΘ.
Ο Δήμος Συκεών-Νεάπολης, στο ψήφισμα στήριξης των Επιβατών Θεσσαλονίκης, ζητάει «διενέργεια οικονομικού ελέγχου με στόχο τη διαφάνεια στις δραστηριότητες της θυγατρικής του ΟΑΣΘ εταιρίας Ηρακλής». Η εταιρία Ηρακλής, μεταξύ άλλων μισθώνει τα ακίνητα της στον ΟΑΣΘ και κυκλοφορεί ευρέως ότι οι μέτοχοι της είναι και μέτοχοι του ΟΑΣΘ. Ο ΟΑΣΘ, δεν έχει ζητήσει από την εν λόγω εταιρία την απομείωση των ενοικίων κατά 20%, όπως έχει ζητήσει και έχει πετύχει το ελληνικό δημόσιο για όσα ακίνητα νοικιάζει. Ο ΟΑΣΘ τον περασμένο Μάιο, κυκλοφορούσε επί ένα μήνα εισιτήρια που έγραφαν ότι η μετεπιβίβαση είναι παράνομη, ενώ επιτρεπόταν τέσσερις (4) μετεπιβιβάσεις. Χιλιάδες επιβάτες δεν έκαναν χρήση της μετεπιβίβασης και πλήρωναν δύο ή και τρία εισιτήρια, αντί για ένα. Για την παρατυπία αυτή, οι επιτροπές Ακρίβεια-STOP είχαν κάνει αναφορά στον Εισαγγελέα Θεσσαλονίκης. Τα εκδοτικά μηχανήματα μέσα στα λεωφορεία εκδίδουν ακριβότερο κατά 10 λεπτά εισιτήριο, χωρίς να δίνουν ρέστα και χωρίς να δέχονται όλα τα κέρματα (1 και 2 λεπτών). Η εφημερίδα Θεσσαλονίκη στις 31/1/2011, μεταξύ άλλων αποκάλυψε ότι οι διορισμοί στον ΟΑΣΘ γίνονται έναντι τιμήματος 20 χιλιάδων ευρώ στο διαμεσολαβούντα μέτοχο.

Όταν το 1997 ήμασταν πολιτιστική πρωτεύουσα
Με αφορμή το θάνατο του πρώην δημάρχου Θεσσαλονίκης Κ. Κοσμόπουλου, που διετέλεσε δήμαρχος την περίοδο εκείνη, υπενθυμίζουμε το «πάρτι» που έγινε πριν 14 χρόνια στην πόλη μας. Ουδέποτε έγινε οικονομική εκκαθάριση του αμαρτωλού «πολιτιστικού» οργανισμού και οι εκτιμήσεις που αναγράφηκαν στον Τύπο ανεβάζουν το ποσό των «παρατυπιών» στο 1 εκατομμύριο ευρώ. Στο μεγάλο εκείνο φαγοπότι συνέφαγαν πολλοί συνδαιτυμόνες του κ. Πάγκαλου και από τα δύο μεγάλα κόμματα.

Πληρώνουμε και για την υποθαλάσσια που δεν θα γίνει
Για το ακυρωθέν έργο, το ελληνικό δημόσιο καλείται να αποζημιώσει (;!) την κοινοπραξία Θερμαϊκή Οδός (βλέπε ΑΚΤΩΡ), με 67 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου. Ο κ. Μπόμπολας ζητάει άλλα 70 εκατομμύρια ευρώ και προσέφυγε εκ νέου στα δικαστήρια. Το ελληνικό δημόσιο αναγνωρίζει την αποζημίωση στα 44 εκατομμύρια ευρώ.
Οι Επιβάτες Θεσσαλονίκης θα οδηγούνται από δω και στο εξής ως έκνομοι και τζαμπατζήδες στα δικαστήρια. Όσοι όμως «συνέτρωγαν» έχουν το θράσος να βρίζουν ενώ θα έπρεπε πολλοί απ’ αυτούς να ήταν ήδη στη φυλακή. Είναι τόσο χοντρόπετσοι όμως που η επίκληση «ντροπή σας» θα πάει στράφι! Μόνο όταν τους κατσαδιάζουν οι τροϊκανοί ιδρώνει το αυτί τους και κοκκινίζει η μούρη τους.

 

Σχόλια

Exit mobile version