Την ώρα που η ελληνική κοινωνία βογγάει κάτω από τη μπότα των τροϊκανών, η διοίκηση του ΟΑΣΘ με την κάλυψη της κυβέρνησης και των Θεσσαλονικέων βουλευτών και υπουργών κ.κ. Βούγια και Μαγκριώτη και του γενικού γραμματέα κ. Τσιόκα (οι πολιτικοί προϊστάμενοι του υπουργείου Μεταφορών) συμπεριφέρεται όπως οι μαυραγορίτες της κατοχής. Έχοντας στα χέρια τους τα «κλειδιά» ενός κοινωνικού αγαθού που είναι οι αστικές συγκοινωνίες, οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ κερδοσκοπούν, επιδεικνύοντας ακραία κοινωνική αναισθησία σε βάρος των χιλιάδων φτωχών, ανέργων, συνταξιούχων, φοιτητών και μαθητών του πολεοδομικού συγκροτήματος. Το καθεστώς λειτουργίας του ΟΑΣΘ είναι ένα σκάνδαλο παγκόσμιας πρωτοτυπίας με διαχρονική και διακομματική κάλυψη-συγκάλυψη.

Στις 16 Ιουνίου είχε οριστεί η δικάσιμος της ομαδικής αγωγής του ΟΑΣΘ κατά 11 συνεπιβατών που αφορούσε περιστατικά αδυναμίας-άρνησης πληρωμής του εισιτηρίου κατά το Μάιο του 2010. Ήταν η εποχή που η κυβέρνηση και ο ΟΑΣΘ είχαν επιχειρήσει την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 100% και τελικά κάτω από την πίεση των πολιτών, όπου πρωτοστάτησαν οι επιτροπές Ακρίβεια-Στοπ, αναγκάστηκαν να την περιορίσουν στο 20% (από 50 σε 60 λεπτά). Η δίκη αναβλήθηκε για τον Ιανουάριο του 2013.
Τον περασμένο χειμώνα, στους δρόμους, στις στάσεις και μέσα στα λεωφορεία οι Επιβάτες Θεσσαλονίκης και χιλιάδες πολίτες έδωσαν έναν τετράμηνο μαζικό αγώνα κατά της νέας αύξησης (έως 180%) που επιβλήθηκε με τροϊκανικές εντολές από τον Ιανουάριο του 2011. Οι Επιβάτες Θεσσαλονίκης είχαν καθοριστική συνεισφορά στο πανελλαδικό άπλωμα του κινήματος Δεν Πληρώνω που αποτέλεσε σπίθα αντίστασης και ελπίδας στο βαρύ χειμώνα που πέρασε. Ο κ. Ρέππας και η κυβέρνηση θορυβήθηκαν σφόδρα από το κίνημα και προχώρησαν, αφού έβαλαν πρώτα τον περιβόητο Πρετεντέρη να το συκοφαντήσει-βαφτίσει ως «τζαμπατζήδες», στην ποινικοποίησή του και τον χαρακτηρισμό της μη πληρωμής του εισιτηρίου ως αδίκημα-πταίσμα.

Οι «μπάτσοι» του ΟΑΣΘ
Οι «μπάτσοι» του ΟΑΣΘ, όπως αποκαλεί η κοινωνία της πόλης τους ελεγκτές, καθημερινά εξευτελίζουν πολίτες, συνεπικουρούμενοι από την Ελληνική Αστυνομία και τις ομάδες ΔΙΑΣ. Οι συμπολίτες-συνεπιβάτες μας τιμωρούνται επειδή ως θύματα της κρίσης αδυνατούν να πληρώσουν το εισιτήριο-χαράτσι. Η απαράδεκτη συμπεριφορά των ελεγκτών έχει την κάλυψη όχι μόνο της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΟΑΣΘ, αλλά και του σωματείου των εργαζομένων. Το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, ως Πόντιος Πιλάτος, για να μην χάσει τις ψήφους και τις εισφορές του πολυπληθούς και πλούσιου σωματείου, ανέχεται την αντικοινωνική συμπεριφορά τους.
Μέσα στα λεωφορεία καθημερινά προπηλακίζονται άνθρωποι και καταπατούνται στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα, για ένα εισιτήριο, από τους υπαλλήλους μιας ιδιωτικής εταιρίας, παχυλά χρηματοδοτούμενης από τους Έλληνες φορολογούμενος. Οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ εμπορεύονται με παλαιοκομματικού τύπου και παντελώς αδιαφανείς συμβάσεις ένα δημόσιο αγαθό χωρίς ίχνος κοινωνικής ευθύνης και ευαισθησίας και έχουν γίνει επικίνδυνοι για την κοινωνική συνοχή της πόλης επειδή το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι τα κέρδη των μετοχών τους αγνοώντας τι συμβαίνει μες την κοινωνία. Την ίδια πολιτική αναλγησία επιδεικνύουν και ο πολιτικοί τους προϊστάμενοι, η κυβέρνηση. Στο επόμενο διάστημα η ένταση της καταστολής από την κυβέρνηση και τον ΟΑΣΘ θα ενταθεί. Ήδη ετοιμάζονται νέες αγωγές και μηνύσεις για πταίσματα ακόμα και για ποινικά αδικήματα που δήθεν συντελέστηκαν. Όσοι σήκωσαν ψηλά το κεφάλι τον περασμένο χειμώνα πρέπει να «παταχθούν». Επειδή προγραμματίζονται νέες αυξήσεις εισιτηρίων στα ΜΜΜ το κίνημα πρέπει να κατασταλεί. Πριν λίγες μέρες από το βήμα της Βουλής ο κ. πρωθυπουργός είπε ότι το κίνημα Δεν Πληρώνω ευθύνεται μεταξύ άλλων για την κατάσταση της χώρας. Το χαρακτήρισε δε «κοινωνικά βαθιά άδικο».

Μέσα στην μαυρίλα
ανοίγουμε τον δρόμο
Το κίνημα Δεν Πληρώνω, το κίνημα Διόδια-Στοπ, οι Επιβάτες Θεσσαλονίκης και ο τελευταίος παλλαϊκός ξεσηκωμός των Αγανακτισμένων, είναι γεννήματα της ίδιας μήτρας. Πηγάζουν από την ανάγκη της κοινωνίας να επιβιώσει στη δύσκολη καθημερινότητα που σχεδιάζουν να την μετατρέψουν σε κοινωνική κόλαση. Μέσα στην τροϊκανική μαυρίλα ο αγωνιζόμενος λαός ανοίγει δρόμους, χτίζει συλλογικότητες, οργανώνεται και δημιουργεί παρακαταθήκες που του δίνουν την ελπίδα ότι ο παρατεταμένος αγώνας για την υπεράσπιση της ζωής του και των παιδιών του μπορεί να είναι νικηφόρος.
Οι Επιβάτες Θεσσαλονίκης, οργανικό και αναπόσπαστο κομμάτι των Αγανακτισμένων του Λευκού Πύργου, είναι ανάγκη να κρατήσουν τη σπίθα της αντίστασης ενεργή ώστε να αποτρέψουν την επόμενη αύξηση των εισιτηρίων και να υπερασπιστούν με αλληλεγγύη τους χιλιάδες συνεπιβάτες που αντιστάθηκαν και εξακολουθούν να αντιστέκονται. Ο αγώνας για να φύγουν οι τροϊκανοί θα περάσει μέσα και από «μικρές» νίκες που θα κατακτηθούν με σκληρούς αγώνες, θα δίνουν όμως στρατηγικής σημασίας ελπίδα για την τελική νίκη.

Υ.Γ. 1: Τα μειωμένα μαθητικά εισιτήρια δεν ισχύουν για το καλοκαίρι! Και από τους μαθητές ρε ξευτίλες να βγάλετε ξύγκι;
Υ.Γ. 2: Ο συγκοινωνιολόγος υφυπουργός κ. Βούγιας και οι συναρμόδιοι του συντοπίτες μας υπουργοί θα απαντήσουν στην επερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τους διαχειριστικούς ελέγχους και τα οικονομικά του ΟΑΣΘ;

* Ο Γιώργος Θεοδωρόπουλος είναι μέλος του συντονιστικού των Επιβατών Θεσσαλονίκης

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!