Αύριο Κυριακή 9 Γενάρη, στις 15.00, οι πολίτες ανοίγουν όλους τους σταθμούς διοδίων της χώρας. Της Ξένιας Πηρούνια.

«Δεν πληρώνουμε-σηκώνουμε τις μπάρες» απαντά το κίνημα ενάντια στα διόδια στις αυξήσεις που ανακοίνωσαν οι αρμόδιες εταιρίες και στην κινδυνολογία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.. Προειδοποιεί πως η μη καταβολή του αντιτίμου ενέχει τον κίνδυνο της αποχώρησης των εταιριών από τα έργα και απειλεί για 20πλασιο πρόστιμο σε όσους αρνούνται να πληρώσουν διόδια. Οι κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τους πέντε μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας (Ολυμπία Οδός, Μορέας, Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) εξασφάλισαν από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων την έγκριση να αντλούν τα προσωπικά στοιχεία των οδηγών που δεν πληρώνουν το αντίτιμο.

 

Ποιος είναι ο παράνομος αλήθεια;

Σε μια προσπάθεια εκφοβισμού των ενεργών πολιτών, η κυβέρνηση επικαλείται την απώλεια εσόδων από τον ΦΠΑ (1 εκατ. ευρώ!) και την εξισώνει με χρέος προς το Δημόσιο. Παραλείπει όμως να αναφερθεί στο πλήθος παρανομιών από τις κοινοπραξίες που έχουν εργολαβικά αναλάβει τα έργα. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η Νέα Οδός Α.Ε., οι παρανομίες της οποίας είχαν σαν αποτέλεσμα να έχει ζημιωθεί μέχρι σήμερα το ελληνικό δημόσιο και οι χρήστες της εθνικής οδού με ποσό που υπερβαίνει τα 215 εκατ. ευρώ. Οι παρανομίες έχουν και συνέχεια. Την Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010, τοιχοκολλήθηκε από το πολεοδομικό γραφείο Καπανδριτίου η απόφαση σφράγισης των αυθαίρετων ακινήτων της Νέα Οδός Α.Ε. στις Αφίδνες, στο Πολυδένδρι και στη Μαλακάσα. Συγκεκριμένα, η σφράγιση αφορούσε στους οικίσκους είσπραξης διοδίων στη Μαλακάσα και στο Πολυδένδρι (κόμβος Καπανδριτίου), καθώς και στο κτίριο γραφείων και λοιπούς οικίσκους του σταθμού διοδίων Αφιδνών.
Ένα ακόμα θολό ζήτημα που αναμένει απάντηση είναι αν η Ελλάδα είναι μέλος της Ε.Ε. ή καλύτερα πότε βολεύει να είναι και πότε όχι. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τους αυτοκινητόδρομους «απαγορεύεται η είσπραξη διοδίων σε αυτοκινητοδρόμους που δεν έχουν ολοκληρωθεί και που δεν έχουν σε όλο τους το μήκος τουλάχιστον δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και προστατευτικό διάζωμα στην μέση». Στην πλειοψηφία των ελληνικών αυτοκινητόδρομων απουσιάζουν βασικοί κανόνες ασφαλείας (οδόστρωμα, φωτισμός, τουαλέτες, τηλέφωνο ανάγκης κ.λπ.) αλλά δεν απουσιάζουν τα εξωφρενικά ποσά που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί. Σε δρόμους όπως η Αθηνών-Πατρών σημειώνονται τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα. Με ευθύνη του κράτους και των εργολάβων ο δρόμος έχει μια λωρίδα κατεύθυνσης με μίνι εργοτάξια να ξεπηδούν ανά πάσα στιγμή, ενώ η σύμβαση για την παραχώρηση και την ανακατασκευή του δρόμου από την Ολυμπία Οδό έχει υπογραφεί τρία χρόνια πριν. Αυτό δεν εμποδίζει βέβαια τους κατασκευαστές να εισπράττουν διόδια, τα οποία για αρκετούς συμπολίτες μετατράπηκαν σε οβολό του χάροντα.

 

Αντάρτικο στις αυξήσεις και τις μπάρες των διοδίων

Μαζί με τις αυξήσεις στα διόδια των εθνικών οδών αυξάνονται και οι πολίτες που αρνούνται να καταβάλλουν το αντίτιμο. Πριν τις ημέρες των γιορτών πάνω από 600.000 πολίτες αρνήθηκαν να πληρώσουν τα διόδια. Με απόφασή του το Πανελλαδικό Συντονιστικό Επιτροπών Αγώνα Κατά Των Διοδίων την Κυριακή σηκώνει τις μπάρες σε όλους τους σταθμούς διοδίων της χώρας από τη Θεσσαλονίκη ως την Καλαμάτα. «Το κίνημα κατά των διοδίων με πανελλαδική εμβέλεια έχει καταφέρει να κινητοποιήσει χιλιάδες πολίτες, που με καθημερινή δράση διεκδικούν το αυτονόητο ανοίγοντας τις μπάρες και καταργώντας τα διόδια στην πράξη. Λέμε όχι στην απάτη των διοδίων και των συμβάσεων παραχώρησης, αγωνιζόμαστε για την ανατροπή του σκηνικού κερδοσκοπίας που έχει στηθεί στους εθνικούς μας δρόμους από πολυεθνικές, ντόπιους μεγαλοεργολάβους και πολιτικούς προϊσταμένους. Απαιτούμε να φύγουν οι εταιρείες από τους δρόμους και όχι με τις τσέπες γεμάτες!», δήλωσε στο Δρόμο ο Χρήστος Παναγής, μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Φορέων και Κατοίκων Β/Α Αττικής. Δεκάδες είναι οι επιτροπές από όλη τη χώρα που στέλνουν κείμενα συμπαράστασης και συμμετοχής στην κινητοποίηση υπερασπιζόμενοι το δημόσιο αγαθό της ελεύθερης και ασφαλούς μετακίνησης.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!