Το μαρασμό της Πελοποννήσου διά της απαξίωσης του σιδηροδρόμου αναδεικνύουν βουλευτές
του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ – Τρένα θα υπάρχουν μόνο αν το ζητούν οι πολυεθνικές

Και για όσους δεν… κατάλαβαν, τρένο στην Ελλάδα θα υπάρχει μόνο όταν το ζητούν οι πολυεθνικές. Αυτό φαίνεται να είναι το μήνυμα από τα πολυδιαφημισμένα εγκαίνια της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 17 χιλιομέτρων που ενώνει το Λιμάνι του Πειραιά με το εθνικό δίκτυο στο Θριάσιο.
Το έργο θα χρησιμοποιείται μόνο για εμπορευματικές δραστηριότητες και θα ξεκινάει από το Ικόνιο, εκεί όπου άρχοντας είναι η κινεζική Cosco με το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων. Η συσχέτιση είναι προφανής, ενώ πρέπει να υπομνησθεί ότι δεν έχει περάσει και πολύς καιρός από τον περασμένο Νοέμβριο, τότε που η υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκλεισε συμφωνία με την Cosco και τη Hewlett Packard για να μεταφέρει σιδηροδρομικώς στην ευρωπαϊκή ενδοχώρα τα εμπορεύματα της τελευταίας από το λιμάνι της δεύτερης, δηλαδή από τον… Πειραιά. Φαίνεται, επιπροσθέτως, ότι αρκετές ακόμη πολυεθνικές θα θελήσουν να χρησιμοποιήσουν για τα προϊόντα τους τη νέα γραμμή. Όταν μάλιστα είχε ανακοινωθεί η συγκεκριμένη συμφωνία, ο πρωθυπουργός της χώρας είχε ανακοινώσει ότι «θα αυξηθεί σημαντικά ο όγκος των συναλλαγών στον Πειραιά, αλλά και το μεταφορικό έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ»: δηλαδή οι δουλειές της Cosco και τα κέρδη όποιας από τις διαγκωνιζόμενες πολυεθνικές (Ρώσοι και Γάλλοι φέρονται επικρατέστεροι) αποκτήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την ιδιωτικοποίησή της που επίκειται τους επόμενους μήνες.
Την ίδια στιγμή που αυτά τα «σπουδαία» γεγονότα συμβαίνουν γύρω από το σιδηροδρομικό δίκτυο, στην άλλη μεριά της χώρας συμβαίνουν τα αντίθετα: η αναστολή της λειτουργίας του τμήματος Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα – Τρίπολη – Κόρινθος του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου οδηγεί μια ολόκληρη περιοχή σε μαρασμό. Όπως αναφέρουν μάλιστα σε ερώτησή τους προς τον υπουργό Ανάπτυξης οι βουλευτές Πελοποννήσου του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, η παύση λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της Ηλείας, σε συνδυασμό με τη ματαίωση της κατασκευής του τμήματος Πάτρα – Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού, οδηγεί σε οικονομικό μαρασμό την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής.
Επιπλέον, σημειώνουν, η παύση λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνας-Πάτρας έχει αποκόψει σιδηροδρομικά το μεγαλύτερο δυτικό λιμάνι της χώρας με την πρωτεύουσα και την υπόλοιπη Ελλάδα, με σημαντικότατες συνέπειες για την εμπορική και τουριστική ανάπτυξη της Αχαΐας.
Ανάπτυξη διά του σιδηροδρομικού δικτύου στον Πειραιά, μαρασμός διά (της απαξίωσης) του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο, λοιπόν, και εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς: «μα πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό;» Η απάντηση είναι ότι αυτό θα συμβαίνει μέχρι να βρεθεί και για την Πελοπόννησο μια αντίστοιχη ωφελούμενη Cosco και πολλές αντίστοιχες ωφελούμενες Hewlett Packard…                                   

  Χ.Π.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!