Iστορίες κινεζικής τρέλας στη μνημονιακή Ελλάδα. Του Ειδικού Συνεργάτη

Με περίσσεια υπερηφάνεια, αλλά με το ύφος δουλοπάροικου που εκλιπαρεί και επαιτεί ο Έλληνας πρωθυπουργός, δέχθηκε στο γραφείο του την προηγούμενη Τετάρτη, μια σημαντική –στο παγκόσμιο καπιταλιστικό σύστημα- αντιπροσωπεία.
Κινέζοι και Αμερικανοί έδωσαν τα χέρια σε μια εμπορική συμφωνία που θα ωφελήσει τους δύο και η οποία θα περνά -παρεμπιπτόντως- από ελληνικό έδαφος, πετώντας λίγα ψίχουλα (σ.σ. ευρώ) και στους ιθαγενείς. Ο λόγος για τη συμφωνία που συνήψε η αμερικανική εταιρία παραγωγής και εμπορίας ηλεκτρονικών υπολογιστών Hewlett Packard με τη διαχειρίστρια εταιρία της Cosco στο Λιμάνι του Πειραιά, ΣΕΠ, ώστε η πρώτη να διακινεί σε Ευρώπη και Βόρεια Αφρική τα προϊόντα που παράγει στην Ασία, μέσω της Cosco από το Λιμάνι του Πειραιά. Στη συμφωνία παρεμβάλλεται και ο ΟΣΕ (μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) που θα αναλάβει ένα μικρό μέρος της διακίνησης μέσω σιδηροδρομικής σύνδεσης.
Η συμφωνία προβλήθηκε όσο καμία άλλη μέχρι σήμερα καθώς, ούτε λίγο-ούτε πολύ, θεωρήθηκε ως η μέγιστη εμπορική συμφωνία που αναβαθμίζει τη χώρα. Είναι έτσι;

Φθηνό διαμετακομιστικό κέντρο
Εάν θεωρήσουμε ότι έτσι πραγματοποιείται το σχέδιο των 4 προηγούμενων κυβερνήσεων (και των δεκάδων πιστωτών μας) για μια χώρα που θα αποτελεί ένα από τα φθηνότερα διαμετακομιστικά κέντρα (στην οποία δεν θα παράγεται και τίποτα σοβαρό, απλώς θα μεταφορτώνονται εμπορεύματα τρίτων για αποστολή σε τρίτους), τότε ναι, είναι έτσι. Εάν θεωρήσουμε ότι αυτό θα φέρει έσοδα στον Προβλήτα ΙΙ του Πειραιά, που τον διαχειρίζεται η Cosco και πιθανώς η τελευταία προσλάβει περισσότερους εργάτες -με τους κινεζοποιημένους όρους που έχουμε πολλάκις αποκαλύψει στον Δρόμο- τότε ναι, είναι έτσι.
Αν, ωστόσο, εκτιμήσουμε ότι η κινεζική εταιρία κλείνει τα συμβόλαιά της με τους ξένους συνεργάτες της, έχοντας διασφαλίσει μια σιδηροδρομική γραμμή που αποτελεί εθνικό πλούτο και η οποία αναβαθμίστηκε για χάρη της Cosco, με εθνικά κεφάλαια (από την τσέπη του ελληνικού λαού δηλαδή), τότε ίσως να μην είναι ακριβώς έτσι.
Θα πει κάποιος: μα, από τη συμφωνία θα έχει έσοδα και το Δημόσιο, αφού παρεμβάλλεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ίσως και να ήταν έτσι, αν η τελευταία δεν πρόβαλε από τους πρώτους προς ιδιωτικοποίηση φορείς του Δημοσίου, στη λίστα της ντροπής του ΤΑΙΠΕΔ… Οσονούπω, δηλαδή, κάποιος/κάποιοι «επενδυτές» θα ωφελούνται από τη συνεργασία Cosco-HP.
Επίσης, για όσους ξέρουν τη μεταφορική αγορά, σε μια συμφωνία με κλειστό συμβόλαιο, πόσες ελληνικές επιχειρήσεις διαμεταφοράς, μεταφοράς ή ακόμη και ανασυσκευασίας θα ωφεληθούν από τη συμφωνία, όταν η Cosco έχει αντίστοιχα κλειστά συμβόλαια με έναν και μοναδικό συνεργάτη; Πόσες νέες θέσεις θα δημιουργηθούν; Ποιο θα είναι το πολλαπλασιαστικό όφελος για την ελληνική οικονομία; Θα ανοίξουν νέες επιχειρήσεις επειδή η HP θα περνά τα προϊόντα της από τον Πειραιά προς τρίτες χώρες, αντί π.χ. να χρησιμοποιεί κάποιο τουρκικό λιμάνι ή κάποιο ιταλικό ή τη Μάλτα;  Ή μήπως επειδή θα δουν το παράδειγμα και άλλοι κολοσσοί -που πιθανώς θα σπεύσουν να κλείσουν συμβόλαια με την Cosco- θα γίνουμε πλουσιότεροι;

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!