Πανάκριβο το τηλέφωνο, «γολγοθάς» η επίσκεψη στο γκισέ. Του Μάριου Διονέλλη

Σε πραγματικό Γολγοθά εξελίσσεται η υπόθεση του ραντεβού με τον γιατρό για εκατομμύρια ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ, οι οποίοι πλέον έχουν να διαλέξουν μεταξύ των υπέρογκων χρεώσεων προς τις τηλεφωνικές εταιρίες και της τεράστιας ουράς, αν αποφασίσουν να κλείσουν αυτοπροσώπως το ραντεβού τους.
Μετά το «δώρο» του 184 στις ιδιωτικές τηλεφωνικές εταιρίες, ο ΕΟΠΥΥ αποφάσισε να περιορίσει το προσωπικό που κλείνει τα ραντεβού στα γκισέ του οργανισμού, υποβάλλοντας σε πραγματικό βασανιστήριο όσους ασφαλισμένους, κυρίως μεγάλης ηλικίας, προσέρχονται για να κλείσουν οι ίδιοι ραντεβού. Όπως αποκαλύφθηκε, μάλιστα, ακόμα και μέσα στις εγκαταστάσεις του ΕΟΠΥΥ σε όλη την Ελλάδα λειτουργούν ιδιωτικές εταιρίες, οι οποίες προσλαμβάνουν προσωπικό για τη στελέχωση πίσω από το γκισέ των ραντεβού. Με απόφαση του ΕΟΠΥΥ μειώθηκε το ποσό της αμοιβής προς τις εταιρίες αυτές, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν σε απολύσεις προσωπικού και τελικά σε υπολειτουργία της συγκεκριμένης υπηρεσίας.

Λιποθυμίες για ένα ραντεβού
Χαρακτηριστική είναι η καταγγελία που έκανε το Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου, όταν αντιπροσωπεία του επισκέφθηκε τα κεντρικά του ΙΚΑ στην περιοχή Εσταυρωμένου και διαπίστωσε πως από τους 8 υπαλλήλους που θεωρητικά στελεχώνουν την υπηρεσία των ραντεβού, στην πραγματικότητα εργάζονται μόνο τρεις, αφού οι άλλοι 5 απολύθηκαν μετά τη μείωση των ωρών που δικαιολογεί (και πληρώνει) προς την εταιρία ο ΕΟΠΥΥ. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του εργατικού κέντρου, Σ. Βαρδάκης, τελικά σε κάθε βάρδια εργάζεται μόλις ένας εργαζόμενος πίσω από το γκισέ, με τις ουρές να φτάνουν μέχρι το προαύλιο του ΙΚΑ, ενώ έχουν ήδη καταγγελθεί και κρούσματα λιποθυμιών από ηλικιωμένους που δεν άντεξαν την αναμονή.
Το θέμα ασφαλώς αφορά όλη τη χώρα, ενώ οι τοπικές διοικήσεις του ΙΚΑ και του ΕΟΠΥΥ απλώς παραπέμπουν στα κεντρικά του Οργανισμού για εξηγήσεις ως προς την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί.

Colpo grosso με το 184
Σε περίπου 72 εκατομμύρια ευρώ υπολογίζονται τα ετήσια έσοδα των ιδιωτικών τηλεφωνικών εταιριών από την «παράδοση» του 184 και με βάση τις υψηλότατες χρεώσεις που επιβάλουν στους ασφαλισμένους για να κλείσουν τηλεφωνικά ραντεβού με τον γιατρό τους. Καθημερινά πραγματοποιούνται περίπου 300.000 κλήσεις που χρεώνονται με ένα ευρώ η κάθε μία.
Κάνοντας τους πολλαπλασιασμούς προκύπτει το γινόμενο του νέου χαρατσιού που επιβάλλουν στους ασφαλισμένους: 1,5 εκατομμύριο την εβδομάδα, 6 εκατομμύρια το μήνα και 72 εκατομμύρια το χρόνο. Πρόκειται για λεφτά που προφανώς έκριναν οι φωστήρες του υπουργείου Υγείας ότι περίσσευαν από τους ασφαλισμένους και πλέον θα βρεθούν στις τσέπες των εταιριών Ε-value, Newsphone, Callcenter και BPO-Vodafone. Το πόσο μεγάλα είναι τα προβλεπόμενα έσοδα καταμαρτυρά και πλουσιοπάροχη διαφήμιση με την οποία έχουν «μπουκώσει» τα Μέσα Ενημέρωσης οι συγκεκριμένες εταιρίες, το τελευταίο διάστημα, επιτυγχάνοντας παράλληλα και τον περιορισμό της εις βάρος τους κριτικής.

«Sorry, δεν λειτουργεί ο ανταγωνισμός»
Θλιβερός απολογητής της δημιουργηθείσας κατάστασης εμφανίστηκε στο βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Σαλμάς, που απλώς παραδέχτηκε ότι δεν λειτούργησε ο ανταγωνισμός και όλες οι εταιρίες συμφώνησαν να θέσουν το κόστος της κλήσης στο υψηλότερο πλαφόν που τους έδινε δικαίωμα η σύμβαση, δηλαδή να δημιουργήσουν ένα μίνι καρτέλ εις βάρος των ασφαλισμένων. Το καλύτερο που είχε να υποσχεθεί ο υφυπουργός ήταν πως θα γίνει και νέος συμπληρωματικός διαγωνισμός για να μπουν στο κόλπο και άλλες εταιρίες, με την ελπίδα για την κυβέρνηση ότι θα δώσουν κάπως χαμηλότερες τιμές.

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!