Αρχική κοινωνία εργασία Αντεργατικών μεθοδεύσεων συνέχεια στο αεροδρόμιο Ηρακλείου

Αντεργατικών μεθοδεύσεων συνέχεια στο αεροδρόμιο Ηρακλείου

Με μειώσεις μισθών ετοιμάζονται να υποδεχτούν τους τουρίστες.

Πριν ξεκινήσει η τουριστική σεζόν, οι εταιρίες που απασχολούν προσωπικό στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» σπεύδουν να τροποποιήσουν τις ισχύουσες συμβάσεις, φυσικά επί το χείρον, ώστε να εισαχθούν με αυτούς τους χαμηλότερους μισθούς οι εποχικοί που έχουν αρχίσει και προσλαμβάνονται για το καλοκαίρι. Να σημειώσουμε ότι το προσωπικό που απασχολείται εποχικά είναι πενταπλάσιο από αυτό που απασχολείται καθ’ όλον το έτος.
Έτσι, η μεγαλύτερη εταιρία του αερολιμένα, η Swissport, που απασχολεί περισσότερους από 300 εργαζόμενους, μείωσε χωρίς καμία προειδοποίηση τους μισθούς των εργαζομένων έως και 40%. Χαρακτηριστικά, εργαζόμενοι που αμείβονταν με 1.150 ευρώ, είδαν το μισθό τους να διαμορφώνεται ξαφνικά στα 650 ευρώ. Εργάτες στο υπόγειο από σχεδόν 900 ευρώ πέρυσι, εισέπραξαν 550 ευρώ στην τελευταία μισθοδοσία, ενώ άλλα 100 ευρώ θα τους δοθούν σε… κουπόνια από σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, τα κουπόνια θα τα παραλάβουν αφού περάσουν από το γραφείο για να «τακτοποιήσουν» (υπογράψουν) και τη νέα τους σύμβαση. Ήδη πριν από αυτή τη βάρβαρη μείωση οι εργαζόμενοι ένιωθαν την εταιρία να δοκιμάζει την αντοχή τους, αρνούμενη να πληρώσει τις αποζημιώσεις και τα επιδόματα αδείας που όφειλε σε αυτούς που απολύθηκαν τους μήνες Σεπτέμβρη και Οκτώβρη. Η εργοδοσία ισχυρίζεται ότι δεν έκανε κάτι παράνομο, απλά άσκησε τα νόμιμα δικαιώματα που έχει με βάση τους ισχύοντες νόμους, μειώνοντας τους μισθούς κατά 22%. Οι εργαζόμενοι οι οποίοι μίλησαν στον Δρόμο λένε ότι δεν είχαν καμία ενημέρωση, ενώ μια μερίδα εργαζομένων εξετάζει το ενδεχόμενο να κινηθεί νομικά και να καταθέσει καταγγελία στην Επιθεώρηση Εργασίας. Η μοναδική ομάδα εργαζομένων που δεν θίχτηκε είναι οι χειριστές αμαξιδίων, που καλύπτονται από την κλαδική σύμβαση εργασίας των χειριστών μηχανημάτων. Όπως είναι φυσικό, όλες αυτές οι μεταβολές έχουν επιδράσει πολύ αρνητικά στην ψυχολογία και τη διάθεση των υπαλλήλων. Επικρατεί κλίμα ανασφάλειας και κατήφειας, την ίδια στιγμή που κανείς δεν θέλει να αφήσει τη δουλειά του και οι συζητήσεις για το τι μπορεί να γίνει έχουν ανάψει.
Αντίστοιχα και στις υπόλοιπες εταιρίες του αεροδρομίου που απασχολούν σημαντικό αριθμό εργαζομένων, έχουν ξεκινήσει τμηματικά μειώσεις μισθών. Στη μεν Goldair όσοι καλούνται για να ξεκινήσουν τη σεζόν ενημερώνονται ότι η εταιρία δεν πάει καλά και οι μισθοί θα προσαρμοστούν ανάλογα, στη δε Ολυμπιακή, υπάρχουν εργαζόμενοι που εργάζονται πολλές ώρες υπερωριακά κάθε μήνα χωρίς να τις πληρώνονται. Επίσης, υπάρχει το φαινόμενο να γίνονται ανακαινίσεις γραφείων και χώρων εργασίας με έξοδα των υπαλλήλων που δουλεύουν στο συγκεκριμένο σημείο. Όπως έχει δημοσιεύσει σε παλαιότερο άρθρο του ο Δρόμος, το αεροδρόμιο Ηρακλείου αποτελεί ιδανικό θερμοκήπιο για κάθε είδους πειραματισμό σε εργοδοτικές «ιδέες», όπως μειώσεις μισθών, καθυστερήσεις καταβολής αμοιβών κ.λπ. Ειδικά αυτήν την περίοδο που οι αλλεπάλληλες νομοθετικές παρεμβάσεις κάνουν εξαιρετικά δύσκολες τις συνθήκες διαπραγμάτευσης και αγώνα για τους εργαζόμενους και μάλιστα στο Ηράκλειο που το τοπικό συνδικαλιστικό κίνημα και κυρίως το Εργατικό Κέντρο δεν δείχνει καμία διάθεση αγωνιστικής διεκδίκησης, δηλώνοντας ότι έχει δεμένα χέρια και δεν μπορεί να κάνει τίποτα, οι κάθε λογής εργολάβοι του αεροδρομίου εμφανίζονται παντοδύναμοι.
Αυτό που πλέον γίνεται φανερό σε όλους όσοι πλήττονται από τέτοιου είδους μέτρα, είναι η ανάγκη δημιουργίας και λειτουργίας σωματείων που θα μάχονται για τα δικαιώματα και θα ορθώσουν ανάχωμα στην αυθαίρετη χειροτέρευση των όρων εργασίας που επιβάλλουν, ανεμπόδιστα, μέχρι σήμερα οι επιχειρήσεις.

Κ.Φ.

Σχόλια

Exit mobile version