Αρχική κοινωνία η άλλη Θεσσαλονίκη Τόνοι σκουπίδια στους δρόμους της Θεσσαλονίκης

Τόνοι σκουπίδια στους δρόμους της Θεσσαλονίκης

Στη λύση της ιδιωτικοποίησης προσανατολίζεται η παράταξη του Γ. Μπουτάρη, συνεργασία με την ΕΛΒΟ προτείνει η Ανοιχτή πόλη.

Συνεχίζει η Θεσσαλονίκη να είναι πνιγμένη στα σκουπίδια, με τη διοίκηση του δήμου να δείχνει αποφασισμένη να εκχωρήσει σταδιακά τη διαχείριση των απορριμμάτων σε ιδιώτες. Με εξαίρεση ορισμένους κεντρικούς δρόμους, τα σκουπίδια έχουν κάνει «λόφους» γύρω από τους κάδους απορριμμάτων και υπό κανονικές συνθήκες, όπως υποστηρίζουν εργαζόμενοι στην καθαριότητα, θα χρειάζονταν τουλάχιστον πολλές ημέρες για να διορθωθεί η κατάσταση.
Από τα 73 απορριμματοφόρα που διαθέτει ο δήμος κυκλοφορούν καθημερινά από 10 έως 18 και αυτά με προβλήματα. Όλα τα άλλα είναι είτε χαλασμένα είτε για απόσυρση, ενώ πρόβλημα υπάρχει και με τους 12 «τράκτορες», αφού μόνο ένας απέμεινε να λειτουργεί για να μεταφέρει τα κοντέινερ με τα σκουπίδια από τον σταθμό μεταφόρτωσης στο ΧΥΤΑ Μαυροράχης.
Σε έκτακτο δημοτικό συμβούλιο που έγινε τη Δευτέρα το μεσημέρι κατά πλειοψηφία εγκρίθηκαν οι δύο εισηγήσεις της διοίκησης του δήμου για την προμήθεια ανταλλακτικών για τα απορριμματοφόρα, αλλά και για την ενοικίαση οχημάτων που θα χρησιμοποιηθούν για την αποκομιδή των σκουπιδιών. Από τα κονδύλια που θα εκταμιευτούν 15.000 ευρώ θα δοθούν για ανταλλακτικά, 98.000 ευρώ για επισκευές και συντηρήσεις οχημάτων σε εξωτερικά συνεργεία και 190.000 ευρώ για ενοικίαση αυτοκινήτων. Η δεύτερη εισήγηση της διοίκησης, η οποία επίσης εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, περιλάμβανε τη διάθεση κονδυλίου 190.000 ευρώ για πιθανή μίσθωση απορριμματοφόρων και τρακτόρων με τακτικό διαγωνισμό (θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του 2011).
Οι αποφάσεις αυτές πάρθηκαν ώστε να αντιμετωπιστεί άμεσα το πρόβλημα, στελέχη όμως της Πρωτοβουλίας και αντιδήμαρχοι θεωρούν ότι πρέπει να δοθεί οριστική λύση στο ζήτημα των σκουπιδιών. Φαίνεται μάλιστα να προτείνεται η λύση, της εκχώρησης της διαχείρισης των απορριμμάτων σε ιδιωτική εταιρία, μέσω διαγωνισμού.

Συνεργασία με την ΕΛΒΟ προτείνει η Ανοιχτή πόλη
Στον αντίποδα των όποιων σκέψεων για ιδιωτικοποίηση του τομέα της καθαριότητας η δημοτική παράταξη κατέθεσε ένα πλήρες σχέδιο διαχείρισης των απορριμμάτων και πρότεινε την άμεση συνεργασία με την ΕΛΒΟ, στον τομέα της συντήρησης των οχημάτων. Η Προγραμματική Σύμβαση με την ΕΛΒΟ που προτείνεται περιέχει ρυθμίσεις α) για την επισκευή των οχημάτων, β) για την τεχνική υποστήριξή τους, όταν αυτή υπερβαίνει τις δυνατότητες του προσωπικού και του τεχνικού εξοπλισμού που διαθέτει ο Δήμος και τέλος γ) για την προμήθεια νέων οχημάτων – αντιρρυπαντικής τεχνολογίας – ως αναπόφευκτη λύση. Δηλαδή, η Προγραμματική Σύμβαση, ως λύση, ανταποκρίνεται με μεγαλύτερη ευελιξία και δίνει λύσεις στα επιμέρους προβλήματα
Όπως τονίζουν στελέχη της Ανοιχτής πόλης «η Προγραμματική Σύμβαση ευνοεί ‘δορυφορικές’ επιχειρήσεις που εδρεύουν στην Κ. Μακεδονία, συμβάλλει στην αύξηση της απασχόλησης και στη διατήρηση της υπεραξίας στην εν λόγω Περιφέρεια. Αντίθετα, η χρηματοδοτική μίσθωση ή η αγορά των οχημάτων στοιχειοθετεί εισόδημα – υπεραξία στη χώρα του κατασκευαστή – προμηθευτή, εκτός βέβαια από το τμήμα της εμπορικής προμήθειας, η οποία συντηρεί ελάχιστες θέσεις εργασίας στα γραφεία των μεγαλοεισαγωγέων στην Αττική».
Μάλιστα σύμφωνα με τη νομοθεσία έως την ημέρα έγκρισης της τελικής Σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο είναι εφικτό να γίνει απευθείας ανάθεση στην ΕΛΒΟ, δεδομένου ότι υπάρχει παρελθόν συνεργασίας της επιχείρησης με το Δήμο Θεσσαλονίκης.
Το κατεπείγον της απευθείας ανάθεσης δικαιολογείται καθώς προκύπτει από απρόβλεπτες, έκτακτες περιστάσεις που δεν προέκυψαν από υπαιτιότητα της νέας δημοτικής αρχής, δεδομένου ότι αυτή ανέλαβε την 01/01/2011.

Λύση επιβίωσης για την ΕΛΒΟ
Να θυμίσουμε ότι η ΕΛΒΟ περνάει μια από τις χειρότερες παραγωγικά εποχές, με τα οικονομικά προβλήματα της επιχείρησης να απειλούν ακόμη και θέσεις εργασίας. Το ενδεχόμενο να μην μπορεί να καταβάλει ούτε τη μισθοδοσία των 550 εργαζομένων της από τον επόμενο μήνα αντιμετωπίζει η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), η οποία βρίσκεται στη μεγαλύτερη ανάγκη για ρευστό από ποτέ.
Για την ώρα προσπαθεί, έχοντας πάρει μια καταρχήν εγγύηση του δημοσίου, να ανοίξει μια πιστωτική γραμμή σε τράπεζες που θα της εξασφαλίσει 15 εκατ. ευρώ για κεφάλαια κίνησης αλλά και 15 εκατ. ευρώ για την έκδοση εγγυητικών επιστολών, ώστε να συμμετέχει σε διαγωνισμούς. Προς αυτή την κατεύθυνση βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με δύο χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, την Εθνική και την Τράπεζα Πειραιώς. Η κρίσιμη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, της τάξεως των 24 εκατ. ευρώ, που ήταν το βασικό θέμα της προγραμματισμένης για μέσα στην εβδομάδα γενικής συνέλευσης, μένει ανοιχτή, καθώς ουδείς μέτοχος παρέστη, με συνέπεια τη ματαίωσή της.
Χωρίς ρευστό και χωρίς απόφαση για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου η ΕΛΒΟ από τις αρχές Φεβρουαρίου δεν θα μπορεί να λάβει ούτε καν φορολογική ενημερότητα, καθώς η προθεσμία για την καταβολή δόσης προς την εφορία για την εν λόγω οφειλή εκπνέει στις 31 Ιανουαρίου. Το 2010 οι ζημίες της εταιρείας ανήλθαν σε 20 εκατ. ευρώ, ενώ ο τζίρος βυθίστηκε στα 29 εκατ. ευρώ. Όπως λένε και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι η προοπτική της συνεργασίας με το δήμο Θεσσαλονίκης και η αλλαγή της γραμμής παραγωγής της επιχείρησης αποτελούν τις μόνες ρεαλιστικές λύσεις για να επιβιώσει η βιομηχανία.

Σχόλια

Exit mobile version