Αρχική κοινωνία Τα τρένα της αθλιότητας

Τα τρένα της αθλιότητας

Προκλητική αδιαφορία από κυβέρνηση, ΗΣΑΠ και συνδικάτα για την καθημερινή ταλαιπωρία πάνω από 300.000 πολιτών

του Νίκου Ταυρή

 

«Ανοίγετε λίγο το παράθυρο να πάρουμε μια ανάσα», «Πάτε πιο μέσα, περιμένουμε μισή ώρα στον σταθμό», «μπορείτε να κατεβείτε για να κλείσει η πόρτα και να φύγει το τραίνο», «Μην σπρώχνεται άλλο» . Οι παραπάνω διάλογοι ανταλλάσσονται από τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν τους συρμούς του ΗΣΑΠ. Και μάλιστα μεταφέρουμε τους πιο κόσμιους από αυτούς. Και αυτό γιατί η αγανάκτηση του κόσμου έχει χτυπήσει κόκκινο. 300.000 άνθρωποι στοιβάζονται κυριολεκτικά σαν τα ζώα μέσα στα τρένα του ΗΣΑΠ. Οι λιποθυμίες, οι αναπνευστικές δυσκολίες, οι μικροτραυματισμοί έχουν γίνει καθημερινό φαινόμενο. Από τύχη ως τώρα δεν είχαμε σοβαρότερα ατυχήματα.

Όλα αυτά οφείλονται στο τρόπο με τον οποίο η διοίκηση του ΗΣΑΠ έχει αποφασίσει να προχωρήσει στα απαραίτητα έργα εκσυγχρονισμού των γραμμών του ηλεκτρικού. Προτιμήθηκε η μέθοδος της αμφίδρομης κυκλοφορίας, δηλαδή του κλεισίματος της μιας γραμμής σε διάφορα τμήματα και η κυκλοφορία των συρμών τόσο της ανόδου όσο και της καθόδου στην γραμμή που απέμεινε. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να περικοπούν δραματικά οι συρμοί -οι 33 συρμοί με εξυπηρέτηση 500.000 πολιτών σε 14 συρμούς και 300.000 πολίτες- και να μειωθεί σημαντικά η πυκνότητα των δρομολογίων. Έτσι πλέον ο ΗΣΑΠ ουσιαστικά υπολειτουργεί. Και μάλιστα τα έργα ενώ υπολογιζόταν ότι θα τελειώσουν στις 6 Αυγούστου 2009 τώρα φαίνεται ότι αν συνεχιστούν με τον ίδιο τρόπο θα τελειώσουν κάποια στιγμή μέσα στο 2011.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ μας, θα μπορούσε να επιλεγεί σαν τρόπος η διακοπή της κυκλοφορίας σε τμήματα της γραμμής διαδοχικά. Π.χ. Με αυτό τον τρόπο ανακαινίστηκε το κομμάτι Νέα Ιωνία-Ειρήνη μέσα σε 35 μέρες ενώ αν γινόταν με την μέθοδο της αμφιδρόμησης θα ολοκληρωνόταν σε 6 μήνες. Και εδώ προκύπτουν διάφορα ερωτήματα. Για ποιο λόγο η διοίκηση του ΗΣΑΠ συνεχίζει να βάζει 300.000 ανθρώπους να υφίστανται όλη αυτή την ταλαιπωρία και απαξιώνει τον ΗΣΑΠ στα μάτια της κοινωνίας ενώ παράλληλα σφυρίζει αδιάφορα για την οικονομική αιμορραγία του οργανισμού ; Για ποιο λόγο βάζει σε κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα των επιβατών αλλά και των εργατών που δουλεύουν στις γραμμές δίπλα σε ρεύμα υψηλής τάσης και σε απόσταση αναπνοής από τους διερχόμενους συρμούς; Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και ο υπουργούς Δ.Ρέππας γιατί αδιαφορούν επιδεικτικά για όλα τα παραπάνω; Τα συνδικάτα του ΗΣΑΠ γιατί έχουν αρκεστεί σε μια τυπική ανακοίνωση; Δεν τα απασχολεί τα παραπάνω ζητήματα; Την ΓΣΕΕ δεν την ενδιαφέρει η καθημερινή ταλαιπωρία τόσων εργαζόμενων που υποτίθεται ότι εκφράζει; Και δεν φτάνει όλα αυτά καλούνται και όσοι χρησιμοποιούν τον ηλεκτρικό να πληρώνουν και ένα ευρώ για να εξευτελίζονται καθημερινά.

Σχόλια

Exit mobile version