Αρχική πολιτική Τα πανεπιστήμια στο πόδι…

Τα πανεπιστήμια στο πόδι…

Κύμα καταλήψεων και κινητοποιήσεων.

Τσουνάμι καταλήψεων στις πανεπιστημιακές σχολές με κλειστά όλα σχεδόν τα τμήματα της Αθήνας (περίπου 30 από τους 35 συλλόγους με αποφάσεις) και τα ΤΕΙ, το ίδιο και της Πάτρας. Στη Θεσσαλονίκη συνεχίζονται οι γενικές συνελεύσεις και την επόμενη βδομάδα, ενώ οι σχολές κλείνουν η μία μετά την άλλη. Λίγο πιο υποτονικό είναι το κλίμα στις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας (Κρήτη, Θεσσαλία, Ιωάννινα, Θράκη κ.λπ.) όπου αναμένονται αποφάσεις γενικών συνελεύσεων.
Συνολικά μιλάμε για περίπου 223 τμήματα πανελλαδικά υπό κατάληψη μέχρι αυτή την ώρα, ενώ οι αποφάσεις έχουν βγει από μαζικές για την περίοδο γενικές συνελεύσεις. Το «παράξενο» είναι ότι οι τοποθετήσεις όλων των παρατάξεων (και των ΠΑΣΠ και ΔΑΠ) είναι κοινές ενάντια στο νόμο, με ανακοινώσεις που «ξεσπαθώνουν» ενάντια στα «λαμόγια της Βουλής» που ψήφισαν το νόμο, με συμμετοχή μελών τους σε καταλήψεις, ακόμη και σε κοινά πλαίσιο (από πλευράς ΠΑΣΠ) με αγωνιστικές παρατάξεις.
«Όλη η πλατεία μια σχολή, κάθε σχολή και μια πλατεία». Με αυτό το σύνθημα το Συντονιστικό Γενικών Συνελεύσεων και Καταλήψεων Αθήνας και με ανάλογες αποφάσεις σε άλλες πόλεις οι φοιτητές καλούν στις 3 Σεπτέμβρη, που το κίνημα των πλατειών ξανασυναντιέται, οι πορείες τους να καταλήγουν στις πλατείες. Στην Αθήνα υπάρχει προσυγκέντρωση στα Προπύλαια και κατάληξη το απόγευμα στην Πλατεία Συντάγματος. Επιπλέον την Πέμπτη 8 Σεπτέμβρη υπάρχει νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο σε όλες τις πόλεις με τη συμμετοχή και των καθηγητών, οι οποίοι συζητούν το ενδεχόμενο απεργιακών κινητοποιήσεων. Αναμένονται οι γενικές τους συνελεύσεις, ενώ δεν λείπουν και «συντηρητικές» φωνές για δικαστική προσφυγή πρώτα κατά της αντισυνταγματικότητας του νόμου και αργότερα κινητοποιήσεις. Αρκετά πιο μαζικό (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) ήταν το συλλαλητήριο αυτής της Πέμπτης, με περίπου 3.500 κόσμο, κυρίως φοιτητές, στην Αθήνα. Το νούμερο είναι ενδεικτικό των διαθέσεων ενάντια στην ολοκληρωτική διάλυση του δημόσιου πανεπιστημίου, αλλά και των προβλημάτων γραμμής και συντονισμού όλου του εκπαιδευτικού κόσμου, πράγμα που εμποδίζει τα κομμάτια της εκπαίδευσης να συναντηθούν μεταξύ τους και να συνδεθούν με την υπόλοιπη κοινωνία.
Σ.Γ.
Σχόλια

Exit mobile version