Αρχική κοινωνία η άλλη Θεσσαλονίκη Πλατφόρμα μέτρων κοινωνικής προστασίας απέναντι στην κρίση

Πλατφόρμα μέτρων κοινωνικής προστασίας απέναντι στην κρίση

Χρέος μας η προγραμματική αριστερή αντιπολίτευση απέναντι
στη διοίκηση Μπουτάρη, ανέφεραν τα μέλη της Ανοιχτής Πόλη.

Συνέντευξη Τύπου εφ’ όλης της ύλης παραχώρησε η δημοτική παράταξη Θεσσαλονίκη-Ανοιχτή Πόλη, την Πέμπτη το πρωί στα γραφεία της δημοτικής κίνησης. Τα μέλη της δημοτικής κίνησης έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα στις προτάσεις της Ανοιχτής Πόλης για λήψη από τον δήμο μέτρων κοινωνικής πολιτικής και τόνισαν ότι «η επικαιρότητα των προτάσεων προκύπτει από την τραγική πραγματικότητα που βιώνει πλήθος συμπολιτών μας και αυτό βεβαιώνουν τα στοιχεία όσον αφορά τις απολύσεις, την ανασφάλιστη εργασία, τη μερική απασχόληση και γενικά το επίπεδο της επελαύνουσας «νέας φτώχειας», της περιθωριοποίησης, του κοινωνικού αποκλεισμού».
Μάλιστα, έδωσαν στη δημοσιότητα στοιχεία που αποτυπώνουν τις επιπτώσεις της κρίσης στον πληθυσμό της πόλης. Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία των υπηρεσιών του υπουργείου Εργασίας στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας, μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2010 έγιναν: 58.352 απολύσεις, 33.466 προσλήψεις, από τις οποίες οι 16.046 μερικής απασχόλησης, οι 13.330 πλήρους απασχόλησης και οι 4.090 εκ περιτροπής εργασία.
Πρώτα θύματα αυτής της αντεργατικής και αντιλαϊκής πολιτικής οι γυναίκες. Πρώτες στις απολύσεις, πρώτες στην ανεργία, πρώτες στη μακροχρόνια ανεργία, πρώτες στη μερική απασχόληση. Ακολουθούν οι μετανάστες και οι νέοι. Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία: από τις 58.352 απολύσεις, οι 37.345 αφορούσαν γυναίκες, ποσοστό 64%. Από τις 16.046 προσλήψεις μερικής απασχόλησης, οι 11.552 αφορούσαν γυναίκες, ποσοστό 72%. Από τις 4.090 προσλήψεις εκ περιτροπής εργασίας, οι 3.190 αφορούσαν γυναίκες, ποσοστό 78%. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας Κ. Μακεδονίας το ποσοστό των ανασφάλιστων ανέρχεται στο 35%.
Ο επικεφαλής της παράταξης και δημοτικός σύμβουλος Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, αφού περιέγραψε τη νέα συνθήκη στην οποία περιήλθε η αυτοδιοίκηση με την υποχρεωτική καθήλωσή της στην κλίνη του «Μνημονίου 3», ανέλυσε τις προτάσεις κοινωνικής πολιτικής και τόνισε πως «η εφαρμογή τους είναι θέμα πολιτικής βούλησης και ορισμού προτεραιοτήτων της νέας δημοτικής αρχής», καθώς πρόκειται για προτάσεις ρεαλιστικές και άμεσα εφαρμόσιμες.
Ιδιαίτερη μνεία έγινε στα υψηλά δημοτικά τέλη που καταβάλλουν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης και τα οποία έχουν χάσει εδώ και καιρό την ανταποδοτικότητά τους.
Η Ανοιχτή Πόλη έχει προτείνει μείωση των δημοτικών τελών, απαλλαγή των ανέργων και των οικονομικά ασθενέστερων και καθιέρωση ενός κοινωνικά δίκαιου συστήματος τελών, το οποίο θα λειτουργεί στην πράξη αναδιανεμητικά, αντλώντας πόρους από όσους κερδίζουν από την πόλη και αποδίδοντας τους πόρους σε όσους τους έχουν ανάγκη, με τη μορφή κοινωνικών παροχών.
Το μέλος της δημοτικής παράταξης και πρώτη επιλαχούσα δημοτική σύμβουλος Πέτη Πέρκα αναφέρθηκε κριτικά στις εξαγγελίες της νέας δημοτικής αρχής σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα, το μετρό και την αναποτελεσματικότητα του μέτρου του δακτυλίου –που εξήγγειλε ο κ.Μπουτάρης– χωρίς να υπάρχουν οι στοιχειώδεις υποδομές στάθμευσης περιφερειακά του κέντρου.
Τέλος, το μέλος της γραμματείας της δημοτικής κίνησης Μίλτος Οικονόμου, επανεπιβεβαίωσε τη διάθεση και τη διαθεσιμότητα όλων των μελών της Ανοιχτής Πόλης να παρεμβαίνουν σε όλα τα θέματα που αφορούν τη Θεσσαλονίκη και την καθημερινότητά της, ευαισθητοποιώντας όλο και περισσότερους/ες τονίζοντας ότι «συνεχίζουμε μέχρι να αρχίσουμε να αναγνωρίζουμε τους εαυτούς μας στο πρόσωπο αυτής της πόλης, αφού για εμάς πόλη είναι οι άνθρωποί της και μόνο σε μια ανοιχτή πόλη πραγματώνεται σε όλη την έκτασή της η έννοια του πολίτη».
Σχετικά με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με την αποκομιδή των σκουπιδιών, τα μέλη της Ανοιχτής Πόλης αναφέρθηκαν στις ευθύνες που βαραίνουν την προηγούμενη διοίκηση του δήμου και οδήγησαν τη Θεσσαλονίκη να είναι η πόλη με τα περισσότερα εκτός λειτουργίας απορριμματοφόρα, καθώς από τα 85 συνολικά οχήματα, σε λειτουργία βρίσκονται μόλις τα 8. Παράλληλα επαναδιατυπώθηκε η πρόταση για ανάθεση της επισκευής των απορριμματοφόρων στην ΕΛΒΟ, καθώς και η παραγγελία στην εταιρία νέων οχημάτων. Η πρόταση αυτή είναι ιδιαιτέρως σημαντική, όπως τονίστηκε, αφού «θα δώσει πνοή σε ένα κρατικό εργοστάσιο, που οι επιλογές της κεντρικής εξουσίας τα τελευταία χρόνια, το είχαν οδηγήσει στον μαρασμό».

Σχόλια

Exit mobile version