Αρχική κοινωνία εργασία Πετυχημένες απεργίες κόντρα στην επίθεση λάσπης

Πετυχημένες απεργίες κόντρα στην επίθεση λάσπης

Αγώνας για δικαιώματα και φθηνές υπηρεσίες από ΠΝΟ-ΟΣΜΕ – Η απεργία των εργαζόμενων στα ΚΤΕΛ – Επανέρχονται μετά το Πάσχα οι ναυτεργάτες.

Αγώνας για δικαιώματα και φθηνές υπηρεσίες από ΠΝΟ-ΟΣΜΕ.

Με την πεποίθηση ότι ο αγώνας τους δεν εξυπηρετεί μόνο τις δικές τους συντεχνιακές -όπως αρέσκεται η κυβέρνηση να τις αποκαλεί- ανάγκες, αλλά είναι ένας αγώνας ευρύτερος που προασπίζει τόσο τα εργασιακά τους δικαιώματα, όσο και το επίπεδο των υπηρεσιών προς το λαό, οι ναυτεργάτες απεργοί, αλλά και οι εργαζόμενοι στα ΚΤΕΛ, πάνε κόντρα στη συντονισμένη επίθεση του μνημονιακού μπλοκ.
Όπως χαρακτηριστικά δηλώνει στον Δρόμο, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδος (ΟΣΜΕ), Βασίλης Δημητρόπουλος «η πολιτική που ακολουθούν, αναφορικά με τα εργασιακά μας δικαιώματα, γίνεται πιο μνημονιακή και από ό,τι προβλέπει το ίδιο, το δικό τους μνημόνιο για τις ΣΣΕ», ενώ τονίζει πως η προσπάθεια να ενεργοποιήσουν τη γνωστή μέθοδο του κοινωνικού αυτοματισμού, θα πέσει στο κενό. Ο ίδιος σημειώνει ότι «όσο και να μας κατηγορήσουν, ποιος από τους επιβάτες δεν αντιλαμβάνεται ότι παλεύουμε και για τις δικές του φθηνές και αξιόπιστες υπηρεσίες;».
Ο πρόεδρος της ΠΝΟ, Κ. Χαλάς, από την πλευρά του, αναφέρει: «Την επίθεση την περιμέναμε. Μας κατηγορούν ότι θα αφήσουμε τα νησιά να ερημώσουν τις άγιες ημέρες του Πάσχα, αυτοί που με την πολιτική τους, εδώ και τόσα χρόνια έχουν αφήσει τα νησιά χωρίς αξιόπλοα πλοία, χωρίς καθόλου πλοία (σε πολλές περιπτώσεις) και με τους εφοπλιστές να τσεπώνουν τα λεφτά των επιδοτούμενων άγονων γραμμών, ναυλώνοντας σαπιοκάραβα».

Η απεργία των εργαζόμενων στα ΚΤΕΛ
Με αφορμή την 24ωρη απεργία στην οποία προχώρησαν οι εργαζόμενοι στα ΚΤΕΛ όλης της χώρας, ο πρόεδρος της ομοσπονδίας τους επισημαίνει ότι «οι ιδιοκτήτες-εργοδότες αποφάσισαν παράνομα να καταγγείλουν τη συλλογική μας σύμβαση, η οποία ακόμη και με το κατάπτυστο Μνημόνιο θα έπρεπε να ισχύσει έως το Φεβρουάριο του 2013». Παράλληλα με αυτό, η δανειακή σύμβαση, την οποία ο ίδιος χαρακτήρισε «μνημόσυνο για όλους τους εργαζόμενους», ήρε το νομικό πλαίσιο λειτουργίας των εργαζομένων σε ΝΠΔΤ και ΝΠΙΤ, ανοίγοντας το δρόμο για μαζικές απολύσεις εργαζομένων από τις μονοπωλιακές -μην ξεχνιόμαστε!- εταιρίες ΚΤΕΛ και μάλιστα χωρίς κανένα περιορισμό. Ήδη, όπως μας λέει μέσα σε λίγες μόνο εβδομάδες, η ομοσπονδία έχει καταγράψει τουλάχιστον 30 απολύσεις εργαζομένων στα ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, Κορίνθου, Ιωαννίνων κ.ά.
Όσον αφορά τη σημασία του αγώνα, ο ίδιος ο πρόεδρος της ΟΣΜΕ, αναφέρει ότι «ακραία αποτελέσματα θα φέρει η δική τους πολιτική, όχι η απεργία μας. Για παράδειγμα ο Νομός Χαλκιδικής εξυπηρετείται αποκλειστικά από τα ΚΤΕΛ, καθώς δεν υπάρχουν ούτε Μέσα σταθερής τροχιάς για τους επιβάτες. Οι 6 απολύσεις που ήδη έγιναν και οι 6 που προαναγγέλθηκαν θα αφήσουν σχεδόν χωρίς προσωπικό -άρα και χωρίς συχνά δρομολόγια- ολόκληρη την περιοχή». Για το συγκεκριμένο θέμα και μετά τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο ΚΤΕΛ Χαλκιδικής την προηγούμενη εβδομάδα, παρενέβη με ερώτησή της στη Βουλή και η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Β’ Θεσσαλονίκης, Ε. Αμανατίδου-Πασχαλίδου, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Εκμεταλλευόμενη τις συνθήκες που διαμορφώθηκαν στη χώρα μας από την πολιτική της συγκυβέρνησης των Μνημονίων η Διοίκηση του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής Α.Ε. προβαίνει σε απολύσεις υπαλλήλων με στόχο τη μεγιστοποίηση του κέρδους των ιδιοκτητών της επιχείρησης σε βάρος των εργαζομένων και του επιβατικού κοινού». Η εκτελεστική γραμματεία της ΟΣΜΕ θα συνεδριάσει εκ νέου μετά το Πάσχα, προκειμένου να αποφασίσει τον τρόπο με τον οποίο θα κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις της.

Επανέρχονται μετά το Πάσχα οι ναυτεργάτες
Μια απολύτως επιτυχημένη απεργία, παρά την πανταχόθεν επίθεση, πραγματοποίησαν τη Μ. Τρίτη και Μ. Τετάρτη οι ναυτεργάτες, απαντώντας αγωνιστικά στην αδιαλλαξία του υπ. Ανάπτυξης-Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας που, ενώ φαινομενικά «πάλευε» να υπάρξει συμβιβαστική λύση στις διαδοχικές συναντήσεις τους, πρακτικά δεν παρουσίαζε καμία βελτιωτική πρόταση στα αιτήματά τους. Η ΠΝΟ είναι αποφασισμένη να προχωρήσει αγωνιστικά, καθώς μετά το Πάσχα θα συνεδριάσει εκ νέου η εκτελεστική γραμματεία για να αποφασίσει με ποιον τρόπο θα επανέλθει. Σύμφωνα με τους ίδιους τους ναυτεργάτες, δεν μπορεί το υπουργείο και τα παπαγαλάκια του να μας καλούν «να κατανοήσουμε, να σεβαστούμε και να είμαστε αλληλέγγυοι στα προβλήματα των Ελλήνων πολιτών», την ίδια ώρα που η πολιτική που ακολουθούν, έχει οδηγήσει σε παροπλισμό το 60% των πλοίων προς τα νησιά, που πραγματικά ερημώνουν ειδικά το χειμώνα, έχει οδηγήσει σε δεκάδες απολύσεις Ελλήνων ναυτικών, την ώρα που οι εφοπλιστές παίζουν το παιχνίδι τους, πλουτίζοντας από τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, αρνούμενοι παράλληλα να δρομολογήσουν πλοία, εάν δεν το κρίνουν συμφέρον για την τσέπη τους.

Μ.Ε.

Σχόλια

Exit mobile version