Αρχική κοινωνία εργασία Μέτωπο αντίστασης στην αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών

Μέτωπο αντίστασης στην αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών

Οι πολιτικοί που αντιμετωπίζουν τους συγκοινωνιακούς φορείς ως πάρκινγκ εργαζομένων και τους έχουν, διαχρονικά, χρησιμοποιήσει για τα πολιτικά τους παιχνίδια, δείχνουν τους εργαζόμενους και τις αμοιβές τους ως αιτία των ελλειμμάτων.

Στο έδαφος αυτής της προπαγανδιστικής επίθεσης που δέχονται οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημ. Ρέππας πέρασε από το Yπουργικό Συμβούλιο, την περασμένη Τρίτη, το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών. Την ίδια μέρα που το Υπουργικό Συμβούλιο, «ομόθυμα», στήριξε τον κ. Ρέππα, στη Βουλή ψηφιζόταν το πολυνομοσχέδιο. Με ένα σύνολο νόμων επιχειρεί η κυβέρνηση να χτυπήσει όλα τα μισθολογικά και εργασιακά κεκτημένα των εργαζομένων στις συγκοινωνίες και όλες τις λεγόμενες ΔΕΚΟ. «Δεν πρόκειται να συναινέσουμε, συνεχίζουμε για την αξιοπρέπειά μας», τονίζει στον Δρόμο ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ, Νίκος Σιαπάτης. Οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες, συντονισμένα, συνεχίζουν και τρίτη εβδομάδα τις κινητοποιήσεις τους.
«Πουθενά στην Ευρώπη δεν γίνεται συγκοινωνία χωρίς επιδότηση. Επιδότηση υπάρχει και στις ιδιωτικές συγκοινωνίες της χώρας μας, όπως ο ΟΑΣΘ και οι ακτοπλοϊκές γραμμές. Κι ενώ εκεί δίνονται τα ποσά των επιδοτήσεων, σε εμάς περικόπτονταν και οφείλονται τεράστια ποσά, με αποτέλεσμα να καταφεύγουμε στο δανεισμό και να χρεωνόμαστε με τοκοχρεολύσια, που σήμερα τα εμφανίζουν ως ελλείμματα». Τα επιχειρήματα που μας παραθέτει ο κ. Σιαπάτης, θάβονται κάτω από τον εύκολο λαϊκισμό για τις «υπέρογκες» αμοιβές των εργαζομένων. Όσον αφορά ειδικά τον ΗΣΑΠ, ο πρόεδρος των εργαζομένων μας εξηγεί τη λαθροχειρία που γίνεται και εμφανίζεται η αυξημένη υπερωριακή απασχόληση και οι αμοιβές για την εργασία τα σαββατοκύριακα (λόγω του πολύ μειωμένου προσωπικού) μαζί με την πολύ αυξημένη ασφαλιστική εισφορά που υπάρχει στον οργανισμό, ως ένα σύνολο που όμως δεν έχει καμία σχέση με τις βασικές αποδοχές.
Τι ετοιμάζει, όμως, ο κ. Ρέππας για τις συγκοινωνίες. Κατά το μοντέλο που ακολουθήθηκε στον ΟΣΕ, προβλέπεται αλλαγή των κανονισμών και κατάργηση των συμβάσεων εργασίας μέσω της ενοποίησης των σημερινών πέντε φορέων σε δυο και παράλληλα μετάταξη περίπου 1.500 εργαζομένων που αυθαίρετα χαρακτηρίζονται «πλεονάζον προσωπικό». Για να φανεί πώς αντιμετωπίζονται οι συγκοινωνιακοί φορείς, που όπως μας λέει ο συνδικαλιστής του ΗΣΑΠ «λειτουργούν στη λογική της παρέας», μετά από την ιδιωτικοποίηση ενός άλλου συγκοινωνιακού φορέα – της Ολυμπιακής, στον ΗΣΑΠ μετατάχθηκαν 50 εργαζόμενοι του κάποτε εθνικού αερομεταφορέα. «Θα υπολογισθούν και αυτοί στους πλεονάζοντες;», είναι το εύλογο ερώτημα του κ. Σιαπάτη.

Το μοντέλο ΟΣΕ οδηγεί σε διάλυση του δικτύου
Το «μοντέλο ΟΣΕ», που τόσο έντονα χρησιμοποιείται από την κυβέρνηση για τις επόμενες αναδιαρθρώσεις των ΔΕΚΟ, προχωρά μετατρέποντας το δίκτυο του σιδηροδρόμου σε… τρενάκι του λούνα παρκ. «Το μισό δίκτυο διαλύεται», λέει στον Δρόμο ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Νώντας Θεοδωρόπουλος.
Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο που δόθηκε στα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων του ΟΣΕ, κλείνει η γραμμή της Πελοποννήσου, εκτός των τουριστικών δρομολογίων, κλείνουν οι επιβατικές γραμμές εξωτερικού προς Σκόπια, Σόφια και Κωνσταντινούπολη, κλείνουν οι γραμμές της Δυτικής Μακεδονίας (Έδεσσα-Κοζάνη και Έδεσσα-Φλώρινα). «Προβλέπεται μέχρι τριπλασιασμός των εισιτηρίων, που αυτό θα μειώσει κι άλλο τα έσοδα, αφού δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιεί πλέον το τρένο ο επιβάτης και θα οδηγηθεί σε κατάρρευση ο σιδηρόδρομος», μας λέει ο κ. Θεοδωρόπουλος.
Μια απλή λογική συνέπεια που ανοίγει το δρόμο σε ιδιωτικά συμφέροντα. Κι αυτό το σχέδιο πέρασε, επιμελώς, μέσα από τη στοχοποίηση του προσωπικού. Το σχέδιο που εξυφαίνει η διοίκηση του ΟΣΕ για τους μισθούς των εργαζομένων προβλέπει μειώσεις 40-50%. Αυτό το «μοντέλο» αντιμάχονται οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες συντονισμένα, για πρώτη φορά, μετά από πολλά χρόνια.

Γιώργος Κατερίνης

Τα σχέδια του «ευαίσθητου» κ. Ρέππα

Αυξήσεις εισιτηρίων που θα φθάσουν και το 50%, εφαρμογή συστήματος με ζώνες διαδρομών και με διαφορετική χρέωση ανά ζώνη, μείωση της διάρκειας του ενιαίου εισιτηρίου, διαφορετικά εισιτήρια για μετρό-Ηλεκτρικό-τραμ και λεωφορεία-τρόλεϊ. Αυτά προβλέπει το νομοσχέδιο Ρέππα, σε μια εποχή που το εισόδημα των εργαζομένων μειώνεται καθημερινά.

Σχόλια

Exit mobile version