Αρχική κοινωνία εργασία Λύση με δουλειά για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Λύση με δουλειά για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Ενιαίο μέτωπο πάλης για όλη τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία. Του Βασίλη Τσιμπίδη* 

Αρκετούς μήνες τώρα όλοι οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά βρισκόμασταν σε μια κόκκινη γραμμή. Εδώ και λίγες μέρες, όμως, βρισκόμαστε στη σκληρή πραγματικότητα της έμμεσης απόλυσής μας, αφού μας εκβιάζουν να δουλεύουμε μόλις μια ημέρα την εβδομάδα. Ασφαλώς και είναι μια μεθόδευση εκβιασμού που επελέγη από την εργοδοσία για το δικό της έννομο συμφέρον και πάλι λίγες μέρες πριν από τις εκλογές. H σημερινή κρίση που περνάμε, ως εργαζόμενοι, είναι η χειρότερη κρίση στην ιστορία του ναυπηγείου. Χειρότερη ακόμα και από αυτή του 1985 με το γνωστό lock-out του Νιάρχου, διότι τότε υπήρχε απέναντί σου μια κυβέρνηση με κοινωνικό πρόσωπο.
Σήμερα όμως απέναντί μας όχι μόνο δεν έχουμε κυβέρνηση, αλλά και μέχρι πριν από λίγες ημέρες είχαμε να αντιπαλέψουμε μια κυβέρνηση ακραίας αντεργατικής πολιτικής που νομοθετούσε συνεχώς ευεργετήματα για την τρόικα, την Ε.Ε. και το κεφάλαιο. Εξαιτίας, λοιπόν, αυτού του ακραίου αντεργατικού νομοθετήματος του Δεκεμβρίου του 2010, που έγινε το απόλυτο εργαλείο στα χέρια της ντόπιας και ξένης εργοδοσίας, βρισκόμαστε εδώ σήμερα. Το συγκεκριμένο νόμο τον έφερε το ΠΑΣΟΚ και τον ψήφισαν ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ.
Πώς όμως φτάσαμε έως εδώ που είμαστε σήμερα;
Από το 1998 και κυρίως από την άνοιξη του 1999, όταν είχε προοπτικές το μετοχικό σχήμα του ναυπηγείου (που ήταν 51% στην ΕΤΒΑ και 49% στον συνεταιρισμό των εργαζομένων) που ήταν ένα πρωτότυπο σχήμα, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο (το οποίο είχε εγκριθεί από την Ε.Ε.), ξεκίνησε ένα διαρκές έγκλημα από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ., τον κυβερνητικό συνδικαλισμό του ναυπηγείου και από τις πολυεθνικές που φλέρταραν με το ναυπηγείο από το 1997 έως το 2001 και από το 2001-2002 έως σήμερα, ως εναλλασσόμενοι ιδιοκτήτες πλέον.
Ένα διαρκές έγκλημα εις βάρος των ίδιων των εργαζομένων του ναυπηγείου, της κοινωνίας και της εθνικής οικονομίας. Σ’ αυτό το έγκλημα έβαλαν λίγο φρένο το 2008 με την αντίστασή τους οι εργαζόμενοι στο τροχαίο υλικό, καθώς αποκάλυψαν τα σχέδια. Με τους δικαστικούς αγώνες δε που δρομολογήθηκαν, πάγωσε ο περαιτέρω τεμαχισμός του ναυπηγείου. Τον Γενάρη του 2008 θα αποσχίζονταν και οι επισκευές πλοίων. Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι θα μπορούσε σήμερα να λειτουργεί ένα ναυπηγείο με 3.000 σταθερά εργαζόμενους, αλλά κάποια συμφέροντα δεν το ήθελαν αυτό.
Αντί, όμως, σήμερα να βρισκόμαστε σε σταθερή ανάπτυξη και σταθερή εργασία, ζούμε τις απειλές της εταιρίας ότι: «θα οδηγηθεί σε πτώχευση». Ξεκάθαρη απειλή για πτώχευση και αν οδηγηθεί σε αυτήν την απόφαση, θα γίνει μέσω του «οχήματος» που λέγεται εταιρία HOERN με έδρα το Κίελο με τις 26.000 ευρώ μετοχικό κεφάλαιο, όπου πήγαν το 75,1% των μετοχών του ναυπηγείου στις 24/09/2010, πέντε μέρες πριν από την ψήφιση του νόμου, δηλαδή.

Τι μπορεί να γίνει
Για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τα μεγάλα προβλήματα και για να εξασφαλίσουμε την δουλειά μας στο ναυπηγείο πρέπει:
• Πρώτα και πάνω απ’ όλα να ακυρώσουμε την απόφαση της εταιρίας για την μια ημέρα εργασία την εβδομάδα.
• Να αγωνιστούμε μαζί με τους υπόλοιπους εργαζόμενους στην ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, μέσα από ένα ενιαίο μέτωπο ταξικής πάλης, πάνω σε ένα σχέδιο κοινής δράσης που θα συμφωνηθεί από όλους υπό τον συντονισμό της ΠΟΕΜ. Όλοι μαζί Ναυπηγεία Σκαραμαγκά – Ναυπηγεία Ελευσίνας / Σύρου και Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος μπορούμε να ανατρέψουμε τη σημερινή κατάσταση, της ανεργίας και της επισφαλούς εργασίας. Για τον λόγο αυτό, εμείς ως Νέο Κίνημα Αλλαγής (NKA), χαιρετίζουμε το ψήφισμα-κάλεσμα της ομόφωνης απόφασης της Γ.Σ. στις 21ης Απρίλη, των εργαζομένων της Ζώνης του Περάματος, μια πρόταση άλλωστε στην οποία συνέβαλε το ΝΚΑ και η Εργατική Ενότητα της Ζώνης.
• Να διεκδικήσουμε την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για τα έτη 2010-2012 και 2013.
• Να απαιτήσουμε εδώ και τώρα, βάζοντας μπροστά την ελληνική κυβέρνηση και όλα τα πολιτικά κόμματα, ως μέγιστο εθνικό θέμα να αρθούν όλες, ανεξαιρέτως, οι απαγορεύσεις από την Ε.Ε. για την παραγωγή. Να μπορούμε να κατασκευάζουμε και να επισκευάζουμε πλοία-υποβρύχια πολεμικά, πλοία εμπορικά, εγχώρια και ξένα. Να δουλέψει και η ΝΕΖ με το άνοιγμα των δεξαμενών του Σκαραμαγκά. Για ένα ναυπηγείο ενιαίο με όλες του τις επιχειρηματικές μονάδες. Για να παράγουμε τρένα, συστήματα αιολικής ενέργειας, βαριές βιομηχανικές μεταλλικές κατασκευές και κάθε άλλο κοινωνικό αγαθό για τις ανάγκες της χώρας μας.
• Για την εξασφάλιση της ομαλής μελλοντικής λειτουργίας του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά πρέπει να γίνουν αλλαγές στον Ν.3885/10 με τροποποίησή του στη Βουλή, για να κλείσουν όλα τα ανοικτά ζητήματα που δεν «προβλέφθηκαν» και που μας έχουν προκαλέσει σήμερα τα προβλήματα:
1. Να συμπεριληφθεί στη βάση της παρ. η του άρθρου 22 της αιτιολογικής έκθεσης της 17/9/2010 επίτευξη ορόσημων πληρωμών πορείας ολοκλήρωσης των έργων, αλλά και το δικαίωμα να ολοκληρωθούν τα έργα με άλλους αναδόχους.
2. Να ολοκληρωθούν οι εργασίες και να παραδοθούν τα υπόλοιπα 6 υποβρύχια (3+3) στο Πολεμικό Ναυτικό στα ισχύοντα τελευταία χρονοδιαγράμματα.
3. Να καταβληθούν τα δεδουλευμένα από 1/5/2009 στους εργαζόμενους του Τροχαίου Υλικού, να αναγνωρισθεί η εργασιακή τους σχέση με την «Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε.» και να συνεχίσουν να δουλεύουν με τα ίδια δικαιώματα, όπως όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι του ναυπηγείου. Επίσης, να πληρώνονται από τους ίδιους οικονομικούς πόρους.
4. Να τακτοποιηθούν και να κλείσουν όλες οι εκκρεμότητες με τις προγραμματικές συμφωνίες και τις αξιώσεις του ΟΣΕ με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Αν δεν κλείσουν αυτές οι εκκρεμότητες, θα είναι ένα συνεχές πρόβλημα στη λειτουργία του ναυπηγείου.
• Να ολοκληρωθεί η ανακατασκευή των υπολοίπων 62 βαγονιών της προγραμματικής συμφωνίας 37α του ΟΣΕ (που πολλά από αυτά τα βαγόνια σαπίζουν σήμερα μέσα στο ναυπηγείο) και να δώσει άμεση απασχόληση.
Για το συμφέρον της κοινωνίας, των εργαζομένων και της εθνικής οικονομίας, εξακολουθούμε να υποστηρίζουμε ότι η εθνικοποίηση του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά με εργατικό έλεγχο μέσα από την χάραξη εθνικής ναυπηγικής πολιτικής είναι η μοναδική προοπτική βιώσιμης λύσης.

*Ο Βασίλης Τσιμπίδης είναι μέλος του Δ.Σ. του σωματείου εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά «Η Τρίαινα», εκπρόσωπος του σχήματος Νέο Κίνημα Αλλαγής

Παροχή προεκλογικών υπηρεσιών από ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ

Δώδεκα μέρες μετά την έναρξη των κινητοποιήσεων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για να μην εφαρμοστεί η εκ περιτροπής εργασία της μιας ημέρας, οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ «πείσθηκαν» από τις συναντήσεις τους με τον Βενιζέλο και τον Αβραμόπουλο και ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις. Σε μια έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. του σωματείου «Η Τρίαινα», την Τετάρτη 2 Μαΐου, τέσσερις μόνο ημέρες πριν από τις εκλογές και χωρίς να έχει αποσυρθεί η εκβιαστική απόφαση της διοίκησης των ναυπηγείων, οι συνδικαλιστές των δυο παρατάξεων, αυθαίρετα, κήρυξαν τη λήξη ενός αγώνα που είχε την καθολική έγκριση των εργαζομένων μέσα από γενική συνέλευση. Προσφέροντας, έτσι, προεκλογικό άλλοθι στα δυο κόμματα, που ευθύνονται για την αδρανοποίηση του μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας.

Σχόλια

Exit mobile version