Αρχική κοινωνία εργασία Κοίτα ποιοι μιλούν για προνόμια

Κοίτα ποιοι μιλούν για προνόμια

Ο αγώνας στα Ελληνικά Πετρέλαια ενδιαφέρει όλους τους εργαζόμενους.

Σε τετραήμερη απεργία βρίσκονται από την Πέμπτη, 19/5, οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Πετρέλαια. Συνεχίζοντας για δεύτερο μήνα τις κινητοποιήσεις τους, έχουν αντιμετωπίσει μια συντονισμένη επίθεση λάσπης και συκοφαντίας. Η διοίκηση των ΕΛΠΕ, μιας από τις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις, με καθαρά κέρδη 208 εκατ. ευρώ το 2010, 18% περισσότερα από το 2009 και με κέρδη 115 εκατ. ευρώ μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2011, αρνείται να υπογράψει τη φετινή Συλλογική Σύμβαση με το σωματείο των εργαζομένων, προβάλλοντας ως επιχειρήματα την… κρίση.
Ποια είναι, όμως, αυτή η διοίκηση; Διαβάστε και θαυμάστε:
Πρόεδρος είναι ο Τάσος Γιαννίτσης, καθηγητής και πρώην υπουργός, με ετήσιες αποδοχές 170 χιλ. ευρώ.
Διευθύνων Σύμβουλος ο Ιωάννης Κωστόπουλος, παλαιότερα στέλεχος του Ομίλου Λάτση, ο οποίος διαθέτει το 41% των μετοχών των ΕΛΠΕ, βαπτισθείς το 2008 εκπρόσωπος του Ελληνικού Δημοσίου, με ετήσιες αποδοχές 238 χιλ. ευρώ.
Αυτή η εταιρία που δίνει τέτοιους μισθούς και ακόμα περισσότερα προνόμια (εταιρικά αυτοκίνητα, κάρτες κ.λπ.) στα στελέχη της, μια εταιρία που δίνει 1,2 εκατ. ευρώ το χρόνο σε διαφήμιση και λοιπά έξοδα δημοσιότητας και στήνει αυτή την περίοδο ένα δεύτερο διυλιστήριο στην Ελευσίνα, πραγματοποιώντας ίσως τη μεγαλύτερη βιομηχανική επένδυση στη χώρα μας, έχει αποδοθεί σε έναν πόλεμο προπαγάνδας, συκοφαντεί και σέρνει στα δικαστήρια τους αγώνες των εργαζομένων, με ένα και μόνο στόχο: να σπάσει τη Συλλογική Σύμβαση, να υπηρετήσει τους στόχους που βάζει η κυβέρνηση και η τρόικα για αποδόμηση των κεκτημένων και να λειτουργήσει στην υπόλοιπη κοινωνία ως ένα ακόμα παράδειγμα τήρησης του Μνημονίου.
Ο γενικός γραμματέας της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Ενέργειας που παραβρέθηκε σε συνέντευξη Τύπου του σωματείου των εργαζομένων στα ΕΛΠΕ τόνισε τη σημασία που έχει ο αγώνας αυτός για τον αγώνα που δίνουν και άλλοι κλάδοι εργαζομένων. Κι έδωσε ένα πραγματικά αποκαλυπτικό στοιχείο: το μισθολογικό κόστος στα διυλιστήρια δεν υπερβαίνει το 3% του κόστους λειτουργίας τους. Κάθε μείωση, λοιπόν, ελάχιστα επηρεάζει τα οικονομικά αποτελέσματά τους.
Γιώργος Κατερίνης

 

Σχόλια

Exit mobile version