Αρχική αρχείο στηλών media mediaογώντας: Η κατασκευή συναίνεσης σε 46 τηλεοπτικές ώρες ενημέρωσης

mediaογώντας: Η κατασκευή συναίνεσης σε 46 τηλεοπτικές ώρες ενημέρωσης

Της Ματίνας Παπαχριστούδη. Απίστευτα πολύς τηλεοπτικός χρόνος, απίστευτα μεγάλα κόστη, απίστευτα πολλές συνδέσεις.

Η τηλεόραση για τέσσερις μέρες μετατράπηκε σε μια τεράστια ενημερωτική μηχανή που όρμησε κατευθείαν στο συνειδητό των πολιτών γκρεμίζοντας, ισοπεδώνοντας τις όποιες κριτικές σκέψεις ή αμφισβητήσεις υπήρχαν για τη συμφωνία της 26ης Οκτωβρίου. Και πάνω στα συντρίμμια κατασκεύασε, σε απίστευτα σύντομο χρόνο, την απαιτούμενη συναίνεση για την αποδοχή της νέας κυβέρνησης Παπαδήμου.
Η τηλεόραση, οι ιδιοκτήτες της, οι διευθυντές και τα στελέχη της, ξέχασαν τις περικοπές, τις οικονομίες, την κρίση και τα έδωσαν όλα. Και μόνο η παράθεση των ωρών συνεχούς ροής τηλεοπτικής καταγραφής στα πολιτικά γεγονότα, χθες Παρασκευή, αρκεί. Τέσσερα τηλεοπτικά κανάλια, Mega, ANT1, NET και ΣΚΑΙ δαπάνησαν ως το απόγευμα 37 ώρες συνολικά σε απευθείας μεταδόσεις ή έκτακτα δελτία ειδήσεων. Μαζί με τις 3 ώρες μεταδόσεις σε Star και Alpha και τα βραδινά δελτία ειδήσεων των 6 ωρών, η μαζική επιχείρηση πειθούς ξεπέρασε σε μια μέρα τις 46 ώρες! Και τι ώρες… Η τηλεοπτική ενημέρωση έστησε ολόκληρη παράσταση με τα πολύ γνωστά της υλικά. Μισές αλήθειες, πολλά ψέματα, έντονη δραματοποίηση, απόκρυψη βασικών πληροφοριών, υπερμεγέθυση άλλων. Για αυτό και στο Mega έκοβαν τις δηλώσεις πολιτικών που δεν τους άρεσαν ή ξέφευγαν από το βασικό στόχο. Για αυτό ούτε ένας στα κανάλια δεν θυμήθηκε τα greek statistics του Λουκά Παπαδήμου. Για αυτό βρίσκονταν στα παράθυρα τα ίδια και τα ίδια πρόσωπα: Μπακογιάννη, Καρατζαφέρης και η 4άδα των κυβερνητικών που στήριξε τη συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ.
Όλες αυτές τις μέρες η φθηνή τηλεοπτική ψυχαγωγία εξαφανίστηκε και τα κανάλια δεν λυπήθηκαν τα έξοδα απευθείας συνδέσεων. Τα αφεντικά της τηλεόρασης, τα στελέχη βγήκαν με πρωτοφανή μανία να υποστηρίξουν, να περάσουν, να επιβάλουν τον εκλεκτό και των δικών τους συμφερόντων στον ανώτατο θώκο του Κοινοβουλίου. Πριν δυο μόλις εβδομάδες σε αυτή τη στήλη γράφαμε για τους εκδότες-ιδιοκτήτες στη συνάντησά τους με τον Γιώργο Παπανδρέου, ότι καθένας προωθεί τα δικά του συμφέροντα, τους δικούς του ανθρώπους στην πολιτική σκηνή. Είχαν λοιπόν κάθε λόγο να τα παίξουν όλα για όλα σε αυτή την απίστευτη συμμαχία τους με το τραπεζικό κεφάλαιο. Με το στόχο να βρεθούν τα δικά τους συμφέροντα στην κορυφή προτεραιότητας το επόμενο διάστημα. Και όπως οι τραπεζίτες δεν θέλουν να ανοίξουν το πουγκί των κερδών τους για την επόμενη φάση της «σωτηρίας» από την Ε.Ε. και το ΔΝΤ, έτσι και τα ΜΜΕ δεν θέλουν επ’ ουδενί να βάλουν τα δικά τους λεφτά στις επιχειρήσεις τους. Αντιθέτως. Διαθέτουν έτοιμη ολόκληρη λίστα με απαιτήσεις για την επιβίωση των Μέσων τους.
Αυτά τα Μέσα και τα στελέχη τους έβαλαν μπροστά, επί οθόνης και μικροφώνου όλες τις προηγούμενες μέρες. Ατελείωτες ώρες στα στούντιο ανέκριναν τους ρεπόρτερ στο δρόμο, προωθούσαν ή υποβίβαζαν πολιτικά πρόσωπα, τακτικές και συμφέροντα υιοθετώντας ανοικτά ακόμη και ύβρεις για να περάσουν τη γνώμη τους.
Σε αυτή τη γελοία τηλεοπτική οπερέτα της χείριστης χειραγώγησης των πολιτών, ο ρόλος των ρεπόρτερ εξελίχθηκε σε επάγγελμα ύψιστου κινδύνου. Ενώ μετέφεραν με ακρίβεια τις φήμες, διαρροές από τα πολιτικά γραφεία, συμμετείχαν στα στημένα σόου χωρίς παράπονο ή διαμαρτυρία, έπεφταν θύματα τόσο από τα πολιτικά πρόσωπα όσο και από τους προϊσταμένους τους, τηλε-σχολιαστές στα παράθυρα. Η ευθεία παρέμβαση του βουλευτού της Ν.Δ. Α.Λυκουρέντζου, για ρεπόρτερ της ΝΕΤ, με την οποία κατηγόρησε την κρατική τηλεόραση ως «χαλκείο», ήταν το πλέον χαρακτηριστικό στιγμιότυπο στην άθλια παράσταση της τηλεοπτικής ενημέρωσης.

 

Σχόλια

Exit mobile version