Αρχική κοινωνία «Εσείς στα υπουργεία, ελάτε στα θρανία!»

«Εσείς στα υπουργεία, ελάτε στα θρανία!»

Μια μαζική και ελπιδοφόρα κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε στους κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης, με πρωταγωνιστές μαθητές της Α’ Λυκείου – τα άμεσα αυτά θύματα του μαθητοκτόνου… οράματος της συγκυβέρνησης για το Νέο Λύκειο. Η σπίθα ξεπήδησε από το 2ο ΓΕΛ Χαλκηδόνας, από τέσσερις μαθήτριες που αποφάσισαν να αντισταθούν στην απανθρωπιά του εκπαιδευτικού συστήματος.

Δημιούργησαν τη σελίδα «Θεατής ή συμπρωταγωνιστής», στο φέισμπουκ, και κάλεσαν τον κόσμο, μαθητές, καθηγητές και γονείς, σε ενεργό συμμετοχή, που βρήκε τεράστια ανταπόκριση. «Σταμάτα να περιμένεις και δράσε! Γίνε ενεργός πολίτης… Μην αφήσεις να σε κάνουν δικό τους φερέφωνο και άλλο ένα πειραματόζωο…», ανέφεραν στο κάλεσμά τους. Η μεγάλη πορεία με κυρίαρχο το σύνθημα «Εσείς στα υπουργεία, ελάτε στα θρανία να δείτε τι σημαίνει αληθινή παιδεία» κατέληξε στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.

Σε κείμενο που διένειμαν οι μαθητές ζητούν μεταξύ άλλων την κατάργηση του Νέου Λυκείου, την αναβάθμιση των υποδομών και τον εξανθρωπισμό της εξεταστικής διαδικασίας. «Βλέπουμε τα όνειρά μας να απομακρύνονται και στη συνέχεια να καταστρέφονται, μαζί με την Παιδεία, τη ζωή ενός κράτους. Τα παιδιά γύρω μας αγχώνονται, ταλαιπωρούνται ψυχικά και σωματικά, αυτοκτονούν! Όταν κάποιος αυτοκτονεί από υπερβολική πίεση, δεν είναι αυτοκτονία αλλά δολοφονία! Είναι τυχαίο που ένας μαθητής αυτοκτόνησε λίγο πριν γράψει θέμα περί ανθρωπιάς στις Πανελλαδικές Εξετάσεις; Τραγική ειρωνεία είναι το να γράφεις έκθεση για τον ανθρωπισμό όταν κάποιος χάνει τη ζωή του εξαιτίας ενός κράτους δίχως ανθρωπιά», αναφέρουν οι μαθητές.

 

Παράλογη η Τράπεζα Θεμάτων

«Σφαγή» των μαθητών της Α’ Λυκείου με το νέο σύστημα διεξαγωγής των εξετάσεων κατήγγειλαν, επίσης, σε συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης. Χαρακτήρισαν παράλογο και αδιέξοδο το εξεταστικό σύστημα και την Τράπεζα Θεμάτων, αφού μένουν μετεξεταστέοι ακόμη και μαθητές με μέσο όρο βαθμολογίας 18. Όπως αναφέρουν οι καθηγητές, τα ποσοστά αποτυχίας κυμαίνονται για τα Γενικά Λύκεια από 20% μέχρι 50% και σε κάποιες περιπτώσεις εκτοξεύονται στο 60%.

Το ποσοστό των μαθητών Θεσσαλονίκης της Α’ τάξης των Γενικών Λυκείων που παραπέμπονται για επαναληπτικές εξετάσεις το Σεπτέμβριο, έχει εξαπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι, ενώ ραγδαία αύξηση παρουσιάζει η κίνηση των φροντιστηρίων, από μαθητές της Α΄ Λυκείου που προσπαθούν να αντεπεξέλθουν και να αποφύγουν αυτήν τη μηχανή κουρέματος του εκπαιδευτικού μέλλοντός τους.

«Αποδεικνύονται, δυστυχώς, τα αδιέξοδα και παράλογα ενός εξεταστικού συστήματος που ταυτίζει τις διαδικασίες προαγωγής των μαθητών από τάξη σε τάξη, με τις εντελώς διαφορετικές απαιτήσεις και άλλης ποιότητας διαδικασίες επιλογής των μαθητών για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», τονίζουν οι καθηγητές και καταγγέλλουν ότι οι μαθητές ωθούνται να εγκαταλείψουν το Γενικό Λύκειο, αλλά και την προοπτική της πανεπιστημιακής μόρφωση, και να επιλέξουν μία πιο υποβαθμισμένη κατάρτιση, που θα παράγει φθηνό εργατικό προσωπικό.

 

Μικροαλλαγή από το υπουργείο

Το υπουργείο Παιδείας, σε μια προσπάθεια να κοπάσει τη γενικευμένη αγανάκτηση για τα τεράστια ποσοστά αποτυχίας στις προαγωγικές εξετάσεις, εξήγγειλε μια μικροαλλαγή στον τρόπο υπολογισμού της βαθμολογίας των μαθητών της Α’ Λυκείου, ότι «δεν θα απαιτείται πλέον η επίτευξη του 10 σε κάθε ξεχωριστό κλάδο των Μαθηματικών και της Γλώσσας, αλλά η επίτευξη του 10 ως μέσου όρου». Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των καθηγητών δηλώνουν ότι η ρύθμιση αυτή δεν πρόκειται να αλλάξει το ζοφερό τοπίο που δημιουργήθηκε στα λύκεια τόσο από τη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων όσο και από τη σκλήρυνση των όρων προαγωγής των μαθητών.

Σχόλια

Exit mobile version