Αρχική κοινωνία εργασία Διατήρηση κερδών με απολύσεις στη DHL

Διατήρηση κερδών με απολύσεις στη DHL

Και γερμανικές συνταγές μείωσης κόστους.

Του Γιώργου Κατερίνη.

Η κρίση ως πρόσχημα ή η κρίση ως κατάλληλο περιβάλλον, ανοίγει την όρεξη σε όλο και πιο πολλές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Δεκάδες εργαζόμενοι με ειδίκευση, με δικαιώματα, με προϋπηρεσία οδηγούνται στην έξοδο και τα στελέχη απεργάζονται τρόπους και λύσεις, εκμεταλλευόμενοι το καθεστώς τρόμου που έχει επιβάλλει η μνημονιακή πολιτική.
Αυτό δεν είναι θεωρία. Οι εργαζόμενοι στην DHL και τη θυγατρική της European Air Transport (ΕΑΤ), το γνωρίζουν ήδη αφού βλέπουν την επιχείρηση να συρρικνώνει τις θέσεις εργασίας, παρά την κερδοφορία της. Από το 2008 έχουν μειωθεί κατά 150 οι θέσεις εργασίας, το καλοκαίρι έδιωξαν άλλους τέσσερις εργαζόμενους με το «καρότο» της εθελούσιας εξόδου και τώρα έχουν θέσει σε εφαρμογή το σχέδιο περικοπής 60 θέσεων εργασίας. Αν υλοποιηθεί αυτό το τελευταίο, η εταιρία θα μείνει με το μισό προσωπικό. Για να έχουμε μια πλήρη εικόνα να σημειώσουμε ότι η εδώ εταιρία είναι θυγατρική του ομίλου των γερμανικών ταχυδρομείων, η δε ΕΑΤ δουλεύει στο αεροδρόμιο με εξασφαλισμένο έργο.
Το Σωματείο Εργαζομένων DHL Express και ο Σύλλογος Προσωπικού Εναερίων Μεταφορών, από την πρώτη στιγμή, αντέδρασαν καταγγέλλοντας ως «αδικαιολόγητη και προκλητική» τη μείωση θέσεων εργασίας και ερμηνεύουν ως απώτερο στόχο της εταιρίας «την αύξηση της κερδοφορίας της σε βάρος των εργαζομένων και τη δημιουργία συνθηκών μεγαλύτερης εκμετάλλευσής τους». Ήδη, η μέχρι τώρα μείωση των θέσεων εργασίας έχει αυξήσει την εντατικοποίηση της εργασίας, ενώ έχουν ενταθεί και τα συμπτώματα καταστρατήγησης των συμβάσεων και της εργατικής νομοθεσίας.
«Προσπαθούν να δώσουν όσα περισσότερα κομμάτια δουλειάς έξω για λόγους μείωσης κόστους», εξηγεί στον Δρόμο ο Γιώργος Λιθαρής, πρόεδρος του σωματείου της DHL. «Στους κούριερ, χρησιμοποιούν το outsourcing, χρησιμοποιούν, δηλαδή, εργολάβους. Την ΕΑΤ, προφανώς, θέλουν να τη δώσουν σε άλλους, τη θεωρούν υπερβολικό κόστος, αφού εκεί ισχύουν πιο ισχυρές συμβατικές υποχρεώσεις. Θέλουν να διώξουν τον κόσμο και να φέρουν άλλους με ιδιωτικά συμφωνητικά, αφού εκμεταλλεύονται και τα γενικότερα κυβερνητικά μέτρα που τους ευνοούν».
Σε ανοικτή γενική συνέλευση οι εργαζόμενοι των δυο εταιριών, με μεγάλη μαζικότητα, αποφάσισαν ότι δεν διαπραγματεύονται όρους εθελούσιας αποχώρησης, ότι δεν δέχονται απολύσεις και θα αντισταθούν σε οποιαδήποτε τέτοια προσπάθεια, ενώ κατάρτισαν πρόγραμμα παρεμβάσεων και εξουσιοδότησαν τα Δ.Σ. των σωματείων για απεργιακές κινητοποιήσεις.
Χτες, Παρασκευή, ήταν η πρώτη παράσταση διαμαρτυρίας, ενώ τη Δευτέρα θα γίνει αντίστοιχη συγκέντρωση στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου.

Διεθνής αντεργατική πρακτική
Την πρακτική της DHL στην Ελλάδα, έχει ακολουθήσει ήδη και η DPD Interattica, η οποία αφού πραγματοποίησε απολύσεις ένα χρόνο μετά έκλεισε οριστικά, μεταφέροντας το πελατολόγιό της σε άλλη εταιρία του κλάδου. Αυτό καταγγέλλει το κλαδικό σωματείο των ταχυμεταφορικών επιχειρήσεων (ΣΕΤΤΕΑ), το οποίο βλέπει στην περίπτωση των επιχειρούμενων 60 απολύσεων τα σχέδια αναδιαρθρώσεων στον κλάδο των ταχυδρομικών-ταχυμεταφορικών υπηρεσιών. Οι ευέλικτες σχέσεις εργασίας, η καταστρατήγηση ειδικοτήτων, η επισφάλεια που παρουσιάζουν οι εργολαβικές εταιρίες και η ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ έχουν ως στόχο συμπίεση του κόστους, φθηνότερες υπηρεσίες για τις επιχειρήσεις και άρα αύξηση των κερδών. Η συνεχιζόμενη κερδοφορία της DHL, ακόμη και το 2010, χρονιά κρίσης, είναι κραυγαλέα.
Η διεθνής πρακτική της Deutsche Post DHL, δεν είναι διαφορετική. Μόλις πριν από ένα μήνα τα διεθνή συνδικάτα των μεταφορών (UNI, ITF), σε συνεργασία με το γερμανικό συνδικάτο υπηρεσιών (Verdi), έδωσαν στη δημοσιότητα στοιχεία που μιλούν για την αντισυνδικαλιστική τακτική του γερμανικού κολοσσού, μέσα και έξω από τη Γερμανία, και τη μη τήρηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, ειδικά των 200.000 εργαζομένων του ομίλου εκτός Γερμανίας. Το πιο χαρακτηριστικό ήταν αυτό που κατάγγειλε συνδικαλιστής από την ιταλική DHL: «Στην Ιταλία, η εταιρία χρησιμοποιεί υπεργολάβους οι οποίοι, με τη σειρά τους, χρησιμοποιούν συνεργαζόμενες εταιρίες που πραγματοποιούν οδικές παραδόσεις, βάσει παράνομων συμβάσεων».

 

Σχόλια

Exit mobile version