Αρχική κοινωνία εργασία Αλαλούμ με τους οδηγούς των νοσοκομείων και το ΕΚΑΒ

Αλαλούμ με τους οδηγούς των νοσοκομείων και το ΕΚΑΒ

Στα τέλη του 2013, έγινε γνωστή η πρόθεση του υπουργείου για μετακίνηση των οδηγών των νοσοκομείων στο ΕΚΑΒ. Κατόπιν διαβουλεύσεων αποφασίστηκε να ανασταλεί προσωρινά η μετακίνηση.

Η μετακίνηση, μέσω διαθεσιμότητας, κατατέθηκε ξαφνικά ως διάταξη στο πρόσφατο Πολυνομοσχέδιο, αιφνιδιάζοντας τους πάντες. Αποτέλεσε δε, παράδειγμα προχειρότητας και ερασιτεχνισμού. Το όλο εγχείρημα αποτελεί ένα επιπλέον χτύπημα στη δημόσια Υγεία. Είναι ήδη γνωστές οι προθέσεις της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας για την παραχώρηση της δημόσιας Υγείας στους Ιδιώτες (δηλώσεις Γεωργιάδη, Μπέζα).

Ενώ η διαθεσιμότητα ξεκίνησε στις 8/4/14 και θα διαρκούσε ένα μήνα, μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες μετακίνησης. Αυτό που φαίνεται παρανοϊκό είναι ότι ενώ το υπουργείο μετακινεί τους οδηγούς των νοσοκομείων στο ΕΚΑΒ, κάποιους απ’ αυτούς τους ξαναστέλνει πίσω στα νοσοκομεία ως αποσπασμένους!

Και μάλιστα δίχως καμία οργάνωση, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα τα οποία προκύπτουν από τις μετακινήσεις. Για να αντιμετωπίσει δε, το κενό της διαθεσιμότητας, τουλάχιστον στη Θεσσαλονίκη, απέσπασε προσωρινά τους οδηγούς των Κέντρων Υγείας στα νοσοκομεία, εκθέτοντας σε κίνδυνο τους κατοίκους των περιοχών που καλύπτουν τα Κέντρα Υγείας!

 

Σχεδιασμένη κατάρρευση

Ο αντίκτυπος όλων αυτών σε επίπεδο Κεντρικής Μακεδονίας είναι η έλλειψη επαρκούς αριθμού οδηγών στα νοσοκομεία για την εκτέλεση στοιχειωδών λειτουργιών (μεταφορά αίματος, φαρμάκων, υλικών κ.λπ.) Μάλιστα, μέχρι τη στιγμή που γράφεται το άρθρο αυτό, δεν κυκλοφόρησε καμία οδηγία από το υπ. Υγείας για τον τρόπο λειτουργίας και την κατανομή των οδηγών στα νοσοκομεία.

Επίσης, πολλοί από τους μετακινούμενους βρίσκονται λίγο πριν από τη σύνταξη, με αποτέλεσμα σε ένα-δύο χρόνια να αποχωρήσει μεγάλος αριθμός από αυτούς αλλά το έργο τους να παραμένει. Ενώ παράλληλα αυτοί που θα έπρεπε να μετακινηθούν στο ΕΚΑΒ, οι οδηγοί των Κέντρων Υγείας, εντάσσονται στο ΠΕΔΥ. Δηλαδή στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.

Ταυτόχρονα, όμως, μεταφέρεται στο ΕΚΑΒ όλο το έργο των οδηγών και κυρίως των δευτερογενών διακομιδών (εξιτήρια, μεταφορές προς και από εργαστήρια κ.λπ.) χωρίς όμως το ΕΚΑΒ να διαθέτει τις απαιτούμενες υποδομές, εργαλεία και προσωπικό (αριθμός και κατανομή) για την ανάληψη αυτού του έργου !

Ήδη, για παράδειγμα, στη Χαλκιδική, η οποία «βουλιάζει» από τον τουρισμό το καλοκαίρι, υπάρχουν μόνο τέσσερα ασθενοφόρα σε 24ωρη βάση, ενώ μόνο για τον χειμώνα θα έπρεπε να υπάρχουν αντίστοιχα πέντε ασθενοφόρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, πρόσφατα για να αντιμετωπιστεί περιστατικό στη Συκιά, λόγω έλλειψης προσωπικού, έφυγε ασθενοφόρο από τον Πολύγυρο, δηλ. από απόσταση 100χλμ. Αντίστοιχα το ίδιο συμβαίνει και στην Πιερία.

Δεν είναι τυχαίο ότι στα μέχρι τώρα νομοσχέδια τα οποία αφορούν την Πρωτοβάθμια Υγεία (ΠΕΔΥ κ.λπ.) το ΕΚΑΒ λείπει επιμελώς από αυτά. Επίσης, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν το γεγονός ότι ενώ από το καλοκαίρι του 2013 είναι έτοιμος ο νέος Οργανισμός του ΕΚΑΒ, ακόμη παραμένει στα συρτάρια του υπουργείου.

Ο σκοπός όλων αυτών είναι η συστηματική απαξίωση των υπηρεσιών που προσφέρει το ΕΚΑΒ ως υπηρεσία Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, με απώτερο στόχο την κατάτμηση των επιμέρους υπηρεσιών (Δευτερογενείς μεταφορές, Τεχνικές Υπηρεσίες, Κέντρα Επικοινωνιών κ.λπ.) και την παραχώρηση στα ιδιωτικά συμφέροντα.

Κ.ΚΡ.

Πολύμηνες καταδίκες ναυτικών στη Θάσο      

Η παρουσία τους στο λιμάνι είχε «επιθετικό χαρακτήρα»

 

Στις 11 Μαρτίου 2010 οι ναυτικοί της Θάσου συμμετέχοντας σε πανεργατική απεργία πραγματοποιούσαν συγκέντρωση στο Λιμένα της Θάσου. Η παρουσία τους στο λιμάνι βαφτίστηκε «παρακώλυση συγκοινωνιών» και 20 ναυτεργάτες και 8 συνταξιούχοι σύρθηκαν σε δίκες από την πλοιοκτήτρια εταιρία και το λιμεναρχείο. Ανάμεσά τους όλα τα μέλη της διοίκησης του Ενιαίου Συνδικάτου Ναυτεργατών Ν. Καβάλας. Την περασμένη Δευτέρα στη μια από τις δίκες οι ναυτικοί φορτώθηκαν από το μονομελές Πλημμελειοδικείο Θάσου οκτάμηνες φυλακίσεις με τριετή αναστολή, ενώ άλλη μια δίκη αναβλήθηκε για το 2015.

Με μάρτυρες κατηγορίας πλοίαρχους και λιμενικούς στήθηκε ένα κατηγορητήριο για παρεμπόδιση προσγιάλωσης πλοίου, το οποίο, όπως αποδείχθηκε στην ακροαματική διαδικασία δεν προσπάθησε καν να «δέσει» στο λιμάνι, αφού το λιμεναρχείο εκτίμησε ότι δεν θα μπορέσει να αποβιβάσει τον κόσμο και σε συνεννόηση με τον εισαγγελέα διέταξαν τον πλοίαρχο να επιστρέψει στο λιμάνι της Κεραμωτής, από όπου είχε αποπλεύσει.

Η εισαγγελέας του δικαστηρίου πρότεινε την καταδίκη των κατηγορουμένων με το αιτιολογικό ότι και μόνο η φυσική τους παρουσία στο χώρο του λιμανιού είχε «επιθετικό χαρακτήρα», σκεπτικό που υιοθέτησε και ο πρόεδρος του δικαστηρίου και τους καταδίκασε. Οι ναυτεργάτες έχουν ήδη φορτωθεί και άλλη καταδίκη από προηγούμενη υπόθεση «παρεμπόδισης απόπλου», ενώ εκκρεμούν σε βάρος τους και άλλες υποθέσεις. Οι ίδιοι καταγγέλλουν ότι βρίσκονται μπροστά σε μια βιομηχανία μηνύσεων από τον πλοιοκτήτη που εκμεταλλεύεται τη γραμμή Καβάλα – Θάσος προκειμένου να καταργήσει το δικαίωμα της απεργίας.

 

Σχόλια

Exit mobile version